Igazából semmiség az F1 legnagyobb vesztesége

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.10.02. 14.30

A Marussia szerint első ránézésre ijesztő a tavalyi 57,6 millió fontos (20,5 milliárd forintos) veszteség, de igazából minden rendben.

Nem sokáig volt csúcstartó a Lotus, amely májusban jelentette az F1 történetének addigi legnagyobb veszteségét 56 millió fonttal. A Marussia a tavalyi évével átvette a stafétát a Lotustól, a csapat 57,6 millió fontos veszteséget termelt, a vezetőség mégis meg van győződve arról, hogy mostantól minden jobb lesz. Főleg, mert a befektetők 130 millió fontos (46,2 milliárd forintos) veszteséget tüntettek el.

Az is jó hír a Marussia számára, hogy végül aláírta az új Concorde Agreementet, ennek értelmében pedig részesülhet a pénzdíjakból, ha megszerzi a konstruktőri bajnokság tizedik helyért. “Első pillantásra ijesztőek lehetnek a számok” – ismerte el Andy Webb, a Marussia ügyvezetője.

“De azóta átszerveztük a csapat finanszírozását, így az új üzleti évet tiszta lappal és adósság nélkül kezdhetjük, hála a befektetőinknek.” A Times szerint a Marussia befektetői a Red Bulléhoz hasonló finanszírozási modell bevezetését tervezik: a címvédő közvetlenül az anyacégtől kap pénzt, évi akár 84 millió fontot.

“A befektetőink nem szándékoznak beszállni egy költekezési háborúba, a finanszírozási alapokat azonban megszilárdították, így biztosított a csapat jövője.” A tizedik hely megtartása azért fontos lenne pénzügyi szempontból, és erre Timo Glock, a csapat korábbi pilótája szerint megvan az esély.

“A Caterhamnek egy kaotikus verseny kellene ahhoz, hogy elvegye a tizedik helyet a Marussiától” – vélekedett Glock. “Tavaly Brazíliában összejött, de remélem, most a Marussia meg tudja tartani a tizedik helyet, és ezzel szerez egy kis pénzt.”

Kommentek

Női szupergonosz a Nissan elektromos nagykövete

Az Öngyilkos osztag című képregény-feldolgozás egyik főgonoszát játszó Margot Robbie ausztrál színésznőt választotta a Nissan elektromos mobilitási nagykövetéül.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.