Igazából semmiség az F1 legnagyobb vesztesége

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.10.02. 14.30

A Marussia szerint első ránézésre ijesztő a tavalyi 57,6 millió fontos (20,5 milliárd forintos) veszteség, de igazából minden rendben.

Nem sokáig volt csúcstartó a Lotus, amely májusban jelentette az F1 történetének addigi legnagyobb veszteségét 56 millió fonttal. A Marussia a tavalyi évével átvette a stafétát a Lotustól, a csapat 57,6 millió fontos veszteséget termelt, a vezetőség mégis meg van győződve arról, hogy mostantól minden jobb lesz. Főleg, mert a befektetők 130 millió fontos (46,2 milliárd forintos) veszteséget tüntettek el.

Az is jó hír a Marussia számára, hogy végül aláírta az új Concorde Agreementet, ennek értelmében pedig részesülhet a pénzdíjakból, ha megszerzi a konstruktőri bajnokság tizedik helyért. “Első pillantásra ijesztőek lehetnek a számok” – ismerte el Andy Webb, a Marussia ügyvezetője.

“De azóta átszerveztük a csapat finanszírozását, így az új üzleti évet tiszta lappal és adósság nélkül kezdhetjük, hála a befektetőinknek.” A Times szerint a Marussia befektetői a Red Bulléhoz hasonló finanszírozási modell bevezetését tervezik: a címvédő közvetlenül az anyacégtől kap pénzt, évi akár 84 millió fontot.

“A befektetőink nem szándékoznak beszállni egy költekezési háborúba, a finanszírozási alapokat azonban megszilárdították, így biztosított a csapat jövője.” A tizedik hely megtartása azért fontos lenne pénzügyi szempontból, és erre Timo Glock, a csapat korábbi pilótája szerint megvan az esély.

“A Caterhamnek egy kaotikus verseny kellene ahhoz, hogy elvegye a tizedik helyet a Marussiától” – vélekedett Glock. “Tavaly Brazíliában összejött, de remélem, most a Marussia meg tudja tartani a tizedik helyet, és ezzel szerez egy kis pénzt.”

Kommentek

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

F1: Bátor döntést fontolgat a Mercedes

A Mercedes-főnök szerint Pascal Wehrleinnak jót tenne még egy-két szezon egy középcsapatnál, de előfordulhat, hogy Rosberghez hasonlóan a csapat is “bátor döntést hoz” és az ifjoncot ültetik az autóba.

Okos kis kocka a Hondától

Jövő januárban leplezi le új koncepcióját a Honda. Önjáró, gondolkodó, elektromos gépkocsit ígérnek.

Összkerekes változatot kap a Dodge izomautója

Amerikai izomautóban szinte szentségtörés a V6-os motor és az összkerékhajtás, de a Dodge azt ígéri, hogy a Challenger GT így is élvezetes autó marad.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.