Hamilton: A Red Bull megfoghatatlan

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.03. 11.30

A Mercedesnél mindenképpen meg akarják tartani a konstruktőri második helyet, remélik, hogy a Koreai Nagydíjon versenyképesek maradhatnak majd. Lewis Hamilton összekapná magát a kvalifikáción.

Míg a 2013-as bajnoki címek sorsa gyakorlatilag már már eldőlt, Sebastian Vettel és a Red Bull mögötti helyekért még folyik a verseny. A Mercedes AMG jelenleg alig hét ponttal áll a Ferrari előtt, az utolsó hat futamon még meg kell küzdeniük.
A két héttel ezelőtt, Szingapúrban nem igazán remeklő Lewis Hamilton a jobb időmérős eredményben bízik:


“Várom már, hogy a héten Koreában folytathassuk a versenyzést. Az elmúlt három évben voltak már jó eredményeim ott, szeretem a pálya kialakítását is. Jó versenypálya, jó előzési lehetőségekkel. Élvezetes a pilóták számára. Remélhetőleg ezen a hétvégén jobban teljesítünk majd az időmérőn, hogy a versenyen erős hétvégét zárhassunk!” 
A Koreai Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján az angol jelezte, hogy a Ferrarikra figyel majd, a Red Bullt tulajdonképpen megfoghatatlannak érzi:
“Jó hétvégét várok, majd meglátjuk, hogy tudjuk-e tartani a lépést a Red Bull-lal, de én elsősorban arra koncentrálok, hogy a vörös srácokat elkapjam” – állította, hozzátéve, hogy Szingapúrban világosan megmutatkozott, mennyire erősek Vettelék. 
“Ez az autójuk valós tempója. Talán még több is van a tarsolyukba, mint amennyit mutatnak. Ma megnézzük a fedélzeti felvételeket, látszik, hogy Vettel mindenki másnál 20 méterrel előbb nyomja tövig a gázt, ez óriási előny. Én utoljára 2007-ben tudtam így nyomni a gázt, amikor még működött a kipörgésgátló. Mi nem sokat tehetünk, egyszerűen csak igyekszünk még nagyobb leszorítóerőt keríteni a hátsó tengelyre.”
A csapatfőnök, Ross Brawn a hajrában az egyenletes teljesítményre akarja helyezni a hangsúlyt, nem hajtanak minden áron további győzelmekre.


“Ez lesz a negyedik látogatásunk a koreai pályán, amely egy intenzív, a szezon végéig nyolc hét alatt hat futamot hozó szakasz kezdete is lesz. A pálya viszonylag lassú jellegű, de jó kihívást jelent az autóknak és a pilótáknak is. Az utolsó futamokon a célunk, hogy tovább javuljunk, és jó formában  biztosítsuk be a helyünket a konstruktőri bajnokságban. Nyilván szeretnénk még újabb futamgyőzelmet is, de az egyenletes és erős pontszerzések fontosabbak a versenyzőink és a csapat számára is.”
A csapat társtulajdonosa, egyben a Mercedes motorsportfőnöke, Toto Wolff szerint a jongami pályán versenyképes lehet majd az autó, a korábbiaknál erősebben szerepelhetnek ezen a hétvégén.
“A nyári szünet óta tartott három versenyen a csapat átlagosan 20 pontot szerzett futamonként, jól mutatja a megnövekedett elvárásainkat, hogy így is elégedetlenül távoztunk a pályákról, mert nem sikerült többet gyűjteni. Bízzunk benne, hogy ezen a hétvégén más érzésünk lehet majd! A hosszú egyenesek és lassú és közepes tempójú kanyarok kombinációjából álló pálya feküdhet majd az autónknak, amely aerodinamikai frissítéseket is kap erre a versenyre.”
 
“Még hat futam van, a cél pedig egyértelműen a konstruktőri második hely bebiztosítása, de ahhoz, hogy ez sikerüljön, a csapatnak, Nicónak és Lewisnak is már ettől a hétvégétől minden kínálkozó lehetőséget meg kell ragadnia.”

Kommentek

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

F1: Bátor döntést fontolgat a Mercedes

A Mercedes-főnök szerint Pascal Wehrleinnak jót tenne még egy-két szezon egy középcsapatnál, de előfordulhat, hogy Rosberghez hasonlóan a csapat is “bátor döntést hoz” és az ifjoncot ültetik az autóba.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.