F1: Szerződést hosszabbítottak az újonccal

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.03. 10.10

A Marussia-csapat bejelentette, hogy az idén bemutatkozott Jules Bianchi 2014-ben is velük marad. A másik zöldfülű, Max Chilton sorsa egyelőre még nem biztos.

Bár a Ferrari-nevelésű Jules Bianchi a 2013-as szezon kezdetén az utolsó pillanatban pottyant be a Forma-1-be, miután a Marussia szerződést bontott a szponzorai által cserben hagyott Luiz Raziával, a 23 éves francia azóta bizonyította, hogy jó döntés volt az alkalmazása.
A sereghajtó piros-fekete autóval ugyan nem lehet csodákat művelni, de Bianchi általában gyors és hibázni is ritkán szokott. Biztosnak látszott, hogy a bemutatkozóév után is lesz helye az F1-ben, a kérdés csak az volt, hogy feljebb léphet-e mondjuk a Sauberhez, vagy marad a 2014-től már szintén Ferrari-kötődésű Marussiánál.
Mostanra megvan a válasz: a Marussia csütörtök hajnalban bejelentette, hogy hosszabbítottak a francia ifjonccal.


“Jules-nek igen hirtelen kellett beugrania hozzánk a téli tesztelés végén, mindössze két napot vezetett, de kiemelkedően helytállt azóta, egyértelműen bizonyította a tehetségét és a képességeit. 2014 új korszak kezdetét jelenti a Forma-1-ben, ezért a felállás állandósága fontos lesz az átállás sikeres végrehajtásában. A teljes felállást az idén későbbi pontján jelentjük be, addig is a legfontosabb, hogy bebiztosítsuk a konstruktőri bajnokságban a 10. helyet” – mondta a csapatfőnök, John Booth. 
Bianchi arról beszélt, hogy a lehető legjobb helyen van, örül, hogy a Marussiánál tanulhatja az F1-et.
“El sem tudnék képzelni jobb környezetet az F1-es bemutatkozásomhoz, az első pillanattól otthon éreztem magam a csapatnál. Nagyon jól indult a szezonom, és bár azóta nagyobb lett a kihívás, sikerült sokat tanulnom, így jó helyzetben várhatjuk a jövő évi változásokat, amelyekhez alkalmazkodnunk kell majd. Nagyon örülök, hogy az új korszakban is a csapat tagja elehet, és remélem, hogy szép eredményeink lesznek együtt! Emellett szeretném megragadni az alkalmat arra, hogy köszönetet mondjak a Ferrari Versenyzői Akadémiának is a sosem szűnő támogatásért.”

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.