F1: Massának káosz a 2014-es naptár

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.10.03. 14.30

Felipe Massának nem tetszik az előzetes versenynaptár, a brazil pilóta változtatásokat sürget.

Múlt heti, horvátországi ülésén fogadta el az FIA Motorsport Világtanácsa az előzetes 2014-es versenynaptárt, amely a sorozat történetében először 22 futamot tartalmaz. Az eddigi rekord a tavalyi húsz verseny volt, a két extra hétvége alaposan leterhelné a csapatokat.

A versenynaptár bírálói között van Felipe Massa is, aki változtatásokat sürget. “Bőven van átgondolnivaló, a naptár ebben a formában kényelmetlen” – mondta Massa. “Nemcsak a pilótáknak, hanem a csapatoknak is. Egy kis odafigyeléssel sokkal jobb naptárat is össze lehetne rakni.”

Massának nem elsősorban a versenyek számával, hanem a dátumokkal van baja. Például azzal, hogy 2007 óta először nem egymást követő heteken rendezik az ausztrál és malajziai futamot, majd Kuala Lumpur után a mezőny elrepül a Közel-Keletre, hogy aztán ismét visszacuccoljon Ázsiába a kínai és koreai futam kedvéért.

Problémás, hogy Szingapúr után Oroszország jön, aztán Japán, onnan meg ismét a Közel-Keletre, Abu-Dzabiba kell utazni. “Nagyon sok versenyen lehet elindulni, de akkor jobban kell szervezni.” Lewis Hamiltonnak sincs problémája a versenynaptár bővülésével, de egyetért azzal, hogy a sok utazásnak a csapattagok nem fognak örülni. “Nagyon hosszú szezon lesz, már januárban tesztelünk, szóval nem sok idejük lesz a srácoknak” – fogalmazott Hamilton.

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.