F1: A kockázatról szól majd a jövő év

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.02. 11.30

A McLaren sportigazgatója, Sam Michael szerint a nagy szabályváltozásokat hozó 2014-es szezon végig az autók fejlesztgetéséről, csiszolgatásáról és a megbízhatósági problémák leküzdéséről szól majd.

A Forma-1-ben jövőre új, 1,6 literes, turbós, az energia-visszanyerő rendszerrel sokkal jobban integrált V6-os erőforrások kerülnek az autókba, emellett komoly aerodinamikai változások is jönnek.
Az elmúlt évtizedek egyik legjelentősebb változási csomagja mindenkinek feladja a leckét, a csapatok valószínűleg sokkal megbízhatatlanabb autókkal állnak elő, a csiszolgatásuk egész szezon alatt folyik majd, figyelmeztet a McLaren sportigazgatója, Sam Michael.


“Tegyük fel, hogy nem jönnének az új erőforrások: akkor szépen apránként farigcsálnák, fejlesztgetnénk az apró kis javulásokért, egy kis súlycsökkentés itt, egy kis súrolódáscsökkentés amott, egy kicsit hatékonyabb elrendezés, de 2014-gyel ez mind értelmét veszti majd. Egy ilyen nagy szabályváltozásnál a műszaki, mérnöki háttér nem tud elég gyorsan dolgozni. Még ha két-három évig tervezhetnénk a 2014-es autókat, akkor is közben foglalkozni kellene az aktuális versenymodellekkel.”
“A keskenyebb első szárny, a hátsó szárny eltűnő alsó része, a turbó miatti teljesen újfajta hűtési megoldások, alacsonyabb kasztni, nagyon sok elsődleges fontosságú aspektus változik majd az autón. Egy ilyen nagy szabályváltozásnál sokkal meredekebb a tanulási görbe, mint általában.”
“A jövő évben folyik majd a fejlesztési verseny, mindenki igyekszik majd újra a lehető legtöbb leszorítóerőt visszaszerezni. Két eset lesz: vagy túltoljuk, és akkor megbízhatatlan lesz az autó, vagy túl nehéz lesz a járgány, és akkor a tömegét kell csökkenteni valahogy. A kockázat és a haszon kerül szembe egymással.”
Michael szerint elkerülhetetlen, hogy legalábbis az idény elején az utóbbi években megszokottól igen eltérő eredmények szülessenek, megkeveredjenek az erőviszonyok 
“Amíg nem hajtjuk meg rendesen az autókat, nem lesz olyan a megbízhatóság, mint a mai járgányok esetében. Hogy megkeverednek-e majd a dolgok? Valószínűleg igen. A mostaniaktól eltérő eredmények lesznek, de ez is hozzátartozik a szabályváltozásokhoz, ezzel együtt kell élni.”

Kommentek

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.