F1: Megint óriási különbségek jönnek?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.01. 12.00

A Pirelli Szingapúrral megegyezően a közepes és szuperlágy keveréket viszi Koreába, újra másfél-két másodperces köridő-eltérések lehetnek.

Bár egyesek már-már csalást emlegetnek Sebastian vettel szingapúri fölénye kapcsán, érdemes megjegyezni, hogy a német pilóta egyes szakaszokon körönkénti 2-2,5 másodperces előnyének egyik, jó másodpercet adó eleme a stratégiából, a friss szuperlágy gumiból adódott.
A Forma-1 gumiszállítója, a Pirelli az ezen a hétvégén következő Koreai Nagydíjra ugyanazt a párosítást viszi – közepes (fehér) és szuperlágy (piros) – , mint a délkelet-ázsiai városi versenyre, így érdemes felkészülni arra, hogy a megfelelő pillanatban feltett gumikkal megint akadhat olyan, aki hasonló fölénnyel tud majd vágtázni, nem is feltétlenül a Red Bull-lal. 


Az azonos kínálat ellenére a pálya, és az abból adódó követelmények egészen mások: a jongami aszfaltcsíkon messze nem csak lassú, “derékszögű” kanyarok és elszórt sikánok akadnak, a koreai létesítmény vonalvezetése mindenből ad egy kicsit, igaz versenyzői pálya. Az 5,6 kilométeres aszfaltcsíkon gyors, íve, és lassú kanyarok is vannak, az órajárással ellentétes irány pedig ugyanúgy szokatlanul terheli a gumikat, mint a versenyzők nyakát.
A jongami pályán egyes pontokon az autóból kihozható maximális fékteljesítmény – 5,2 g-s lassulás – szükséges, ami 900 kg-os terhelést ad az első abroncsoknak. A 7-8. kanyarban 270 km/órás tempónál jönnek az irányváltások, így oldalról is igen komoly terhelést kapnak a gumik, ahogy a 15-17., lassú kanyarkombinációban a a kerékvetők is feladják a leckét. A szemcsésedés is kihívást jelent majd, főképp a hétvége kezdetén, a “zöld” gyenge tapadású aszfalton.
“Az idei választék változást hoz a tavalyihoz képest, hiszen akkor a lágy és a szuperlágy volt a kínálat – de (az idei lágyabb keverékek miatt) most ez fekszik majd legjobban. Várhatóan megint jelentős tempókülönbség lesz a két keverék között, ami izgalmas stratégiai lehetőségeket ad a csapatoknak” – magyarázta a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery. 
“Korea izgalmas hibrid, vannak gyors és lassú kanyarok is, ezzel együtt viszont így is az idény legnagyobb oldalirányú terhelést nyújtó pályája azok közül, ahol bevethetjük a szuperlágyat. A gumik kezelése, a kopás különböző üzemanyag-mennyiségek melletti felmérése tehát nagyon fontos lesz a megfelelő stratégia tekintetében. Ahogy Szingapúrban láthattuk, ez nagyon sokat számíthat, és bár jóval kisebb esély van a biztonsági autóra, azért Koreában is figyelnek majd erre a csapatok, főképp, hogy a bajnokság a hajrába lép.”
2012-ben a versenyzők többsége kétkiállásos stratégiával ment végig, mindössze hárman próbálkoztak egy kiállással. A top10 – értelemszerűen – a szuperlágyon rajtolt, Vettel a második helyről kezdve győzött, a keményebb (akkor lágy) keverékkel startolók közül a Toro Rossó-s Jean-Eric Vergne teljesített a legjobban, a francia a 16. helyről a nyolcadikig kapaszkodott.

Kommentek

Beültünk az új Ford Fiestába

Nagyobb külső, modernebb belső, fejlettebb technológia, de ezzel párhuzamosan várhatóan magasabb ár jellemzi majd a 2017 nyarán, Magyarországon is bemutatkozó új Ford Fiestát. Üléspróbát vettünk a B szegmens európai kedvencében.

F1: Ecclestone gyáva változtatni a versenyeken

Bernie Ecclestone az, aki ellenzi a radikális változásokat a Forma-1-ben, a hétvégék átalakítása sem az ő ötlete volt.

F1: Ki ülhet Rosberg helyére a Mercedesnél?

A Mercedes hétfőn nekilát, hogy megtalálja a visszavonulását meglepetésszerűen bejelentő világbajnok, Nico Rosberg utódját. Elcsábítják Alonsót vagy Vettelt? Pascal Wehrleinból csinálnak másodhegedűst?

F1: A Red Bull esélyes mindkét vb-címre

Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója úgy érzi, hogy a csapata mindkét vb-címre esélyes jövőre.

F1: Kiszáll a világbajnok, Nico Rosberg visszavonul!

Óriási meglepetés: a friss Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg bejelentette, hogy kiszáll a száguldó cirkuszból. Elért a csúcsra, ennyi elég volt.

Filmbe illő balesetet okozott a féktelen kamion

Elromlott fék miatt tarolt mindent, ami az útjába került ennek a kamionnak.

70 év után leltek rá ezekre az autókra

Kőbánya mélyén rejtették el ezeket az autókat a németek elől, egy belga tesitanár fedezte fel újra az elfeledett múltat.

Két hét múlva kész az első 2017-es Forma-1-es

A Sauber-csapat nem lazsál, elvileg már két hét múlva összerakják a 2017-re szánt versenyautójukat.

Csodalámpával villant a Mercedes

Nem vakítja a szembejövőket, járdát és navigációs utasítást is az útra vetít a Mercedes-Benz legújabb fényszórója.

F1: Rosberg kamu kupát kapott – videó

Nico Rosberg csütörtökön megérkezett a Mercedes-csapat központjába, ahol kézbe vehette a világbajnoki kupát is. Na jó, nem egészen azt.

Eldőlt: ennyit fogsz fizetni a német sztrádáért

Jóváhagyta a német autópályákra vonatkozó “tisztességes és megkülönböztetéstől mentes” útdíj bevezetését az Európai Bizottság.

Olyan KRESZ-tábla lesz az M7-esen, mint még soha

Kihelyezik az első táblát az elektromos autók töltőpontjáról az M7-esen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.