F1: Tovább kergetik a McLarent

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.01. 16.45

A Force Indiánál továbbra is a McLaren legyőzésére hajtanak, igaz, ehhez a silverstone-i csapatnak meg kellene barátkoznia végre az új gumikkal. A csapatfőnök a 2014-es pilótadöntéssel még kivár.

Az idény első felében a Force India a McLarent megelőzve a Forma-1-es konstruktőri bajnokság 5. helyén állt, azonban a Magyar Nagydíjon bevezetett új abroncsok miatt jelentősen lendületet veszített a silverstone-i csapat, Belgiumban a wokingiak eléjük kerültek, igaz, a különbség még mindig csak 14 pontocska.
Szingapúrban faraghatott volna ebből a Force India, ugyanis Paul di Resta a siralmas időmérő után a versenyen már a top10 sűrűjében haladt, mielőtt érthetetlenül a falba állt volna. 
“Azt hiszem, a versenystratégiánk jó volt. Paul balesete híján kinézett a hatodik hely, ugyanis mindenképp Massa előtt ért volna be. Ez is mutatja, mekkora a különbség az időmérő eredménye és a verseny történései között. Mr a szabadedzéseken tudtuk, hogy jó a versenytempónk, vasárnap pedig be is bizonyosodott” – mondta a tulajdonos-főnök Vijay Mallya, aki ez alapján továbbra is reméli, hogy még elkaphatják a McLarent.


“A célunk továbbra is ugyanaz: a McLaren pontelőnyben van, de egyáltalán nincsenek még lőtávolon kívül. Ahogy korábban is mondtam, a kulcskérdés, hogy működésre bírjuk a gumikat, keményen is dolgozunk ezen. Még sok pontot lehet gyűjteni, igyekszünk visszaszerezni az idény első felében mutatott formánkat.”
 
“Koreában eddig nem voltunk túl erősek, de tavaly azért összejött pár pont. Alacsony tapadású, hűvös időjárású pálya, ami sajátos kihívást jelent. Igyekszünk a lehető legtöbbet megtudni az edzéseken, javítani az időmérős tempón, és valami okos stratégiát kitalálni vasárnapra” – magyarázta az indiai milliárdos a hétvégén következő forduló kapcsán.
Mallya a Force India jövő évi felállásával kapcsolatban is nyilatkozott, azt mondta, hogy egyelőre kivár, a jelenlegi pilóták megtartása, és a piacon lévő Felipe Massa vagy tavaly náluk versenyző Nico Hülkenberg igazolása is a lehetőségek között van, semmit nem zár ki.
“Megkerestek már páran, de híres vagyok arról, hogy csak az utolsó pillanatban döntök. Az ok pedig az, hogyha most jelentek be változást – már ha változtatni akarok egyáltalán -, akkor az szerintem demotiválná a mostani, de az év végén távozó versenyzőket, ez pedig nem fair dolog. De bárhogy is legyen, valóban jelentkeztek már, én pedig minden lehetőséget mérlegelni fogok. Vannak, akik szerint jelenleg ragyogó párosunk van. Nagyon tehetségesek.”


Kérdésre aztán konkrétan az állítólag jó szponzori csomaggal rendelkező Massára, valamint a Saubertől szabadulni igyekvő Hülkenbergre is kitért.
“A döntés az illető képességein és a csapat fejlődéséhez való hozzájárulásán alapul majd. Sosem adtuk pénzért az üléseinket, nagyon ellene vagyok az ilyesminek, mert sosem áldoznám fel a tervezők, a mérnökeink munkáját egy olyan pilótáért, akinek az egyetlen erénye, hogy mennyi pénzt hoz.”
“El kell ismernem, hogy Massa nemcsak korábbi futamgyőztes, de veszett jó versenyző. Azt hiszem, idén is megverte párszor Alonsót az időmérőn, szóval kétség sem fér a képességeihez. De majd meglátjuk.”
“De akár Hülkenberg is jöhetne, miért ne lehetne két német pilótánk (Sutillal)? Ha egyáltalán számítana nekem a nemzetiség, akkor más feltételek egyenlősége mellett az indiait választanám, de egyelőre nincs ilyen jelölt. Amíg pedig nem akad, a legkevésbé sem érdekel az állampolgárság.”

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.