Hamilton: A Red Bull megfoghatatlan

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.03. 11.30

A Mercedesnél mindenképpen meg akarják tartani a konstruktőri második helyet, remélik, hogy a Koreai Nagydíjon versenyképesek maradhatnak majd. Lewis Hamilton összekapná magát a kvalifikáción.

Míg a 2013-as bajnoki címek sorsa gyakorlatilag már már eldőlt, Sebastian Vettel és a Red Bull mögötti helyekért még folyik a verseny. A Mercedes AMG jelenleg alig hét ponttal áll a Ferrari előtt, az utolsó hat futamon még meg kell küzdeniük.
A két héttel ezelőtt, Szingapúrban nem igazán remeklő Lewis Hamilton a jobb időmérős eredményben bízik:


“Várom már, hogy a héten Koreában folytathassuk a versenyzést. Az elmúlt három évben voltak már jó eredményeim ott, szeretem a pálya kialakítását is. Jó versenypálya, jó előzési lehetőségekkel. Élvezetes a pilóták számára. Remélhetőleg ezen a hétvégén jobban teljesítünk majd az időmérőn, hogy a versenyen erős hétvégét zárhassunk!” 
A Koreai Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján az angol jelezte, hogy a Ferrarikra figyel majd, a Red Bullt tulajdonképpen megfoghatatlannak érzi:
“Jó hétvégét várok, majd meglátjuk, hogy tudjuk-e tartani a lépést a Red Bull-lal, de én elsősorban arra koncentrálok, hogy a vörös srácokat elkapjam” – állította, hozzátéve, hogy Szingapúrban világosan megmutatkozott, mennyire erősek Vettelék. 
“Ez az autójuk valós tempója. Talán még több is van a tarsolyukba, mint amennyit mutatnak. Ma megnézzük a fedélzeti felvételeket, látszik, hogy Vettel mindenki másnál 20 méterrel előbb nyomja tövig a gázt, ez óriási előny. Én utoljára 2007-ben tudtam így nyomni a gázt, amikor még működött a kipörgésgátló. Mi nem sokat tehetünk, egyszerűen csak igyekszünk még nagyobb leszorítóerőt keríteni a hátsó tengelyre.”
A csapatfőnök, Ross Brawn a hajrában az egyenletes teljesítményre akarja helyezni a hangsúlyt, nem hajtanak minden áron további győzelmekre.


“Ez lesz a negyedik látogatásunk a koreai pályán, amely egy intenzív, a szezon végéig nyolc hét alatt hat futamot hozó szakasz kezdete is lesz. A pálya viszonylag lassú jellegű, de jó kihívást jelent az autóknak és a pilótáknak is. Az utolsó futamokon a célunk, hogy tovább javuljunk, és jó formában  biztosítsuk be a helyünket a konstruktőri bajnokságban. Nyilván szeretnénk még újabb futamgyőzelmet is, de az egyenletes és erős pontszerzések fontosabbak a versenyzőink és a csapat számára is.”
A csapat társtulajdonosa, egyben a Mercedes motorsportfőnöke, Toto Wolff szerint a jongami pályán versenyképes lehet majd az autó, a korábbiaknál erősebben szerepelhetnek ezen a hétvégén.
“A nyári szünet óta tartott három versenyen a csapat átlagosan 20 pontot szerzett futamonként, jól mutatja a megnövekedett elvárásainkat, hogy így is elégedetlenül távoztunk a pályákról, mert nem sikerült többet gyűjteni. Bízzunk benne, hogy ezen a hétvégén más érzésünk lehet majd! A hosszú egyenesek és lassú és közepes tempójú kanyarok kombinációjából álló pálya feküdhet majd az autónknak, amely aerodinamikai frissítéseket is kap erre a versenyre.”
 
“Még hat futam van, a cél pedig egyértelműen a konstruktőri második hely bebiztosítása, de ahhoz, hogy ez sikerüljön, a csapatnak, Nicónak és Lewisnak is már ettől a hétvégétől minden kínálkozó lehetőséget meg kell ragadnia.”

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.