A Forma-1-ben 2014-ben komplex hibridrendszerrel integrált 1,6 literes turbós V6-os erőforrások váltják a mostani motorokat, az új egységek tömege azonban gondot jelent a csapatok és a pilóták számára. 
Bár az autók pilótákkal mért, száraz tankos maximális tömegét 642 kg-ról 690-re növelik a jövő évre, az új erőforrások valószínűleg nehezebbek az eredetileg vártnál, így a nagyobb termetű, nehezebb versenyzőknek fogyniuk kellene, hogy egyáltalán beleférjenek a keretbe.
A héten röppent fel, hogy a sauberes Nico Hülkenberg épp a súlya miatt eshet ki a pikszisből a McLarennél, pedig amúgy érdekelné őket a német szerződtetése.  Hülkenberget Koreában meg is kérdezték, mit gondol a helyzetről:
“Azt hiszem, 2009-ben is hasonló volt, amikor a KERS-t bevezették és a pilótáknak keményen fogyózni kellett. Sajnos olyan vagyok, amilyen, magas vagyok, ezért nehezebb, mondjuk nem olyan nehéz, mint pár másik versenyző.”


“Erről nem tehetek, de talán a szabályokon lehetne változtatni, egy kicsit megemelni a maximumot, hogy sportszerűbb legyen a nehezebb pilóták számára is. 10-15 kilóval könnyebbek hatalmas előnyben vannak az autó súlyelosztásánál” – magyarázta az Autosportnak, megerősítve, hogy valószínűleg szó lesz erről a versenyzők “szakszervezete”, a GPDA értekezletén is.
Hülkenberg mellett F1-es mércével Mark Webber is “nagydarab”, és ugyan őt már nem érinti 2014, hiszen távozik az F1-ből, pár napja a Twitteren ő is kifakadt: “Öt éve nem eszem rendesen! A súlyhatár időtlen idők óta túl alacsony. A tökéletes pilóta manapság 60-65 kg.”
A GPDA egyik igazgatója, Jenson Button Hülkenberggel megegyezően 74 kg, őt is érinti a kérdés, természetesen szintén nem elégedett. 
“Komoly probléma, nem tudjuk, mennyire lesz súlyos a jövő évben, de biztosan nem lesz egyszerű. Minden évben ballaszttal megpakolt autóval kezdünk, aztán ahogy jönnek a fejlesztések, egyre hízik az autó (és fogy a játékteret nyújtó nehezék). Jövőre azonban már eleve nem fér ballaszt az autóba, szóval az idény előrehaladtával egyre romlik majd a helyzet.” 


“Ez egyértelműen hátrányt jelent a nehezebb pilótáknak, nem fair, hogy nekünk azt mondják, fogyjatok, mert lassan már nem tudunk többet fogyni. Azért a Forma-1-es autó vezetéséhez a csonton-bőrön kívül izom is kell, szóval tényleg nem fair.”
“Nem tudom, miért ne emelhetnénk meg a súlyhatárt mondjuk 10 kg-mal. Akkor nem lenne hátrányban a mezőny fele jövőre. Mi sem lenne könnyebb ennél, és így jó néhány pilóta karrierjét megmentenék, vagy épp felfuttatnák. Egyértelműen érdemes ezért lobbizni.”