Tripla versenyhétvégékre készül a F1

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.02. 08.35

A 2014-es Forma-1-es versenynaptár pillanatnyilag 22 futamot tartalmaz, ha tovább folyik az idény bővítése, tripla tripla hétvége is lesz, és plusz csapattagok jönnek majd.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) múlt pénteken 22 futamból álló előzetes Forma-1-es versenynaptárt tett közzé 2014-re. Bár igen valószínű, hogy egy-két, esetleg három verseny is kipottyan, mire decemberben elkészül a végleges változat, a trend egyértelmű, a következő években tovább bővül, egyre sűrűbbé válhat a szezon. Jövőre – papíron – a Monacói, a New Jersey-i és a Kanadai Nagydíj egymást követő heteken következik.
A McLaren sportigazgatója, Sam Michael szerint – legalábbis egy nagycsapat szempontjából – a 20 hétvége feletti évadok is kezelhetőek lesznek, igaz, csakis alkalmazkodással, változtatásokkal. 
“Egyszerűen csak alkalmazkodnunk kell, ha erről van szó. Dupla hétvégéket már most is meg tudunk csinálni, ha az megy, akkor nyilván a tripla versenyhétvégék is mennének, nem?” – mondta a McLaren szokásos, versenyhétvégéket megelőző telekonferenciáján az ausztrál szakember.
“A felszerelés, a repülők nem fáradnak el, viszont az emberek igen. Szóval meg kellene gondolni a plusz munkaerő alkalmazását, akik mondjuk segítenének a pályákon a felkészülésban. Nem feltétlenül ugyanazok az emberek.”  


“Jelenleg, a kéthetes időközök mellett a versenycsapat is képes a garázsok és hasonlók felkészítésére, de tripla hétvégék esetén már meg kellene gondolni, hogy legyen erre egy külön stáb – még ha csak pár emberről is van szó -, akik a valódi versenybrigád érkezése előtt elvégzik ezeket a munkákat. De akár odáig is eljuthatunk, hogy külön lesznek azok, akik az autókon dolgoznak, és esetleg teljesen külön mérnöki stáb. Szerintem most még nem tartunk itt, de majd meglátjuk.”
Michael hozzátette, hogy a McLaren számára nem jelentene komoly anyagi terhet a plusz emberek munkába állítása, Wokingban sokan dolgoznak a régi autók karbantartásán. “A néhány további dolgozó költsége eltörpülne a további versenyek által hozott bevétel mellett.” 
A sportigazgató a fentiekkel együtt azért azt is elismerte, hogy az idei év hajrájában is következő három dupla hétvége már így is “a szezon legnehezebb része”, csakis felkészült emberekkel lehet bírni. 
“Most számít igazán, hogy a dolgozók már 12 hónappal ezelőtt is erre gyűjtsék az erőt, hogy az emberek jó erőben és egészségesek legyenek. Nem is csak az számít, hogy el tudják végezni a munkát, emellett az időeltoldásokkal is meg kell küzdeni, miközben a szerelők így is napi 16-18 órát dolgoznak. A bokszutcai csapatnál pedig már sportemberi teljesítményre van szükség vasárnaponként, szóval biztosítanunk kell, hogy mindannyian fittek és egészségesek.”

Kommentek

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely a legjobb, amit megszerezhetünk

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.