F1: Bahreinben tesztelnek majd a csapatok

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.04. 14.00

Megvan a 2014-es téli tesztszezon menetrendje, Spanyolország után két tesztet Bahreinben tartanak majd jövő februárban.

Csütörtökön a Forma-1-es csapatok vezetői megegyeztek a 2014-es téli tesztidőszak menetrendjéről. 
Az elmúlt évek rossz spanyolországi tapasztalatai – hideg, eső – miatt határozott cél volt, hogy legalábbis a tesztek egy részét jövőre meleg, száraz helyszínen rendezzék, versenyben volt Abu-Dzabi, Katar és Bahrein is, végül az utóbbi helyszín győzött.
Az első teszt jövőre is Spanyolországban zajlik majd, Jerezben január 28-31. között próbálják ki első ízben a vadonatúj, radikálisan megváltozott autókat, majd február 19-22. és 27. és március 2. között a szahíri pályán dolgoznak majd.
Sokáig úgy tűnt, hogy Bahrein visszanyeri a szezonnyitó versenyt is, így lett volna igazán kényelmes ez az elrendezés, de a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által a múlt héten nyilvánosságra hozott tervezet szerint megint Ausztráliában indul majd a szezon, így a bahreini tesztelés egy újabb darab a 2014-es menetrend logikátlanságai között.


Az is kiderült, hogy a jövő évi Bahreini Nagydíj a korábbi híreknek megfelelően – Abu-Dzabihoz hasonlóan – alkonyi futam lesz, már készül a világítási rendszer.
A 2014-ben ben visszatérő idény közbeni tesztelés ütemtervét is megbeszélték a csapatok, de azt előbb az FIA-nak adták jóváhagyásra, később várhatók pontos dátumok.
Ha már tesztelés: a McLaren az Amerikai Nagydíj helyszínén, Austinban szeretett volna verseny előtt Pirelli-tesztet tartani a 2011-es autóval, de a 2014-es gumikkal, hogy segítse a gyártót a fejlesztésben, de az FIA végül nem adott erre engedélyt. Állítólag a riválisok szerint ez előnyt jelentett volna a wokingiaknak a futamra, bár a csapatigazgatók a pénteki sajtótájékoztatón cáfolták, hogy vétóztak volna.
A McLaren most gondban van, mert a Pirelli a túl érdes aszfalt miatt nem akarja a spanyolországi Jerezt, Barcelonában és a franciaországi Paul Ricard pályán pedig “már túl hűvös van októberben”, mondta a főnök, Martin Whitmarsh.
Az Auto Motor und Sport szakírója szerint esetleg még a szintén spanyolországi Motorland Aragon létesítmény jöhet szóba.

Kommentek

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.