Csütörtökön a Forma-1-es csapatok vezetői megegyeztek a 2014-es téli tesztidőszak menetrendjéről. 
Az elmúlt évek rossz spanyolországi tapasztalatai – hideg, eső – miatt határozott cél volt, hogy legalábbis a tesztek egy részét jövőre meleg, száraz helyszínen rendezzék, versenyben volt Abu-Dzabi, Katar és Bahrein is, végül az utóbbi helyszín győzött.
Az első teszt jövőre is Spanyolországban zajlik majd, Jerezben január 28-31. között próbálják ki első ízben a vadonatúj, radikálisan megváltozott autókat, majd február 19-22. és 27. és március 2. között a szahíri pályán dolgoznak majd.
Sokáig úgy tűnt, hogy Bahrein visszanyeri a szezonnyitó versenyt is, így lett volna igazán kényelmes ez az elrendezés, de a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által a múlt héten nyilvánosságra hozott tervezet szerint megint Ausztráliában indul majd a szezon, így a bahreini tesztelés egy újabb darab a 2014-es menetrend logikátlanságai között.


Az is kiderült, hogy a jövő évi Bahreini Nagydíj a korábbi híreknek megfelelően – Abu-Dzabihoz hasonlóan – alkonyi futam lesz, már készül a világítási rendszer.
A 2014-ben ben visszatérő idény közbeni tesztelés ütemtervét is megbeszélték a csapatok, de azt előbb az FIA-nak adták jóváhagyásra, később várhatók pontos dátumok.
Ha már tesztelés: a McLaren az Amerikai Nagydíj helyszínén, Austinban szeretett volna verseny előtt Pirelli-tesztet tartani a 2011-es autóval, de a 2014-es gumikkal, hogy segítse a gyártót a fejlesztésben, de az FIA végül nem adott erre engedélyt. Állítólag a riválisok szerint ez előnyt jelentett volna a wokingiaknak a futamra, bár a csapatigazgatók a pénteki sajtótájékoztatón cáfolták, hogy vétóztak volna.
A McLaren most gondban van, mert a Pirelli a túl érdes aszfalt miatt nem akarja a spanyolországi Jerezt, Barcelonában és a franciaországi Paul Ricard pályán pedig “már túl hűvös van októberben”, mondta a főnök, Martin Whitmarsh.
Az Auto Motor und Sport szakírója szerint esetleg még a szintén spanyolországi Motorland Aragon létesítmény jöhet szóba.