Tripla versenyhétvégékre készül a F1

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.02. 08.35

A 2014-es Forma-1-es versenynaptár pillanatnyilag 22 futamot tartalmaz, ha tovább folyik az idény bővítése, tripla tripla hétvége is lesz, és plusz csapattagok jönnek majd.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) múlt pénteken 22 futamból álló előzetes Forma-1-es versenynaptárt tett közzé 2014-re. Bár igen valószínű, hogy egy-két, esetleg három verseny is kipottyan, mire decemberben elkészül a végleges változat, a trend egyértelmű, a következő években tovább bővül, egyre sűrűbbé válhat a szezon. Jövőre – papíron – a Monacói, a New Jersey-i és a Kanadai Nagydíj egymást követő heteken következik.
A McLaren sportigazgatója, Sam Michael szerint – legalábbis egy nagycsapat szempontjából – a 20 hétvége feletti évadok is kezelhetőek lesznek, igaz, csakis alkalmazkodással, változtatásokkal. 
“Egyszerűen csak alkalmazkodnunk kell, ha erről van szó. Dupla hétvégéket már most is meg tudunk csinálni, ha az megy, akkor nyilván a tripla versenyhétvégék is mennének, nem?” – mondta a McLaren szokásos, versenyhétvégéket megelőző telekonferenciáján az ausztrál szakember.
“A felszerelés, a repülők nem fáradnak el, viszont az emberek igen. Szóval meg kellene gondolni a plusz munkaerő alkalmazását, akik mondjuk segítenének a pályákon a felkészülésban. Nem feltétlenül ugyanazok az emberek.”  


“Jelenleg, a kéthetes időközök mellett a versenycsapat is képes a garázsok és hasonlók felkészítésére, de tripla hétvégék esetén már meg kellene gondolni, hogy legyen erre egy külön stáb – még ha csak pár emberről is van szó -, akik a valódi versenybrigád érkezése előtt elvégzik ezeket a munkákat. De akár odáig is eljuthatunk, hogy külön lesznek azok, akik az autókon dolgoznak, és esetleg teljesen külön mérnöki stáb. Szerintem most még nem tartunk itt, de majd meglátjuk.”
Michael hozzátette, hogy a McLaren számára nem jelentene komoly anyagi terhet a plusz emberek munkába állítása, Wokingban sokan dolgoznak a régi autók karbantartásán. “A néhány további dolgozó költsége eltörpülne a további versenyek által hozott bevétel mellett.” 
A sportigazgató a fentiekkel együtt azért azt is elismerte, hogy az idei év hajrájában is következő három dupla hétvége már így is “a szezon legnehezebb része”, csakis felkészült emberekkel lehet bírni. 
“Most számít igazán, hogy a dolgozók már 12 hónappal ezelőtt is erre gyűjtsék az erőt, hogy az emberek jó erőben és egészségesek legyenek. Nem is csak az számít, hogy el tudják végezni a munkát, emellett az időeltoldásokkal is meg kell küzdeni, miközben a szerelők így is napi 16-18 órát dolgoznak. A bokszutcai csapatnál pedig már sportemberi teljesítményre van szükség vasárnaponként, szóval biztosítanunk kell, hogy mindannyian fittek és egészségesek.”

Kommentek

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.