F1: Péntektől 2014-re tesztel a Ferrari

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.02. 10.15

A pénteki szabadedzéseken a Ferrari immár a 2014-es autó alkatrészeit is próbálgatja az idény hátralevő részében.

Sebastian Vettel a szingapúri győzelmével gyakorlatilag lezárta a 2013-as egyéni bajnokságot, a kérdés nem a győztes személye, hanem csak az, hogy mikor húzza be papíron is a negyedik címet.
Az eddigi legközelebbi üldöző, Fernando Alonso is kipottyant már ebből a versenyből, és bár a konstruktőriben még teljesen nyitott a 2-3. hely sorsa a Mercedes és a Ferrari között, az olasz csapat immár a versenyhétvégéken is komoly figyelmet fordít a 2014-es fejlesztésekre. 


“Még van pár fejlesztésünk a maradék versenyekre, amelyekkel igyekszünk javítani az autót. A nagy változások miatt 2014-re nyilván nehezebb kitesztelni az elemeket, de így is lesznek darabok, amelyeket a további pénteki edzéseken kipróbálunk az autón – elsősorban a megbízhatóságot vizsgáljuk majd ezeknél. Szóval sűrű péntekjeink lesznek” – mondta a technikai főnök, Pat Fry.
A Ferrari az utolsó hat futamot arra is felhasználja majd, hogy az elmúlt évben modernizált, felújított, és immár újra munkába állított szélcsatornájának eredményeit összevethesse a valósággal:
“A riválisokhoz képest a szélcsatornája az egyik gyenge pontunk volt. Az áramlás nem volt kiszámítható, egyenletes, és nem használhattunk olyan méretű modellt, amilyet szerettünk volna. Az adatgyűjtő berendezéseink is elég elavultak voltak, így nem tudtunk annyi mérést és kísérletet elvégezni naponta. Az elmúlt hónapok felújítása során kezeltük ezeket a problémákat, bízom benne, hogy miután újra teljesen működésbe áll a szélcsatornánk, semmilyen hátrányban nem leszünk a többiekhez képest” – magyarázta a főtervező, Nikolas Tombazis.

Kommentek

Minden autóba nyomkövetőt kell szerelni Kínában

Minden gépjárműbe műholdas nyomkövetőt kell szerelni az északnyugat-kínai Hszincsiang-Ujgur autonóm körzet egyik prefektúrájában a terrorizmus elleni küzdelem keretében.

Hivatalosan is megvan Magyarország legtorzabb BMW-je

Ha valaki netán van olyan elvetemült és pénzt ad érte, egy dologra kérjük: bontsa szét és alkatrészenként adjon túl rajta, mert ez ebben a formában a márka meggyalázása.

SsangYong XAVL: új szabadidőjármű Koreából

Genfben mutatja be új SUV-tanulmányát a SsangYong. Az egykori Korando szellemi utódja meglehetősen távol esett a fájától.

Női szupergonosz a Nissan elektromos nagykövete

Az Öngyilkos osztag című képregény-feldolgozás egyik főgonoszát játszó Margot Robbie ausztrál színésznőt választotta a Nissan elektromos mobilitási nagykövetéül.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.