A Forma-1-ben jövőre új, 1,6 literes, turbós, az energia-visszanyerő rendszerrel sokkal jobban integrált V6-os erőforrások kerülnek az autókba, emellett komoly aerodinamikai változások is jönnek.
Az elmúlt évtizedek egyik legjelentősebb változási csomagja mindenkinek feladja a leckét, a csapatok valószínűleg sokkal megbízhatatlanabb autókkal állnak elő, a csiszolgatásuk egész szezon alatt folyik majd, figyelmeztet a McLaren sportigazgatója, Sam Michael.


“Tegyük fel, hogy nem jönnének az új erőforrások: akkor szépen apránként farigcsálnák, fejlesztgetnénk az apró kis javulásokért, egy kis súlycsökkentés itt, egy kis súrolódáscsökkentés amott, egy kicsit hatékonyabb elrendezés, de 2014-gyel ez mind értelmét veszti majd. Egy ilyen nagy szabályváltozásnál a műszaki, mérnöki háttér nem tud elég gyorsan dolgozni. Még ha két-három évig tervezhetnénk a 2014-es autókat, akkor is közben foglalkozni kellene az aktuális versenymodellekkel.”
“A keskenyebb első szárny, a hátsó szárny eltűnő alsó része, a turbó miatti teljesen újfajta hűtési megoldások, alacsonyabb kasztni, nagyon sok elsődleges fontosságú aspektus változik majd az autón. Egy ilyen nagy szabályváltozásnál sokkal meredekebb a tanulási görbe, mint általában.”
“A jövő évben folyik majd a fejlesztési verseny, mindenki igyekszik majd újra a lehető legtöbb leszorítóerőt visszaszerezni. Két eset lesz: vagy túltoljuk, és akkor megbízhatatlan lesz az autó, vagy túl nehéz lesz a járgány, és akkor a tömegét kell csökkenteni valahogy. A kockázat és a haszon kerül szembe egymással.”
Michael szerint elkerülhetetlen, hogy legalábbis az idény elején az utóbbi években megszokottól igen eltérő eredmények szülessenek, megkeveredjenek az erőviszonyok 
“Amíg nem hajtjuk meg rendesen az autókat, nem lesz olyan a megbízhatóság, mint a mai járgányok esetében. Hogy megkeverednek-e majd a dolgok? Valószínűleg igen. A mostaniaktól eltérő eredmények lesznek, de ez is hozzátartozik a szabályváltozásokhoz, ezzel együtt kell élni.”