F1: A kockázatról szól majd a jövő év

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.02. 11.30

A McLaren sportigazgatója, Sam Michael szerint a nagy szabályváltozásokat hozó 2014-es szezon végig az autók fejlesztgetéséről, csiszolgatásáról és a megbízhatósági problémák leküzdéséről szól majd.

A Forma-1-ben jövőre új, 1,6 literes, turbós, az energia-visszanyerő rendszerrel sokkal jobban integrált V6-os erőforrások kerülnek az autókba, emellett komoly aerodinamikai változások is jönnek.
Az elmúlt évtizedek egyik legjelentősebb változási csomagja mindenkinek feladja a leckét, a csapatok valószínűleg sokkal megbízhatatlanabb autókkal állnak elő, a csiszolgatásuk egész szezon alatt folyik majd, figyelmeztet a McLaren sportigazgatója, Sam Michael.


“Tegyük fel, hogy nem jönnének az új erőforrások: akkor szépen apránként farigcsálnák, fejlesztgetnénk az apró kis javulásokért, egy kis súlycsökkentés itt, egy kis súrolódáscsökkentés amott, egy kicsit hatékonyabb elrendezés, de 2014-gyel ez mind értelmét veszti majd. Egy ilyen nagy szabályváltozásnál a műszaki, mérnöki háttér nem tud elég gyorsan dolgozni. Még ha két-három évig tervezhetnénk a 2014-es autókat, akkor is közben foglalkozni kellene az aktuális versenymodellekkel.”
“A keskenyebb első szárny, a hátsó szárny eltűnő alsó része, a turbó miatti teljesen újfajta hűtési megoldások, alacsonyabb kasztni, nagyon sok elsődleges fontosságú aspektus változik majd az autón. Egy ilyen nagy szabályváltozásnál sokkal meredekebb a tanulási görbe, mint általában.”
“A jövő évben folyik majd a fejlesztési verseny, mindenki igyekszik majd újra a lehető legtöbb leszorítóerőt visszaszerezni. Két eset lesz: vagy túltoljuk, és akkor megbízhatatlan lesz az autó, vagy túl nehéz lesz a járgány, és akkor a tömegét kell csökkenteni valahogy. A kockázat és a haszon kerül szembe egymással.”
Michael szerint elkerülhetetlen, hogy legalábbis az idény elején az utóbbi években megszokottól igen eltérő eredmények szülessenek, megkeveredjenek az erőviszonyok 
“Amíg nem hajtjuk meg rendesen az autókat, nem lesz olyan a megbízhatóság, mint a mai járgányok esetében. Hogy megkeverednek-e majd a dolgok? Valószínűleg igen. A mostaniaktól eltérő eredmények lesznek, de ez is hozzátartozik a szabályváltozásokhoz, ezzel együtt kell élni.”

Kommentek

Festővászon lett a városi törpeautó

Párbeszéd a festés és a formatervezés, a technológia és a művészet az alkotó és a Renault között: indiai származású francia képzőművész nézte festővászonnak a Renault legkisebb típusát.

Pazar fotókon a budapesti fényvillamos

Talán még soha nem készültek ennyire jó képek az ünnepi járatról. Nem csoda, hogy világhírű lett a fényvillamos.

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

A nők vagy a férfiak cserélnek hamarabb gumit?

Az idén, október végéig, 1,9 százalékkal nőtt a téli gumiabroncs-piac a tavalyi év azonos időszakához képest Magyarországon, közép-európai szinten 6,4 százalékos növekedést mértek.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.