F1: Súlyengedményt kérnek a pilóták

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.03. 16.30

A Forma-1 nehezebb pilótái nagyon tartanak az új erőforrások miatti újabb fogyókúráktól, szeretnék, ha az esélyegyenlőség érdekében 2014-re megemelnék az autók maximális tömegét, mert amúgy bajban lesznek.

A Forma-1-ben 2014-ben komplex hibridrendszerrel integrált 1,6 literes turbós V6-os erőforrások váltják a mostani motorokat, az új egységek tömege azonban gondot jelent a csapatok és a pilóták számára. 
Bár az autók pilótákkal mért, száraz tankos maximális tömegét 642 kg-ról 690-re növelik a jövő évre, az új erőforrások valószínűleg nehezebbek az eredetileg vártnál, így a nagyobb termetű, nehezebb versenyzőknek fogyniuk kellene, hogy egyáltalán beleférjenek a keretbe.
A héten röppent fel, hogy a sauberes Nico Hülkenberg épp a súlya miatt eshet ki a pikszisből a McLarennél, pedig amúgy érdekelné őket a német szerződtetése.  Hülkenberget Koreában meg is kérdezték, mit gondol a helyzetről:
“Azt hiszem, 2009-ben is hasonló volt, amikor a KERS-t bevezették és a pilótáknak keményen fogyózni kellett. Sajnos olyan vagyok, amilyen, magas vagyok, ezért nehezebb, mondjuk nem olyan nehéz, mint pár másik versenyző.”


“Erről nem tehetek, de talán a szabályokon lehetne változtatni, egy kicsit megemelni a maximumot, hogy sportszerűbb legyen a nehezebb pilóták számára is. 10-15 kilóval könnyebbek hatalmas előnyben vannak az autó súlyelosztásánál” – magyarázta az Autosportnak, megerősítve, hogy valószínűleg szó lesz erről a versenyzők “szakszervezete”, a GPDA értekezletén is.
Hülkenberg mellett F1-es mércével Mark Webber is “nagydarab”, és ugyan őt már nem érinti 2014, hiszen távozik az F1-ből, pár napja a Twitteren ő is kifakadt: “Öt éve nem eszem rendesen! A súlyhatár időtlen idők óta túl alacsony. A tökéletes pilóta manapság 60-65 kg.”
A GPDA egyik igazgatója, Jenson Button Hülkenberggel megegyezően 74 kg, őt is érinti a kérdés, természetesen szintén nem elégedett. 
“Komoly probléma, nem tudjuk, mennyire lesz súlyos a jövő évben, de biztosan nem lesz egyszerű. Minden évben ballaszttal megpakolt autóval kezdünk, aztán ahogy jönnek a fejlesztések, egyre hízik az autó (és fogy a játékteret nyújtó nehezék). Jövőre azonban már eleve nem fér ballaszt az autóba, szóval az idény előrehaladtával egyre romlik majd a helyzet.” 


“Ez egyértelműen hátrányt jelent a nehezebb pilótáknak, nem fair, hogy nekünk azt mondják, fogyjatok, mert lassan már nem tudunk többet fogyni. Azért a Forma-1-es autó vezetéséhez a csonton-bőrön kívül izom is kell, szóval tényleg nem fair.”
“Nem tudom, miért ne emelhetnénk meg a súlyhatárt mondjuk 10 kg-mal. Akkor nem lenne hátrányban a mezőny fele jövőre. Mi sem lenne könnyebb ennél, és így jó néhány pilóta karrierjét megmentenék, vagy épp felfuttatnák. Egyértelműen érdemes ezért lobbizni.”

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.