F1: Súlyengedményt kérnek a pilóták

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.03. 16.30

A Forma-1 nehezebb pilótái nagyon tartanak az új erőforrások miatti újabb fogyókúráktól, szeretnék, ha az esélyegyenlőség érdekében 2014-re megemelnék az autók maximális tömegét, mert amúgy bajban lesznek.

A Forma-1-ben 2014-ben komplex hibridrendszerrel integrált 1,6 literes turbós V6-os erőforrások váltják a mostani motorokat, az új egységek tömege azonban gondot jelent a csapatok és a pilóták számára. 
Bár az autók pilótákkal mért, száraz tankos maximális tömegét 642 kg-ról 690-re növelik a jövő évre, az új erőforrások valószínűleg nehezebbek az eredetileg vártnál, így a nagyobb termetű, nehezebb versenyzőknek fogyniuk kellene, hogy egyáltalán beleférjenek a keretbe.
A héten röppent fel, hogy a sauberes Nico Hülkenberg épp a súlya miatt eshet ki a pikszisből a McLarennél, pedig amúgy érdekelné őket a német szerződtetése.  Hülkenberget Koreában meg is kérdezték, mit gondol a helyzetről:
“Azt hiszem, 2009-ben is hasonló volt, amikor a KERS-t bevezették és a pilótáknak keményen fogyózni kellett. Sajnos olyan vagyok, amilyen, magas vagyok, ezért nehezebb, mondjuk nem olyan nehéz, mint pár másik versenyző.”


“Erről nem tehetek, de talán a szabályokon lehetne változtatni, egy kicsit megemelni a maximumot, hogy sportszerűbb legyen a nehezebb pilóták számára is. 10-15 kilóval könnyebbek hatalmas előnyben vannak az autó súlyelosztásánál” – magyarázta az Autosportnak, megerősítve, hogy valószínűleg szó lesz erről a versenyzők “szakszervezete”, a GPDA értekezletén is.
Hülkenberg mellett F1-es mércével Mark Webber is “nagydarab”, és ugyan őt már nem érinti 2014, hiszen távozik az F1-ből, pár napja a Twitteren ő is kifakadt: “Öt éve nem eszem rendesen! A súlyhatár időtlen idők óta túl alacsony. A tökéletes pilóta manapság 60-65 kg.”
A GPDA egyik igazgatója, Jenson Button Hülkenberggel megegyezően 74 kg, őt is érinti a kérdés, természetesen szintén nem elégedett. 
“Komoly probléma, nem tudjuk, mennyire lesz súlyos a jövő évben, de biztosan nem lesz egyszerű. Minden évben ballaszttal megpakolt autóval kezdünk, aztán ahogy jönnek a fejlesztések, egyre hízik az autó (és fogy a játékteret nyújtó nehezék). Jövőre azonban már eleve nem fér ballaszt az autóba, szóval az idény előrehaladtával egyre romlik majd a helyzet.” 


“Ez egyértelműen hátrányt jelent a nehezebb pilótáknak, nem fair, hogy nekünk azt mondják, fogyjatok, mert lassan már nem tudunk többet fogyni. Azért a Forma-1-es autó vezetéséhez a csonton-bőrön kívül izom is kell, szóval tényleg nem fair.”
“Nem tudom, miért ne emelhetnénk meg a súlyhatárt mondjuk 10 kg-mal. Akkor nem lenne hátrányban a mezőny fele jövőre. Mi sem lenne könnyebb ennél, és így jó néhány pilóta karrierjét megmentenék, vagy épp felfuttatnák. Egyértelműen érdemes ezért lobbizni.”

Kommentek

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

F1: Hamiltonék nem kérnek a csapatutasításokból

A Mercedes versenyzői azt mondják, nem s szeretnének a csapatutasításokról és a pilótasorrendről beszélni, persze ha úgy alakul, engedelmeskedni kell.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírsággkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

Itt zárják le Budapestet a hosszú hétvégén

Április 30-án és május 1-jén rendezik Budapesten a Nagy Futam versenyautós bemutatót több fővárosi fő közlekedési útvonal forgalmának korlátozásával.

Százéves plug-in hibriddel ünnepel a Mitsubishi

Legelső autójának modern újraértelmezésével köszönti magát az idén száz esztendős Mitsubishi.

Jeepre hajaz a Hyundai városi SUV-ja

Sejtelmes részletfotóval előlegezte meg a nyáron érkező Kona városi crossovert a Hyundai.

Filmbe illő balesetet videózott egy kamionos

Halálos iramban-i magaslatokat verdes az alábbi baleset, csak az a kár, hogy ez nem egy filmben történt.

A GM legjobb vicce: kabrió kisteher Corvette-motorral

A Totálisan Értelmetlen Autó, 300-as végsebességgel, platóval és nyitható keménytetővel. Nem tudom, mire, de nagyon jó!

Negyedmillió Toyotából folyik az olaj

Az Egyesült Államokban 228 ezer Toyota Tacoma pickupot hívnak vissza, mert szivárog  a differenciálművükből az olaj.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.