F1: Bahreinben tesztelnek majd a csapatok

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.04. 14.00

Megvan a 2014-es téli tesztszezon menetrendje, Spanyolország után két tesztet Bahreinben tartanak majd jövő februárban.

Csütörtökön a Forma-1-es csapatok vezetői megegyeztek a 2014-es téli tesztidőszak menetrendjéről. 
Az elmúlt évek rossz spanyolországi tapasztalatai – hideg, eső – miatt határozott cél volt, hogy legalábbis a tesztek egy részét jövőre meleg, száraz helyszínen rendezzék, versenyben volt Abu-Dzabi, Katar és Bahrein is, végül az utóbbi helyszín győzött.
Az első teszt jövőre is Spanyolországban zajlik majd, Jerezben január 28-31. között próbálják ki első ízben a vadonatúj, radikálisan megváltozott autókat, majd február 19-22. és 27. és március 2. között a szahíri pályán dolgoznak majd.
Sokáig úgy tűnt, hogy Bahrein visszanyeri a szezonnyitó versenyt is, így lett volna igazán kényelmes ez az elrendezés, de a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által a múlt héten nyilvánosságra hozott tervezet szerint megint Ausztráliában indul majd a szezon, így a bahreini tesztelés egy újabb darab a 2014-es menetrend logikátlanságai között.


Az is kiderült, hogy a jövő évi Bahreini Nagydíj a korábbi híreknek megfelelően – Abu-Dzabihoz hasonlóan – alkonyi futam lesz, már készül a világítási rendszer.
A 2014-ben ben visszatérő idény közbeni tesztelés ütemtervét is megbeszélték a csapatok, de azt előbb az FIA-nak adták jóváhagyásra, később várhatók pontos dátumok.
Ha már tesztelés: a McLaren az Amerikai Nagydíj helyszínén, Austinban szeretett volna verseny előtt Pirelli-tesztet tartani a 2011-es autóval, de a 2014-es gumikkal, hogy segítse a gyártót a fejlesztésben, de az FIA végül nem adott erre engedélyt. Állítólag a riválisok szerint ez előnyt jelentett volna a wokingiaknak a futamra, bár a csapatigazgatók a pénteki sajtótájékoztatón cáfolták, hogy vétóztak volna.
A McLaren most gondban van, mert a Pirelli a túl érdes aszfalt miatt nem akarja a spanyolországi Jerezt, Barcelonában és a franciaországi Paul Ricard pályán pedig “már túl hűvös van októberben”, mondta a főnök, Martin Whitmarsh.
Az Auto Motor und Sport szakírója szerint esetleg még a szintén spanyolországi Motorland Aragon létesítmény jöhet szóba.

Kommentek

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.