F1: Súlyengedményt kérnek a pilóták

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.03. 16.30

A Forma-1 nehezebb pilótái nagyon tartanak az új erőforrások miatti újabb fogyókúráktól, szeretnék, ha az esélyegyenlőség érdekében 2014-re megemelnék az autók maximális tömegét, mert amúgy bajban lesznek.

A Forma-1-ben 2014-ben komplex hibridrendszerrel integrált 1,6 literes turbós V6-os erőforrások váltják a mostani motorokat, az új egységek tömege azonban gondot jelent a csapatok és a pilóták számára. 
Bár az autók pilótákkal mért, száraz tankos maximális tömegét 642 kg-ról 690-re növelik a jövő évre, az új erőforrások valószínűleg nehezebbek az eredetileg vártnál, így a nagyobb termetű, nehezebb versenyzőknek fogyniuk kellene, hogy egyáltalán beleférjenek a keretbe.
A héten röppent fel, hogy a sauberes Nico Hülkenberg épp a súlya miatt eshet ki a pikszisből a McLarennél, pedig amúgy érdekelné őket a német szerződtetése.  Hülkenberget Koreában meg is kérdezték, mit gondol a helyzetről:
“Azt hiszem, 2009-ben is hasonló volt, amikor a KERS-t bevezették és a pilótáknak keményen fogyózni kellett. Sajnos olyan vagyok, amilyen, magas vagyok, ezért nehezebb, mondjuk nem olyan nehéz, mint pár másik versenyző.”


“Erről nem tehetek, de talán a szabályokon lehetne változtatni, egy kicsit megemelni a maximumot, hogy sportszerűbb legyen a nehezebb pilóták számára is. 10-15 kilóval könnyebbek hatalmas előnyben vannak az autó súlyelosztásánál” – magyarázta az Autosportnak, megerősítve, hogy valószínűleg szó lesz erről a versenyzők “szakszervezete”, a GPDA értekezletén is.
Hülkenberg mellett F1-es mércével Mark Webber is “nagydarab”, és ugyan őt már nem érinti 2014, hiszen távozik az F1-ből, pár napja a Twitteren ő is kifakadt: “Öt éve nem eszem rendesen! A súlyhatár időtlen idők óta túl alacsony. A tökéletes pilóta manapság 60-65 kg.”
A GPDA egyik igazgatója, Jenson Button Hülkenberggel megegyezően 74 kg, őt is érinti a kérdés, természetesen szintén nem elégedett. 
“Komoly probléma, nem tudjuk, mennyire lesz súlyos a jövő évben, de biztosan nem lesz egyszerű. Minden évben ballaszttal megpakolt autóval kezdünk, aztán ahogy jönnek a fejlesztések, egyre hízik az autó (és fogy a játékteret nyújtó nehezék). Jövőre azonban már eleve nem fér ballaszt az autóba, szóval az idény előrehaladtával egyre romlik majd a helyzet.” 


“Ez egyértelműen hátrányt jelent a nehezebb pilótáknak, nem fair, hogy nekünk azt mondják, fogyjatok, mert lassan már nem tudunk többet fogyni. Azért a Forma-1-es autó vezetéséhez a csonton-bőrön kívül izom is kell, szóval tényleg nem fair.”
“Nem tudom, miért ne emelhetnénk meg a súlyhatárt mondjuk 10 kg-mal. Akkor nem lenne hátrányban a mezőny fele jövőre. Mi sem lenne könnyebb ennél, és így jó néhány pilóta karrierjét megmentenék, vagy épp felfuttatnák. Egyértelműen érdemes ezért lobbizni.”

Kommentek

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.