F1: Tovább kergetik a McLarent

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.01. 16.45

A Force Indiánál továbbra is a McLaren legyőzésére hajtanak, igaz, ehhez a silverstone-i csapatnak meg kellene barátkoznia végre az új gumikkal. A csapatfőnök a 2014-es pilótadöntéssel még kivár.

Az idény első felében a Force India a McLarent megelőzve a Forma-1-es konstruktőri bajnokság 5. helyén állt, azonban a Magyar Nagydíjon bevezetett új abroncsok miatt jelentősen lendületet veszített a silverstone-i csapat, Belgiumban a wokingiak eléjük kerültek, igaz, a különbség még mindig csak 14 pontocska.
Szingapúrban faraghatott volna ebből a Force India, ugyanis Paul di Resta a siralmas időmérő után a versenyen már a top10 sűrűjében haladt, mielőtt érthetetlenül a falba állt volna. 
“Azt hiszem, a versenystratégiánk jó volt. Paul balesete híján kinézett a hatodik hely, ugyanis mindenképp Massa előtt ért volna be. Ez is mutatja, mekkora a különbség az időmérő eredménye és a verseny történései között. Mr a szabadedzéseken tudtuk, hogy jó a versenytempónk, vasárnap pedig be is bizonyosodott” – mondta a tulajdonos-főnök Vijay Mallya, aki ez alapján továbbra is reméli, hogy még elkaphatják a McLarent.


“A célunk továbbra is ugyanaz: a McLaren pontelőnyben van, de egyáltalán nincsenek még lőtávolon kívül. Ahogy korábban is mondtam, a kulcskérdés, hogy működésre bírjuk a gumikat, keményen is dolgozunk ezen. Még sok pontot lehet gyűjteni, igyekszünk visszaszerezni az idény első felében mutatott formánkat.”
 
“Koreában eddig nem voltunk túl erősek, de tavaly azért összejött pár pont. Alacsony tapadású, hűvös időjárású pálya, ami sajátos kihívást jelent. Igyekszünk a lehető legtöbbet megtudni az edzéseken, javítani az időmérős tempón, és valami okos stratégiát kitalálni vasárnapra” – magyarázta az indiai milliárdos a hétvégén következő forduló kapcsán.
Mallya a Force India jövő évi felállásával kapcsolatban is nyilatkozott, azt mondta, hogy egyelőre kivár, a jelenlegi pilóták megtartása, és a piacon lévő Felipe Massa vagy tavaly náluk versenyző Nico Hülkenberg igazolása is a lehetőségek között van, semmit nem zár ki.
“Megkerestek már páran, de híres vagyok arról, hogy csak az utolsó pillanatban döntök. Az ok pedig az, hogyha most jelentek be változást – már ha változtatni akarok egyáltalán -, akkor az szerintem demotiválná a mostani, de az év végén távozó versenyzőket, ez pedig nem fair dolog. De bárhogy is legyen, valóban jelentkeztek már, én pedig minden lehetőséget mérlegelni fogok. Vannak, akik szerint jelenleg ragyogó párosunk van. Nagyon tehetségesek.”


Kérdésre aztán konkrétan az állítólag jó szponzori csomaggal rendelkező Massára, valamint a Saubertől szabadulni igyekvő Hülkenbergre is kitért.
“A döntés az illető képességein és a csapat fejlődéséhez való hozzájárulásán alapul majd. Sosem adtuk pénzért az üléseinket, nagyon ellene vagyok az ilyesminek, mert sosem áldoznám fel a tervezők, a mérnökeink munkáját egy olyan pilótáért, akinek az egyetlen erénye, hogy mennyi pénzt hoz.”
“El kell ismernem, hogy Massa nemcsak korábbi futamgyőztes, de veszett jó versenyző. Azt hiszem, idén is megverte párszor Alonsót az időmérőn, szóval kétség sem fér a képességeihez. De majd meglátjuk.”
“De akár Hülkenberg is jöhetne, miért ne lehetne két német pilótánk (Sutillal)? Ha egyáltalán számítana nekem a nemzetiség, akkor más feltételek egyenlősége mellett az indiait választanám, de egyelőre nincs ilyen jelölt. Amíg pedig nem akad, a legkevésbé sem érdekel az állampolgárság.”

Kommentek

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

Egyszerre áremelés és árcsökkentés a kutakon

A Mol szerdán emeli a benzin árát, a gázolajé ugyanakkor csökkenni fog.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

Már ezért is többet kell fizetniük az autósoknak

Az autósok 2016-ban átlagosan 78 000 forintért kötöttek teljes körű casco biztosítást, ami közel 9 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért szintet (71 600 Ft).

Magyar pilóta a ralikrossz-világbajnokságban

2017-ben állandó magyar versenyzővel startol a ralikrossz-világbajnokság.

Drága a magyar üzemanyag, ennyiért adják a szomszédok

Szétnéztünk, hogy a szomszédos országokban mennyibe kerül az üzemanyag, és a müzlibe vágtuk a kanalat.

Melyik a legszebb 2017-es Forma-1-es autó? Szavazz!

Új idény, radikálisan új Forma-1-es autók – de melyik csapat volt a legügyesebb, már ami az esztétikát illeti?

Jön az ingyenes magyar KRESZ-vizsga

A tervek szerint ingyenessé teszik a KRESZ-vizsgát a diákok számára.

F1: Ki vezeti először az új autókat?

Ma délelőtt Barcelonában megkezdődik a 2017-es Forma-1-es idény első hivatalos tesztje, 10 csapat küld pályára új autót. Itt a hét beosztása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.