F1: Megint óriási különbségek jönnek?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.01. 12.00

A Pirelli Szingapúrral megegyezően a közepes és szuperlágy keveréket viszi Koreába, újra másfél-két másodperces köridő-eltérések lehetnek.

Bár egyesek már-már csalást emlegetnek Sebastian vettel szingapúri fölénye kapcsán, érdemes megjegyezni, hogy a német pilóta egyes szakaszokon körönkénti 2-2,5 másodperces előnyének egyik, jó másodpercet adó eleme a stratégiából, a friss szuperlágy gumiból adódott.
A Forma-1 gumiszállítója, a Pirelli az ezen a hétvégén következő Koreai Nagydíjra ugyanazt a párosítást viszi – közepes (fehér) és szuperlágy (piros) – , mint a délkelet-ázsiai városi versenyre, így érdemes felkészülni arra, hogy a megfelelő pillanatban feltett gumikkal megint akadhat olyan, aki hasonló fölénnyel tud majd vágtázni, nem is feltétlenül a Red Bull-lal. 


Az azonos kínálat ellenére a pálya, és az abból adódó követelmények egészen mások: a jongami aszfaltcsíkon messze nem csak lassú, “derékszögű” kanyarok és elszórt sikánok akadnak, a koreai létesítmény vonalvezetése mindenből ad egy kicsit, igaz versenyzői pálya. Az 5,6 kilométeres aszfaltcsíkon gyors, íve, és lassú kanyarok is vannak, az órajárással ellentétes irány pedig ugyanúgy szokatlanul terheli a gumikat, mint a versenyzők nyakát.
A jongami pályán egyes pontokon az autóból kihozható maximális fékteljesítmény – 5,2 g-s lassulás – szükséges, ami 900 kg-os terhelést ad az első abroncsoknak. A 7-8. kanyarban 270 km/órás tempónál jönnek az irányváltások, így oldalról is igen komoly terhelést kapnak a gumik, ahogy a 15-17., lassú kanyarkombinációban a a kerékvetők is feladják a leckét. A szemcsésedés is kihívást jelent majd, főképp a hétvége kezdetén, a “zöld” gyenge tapadású aszfalton.
“Az idei választék változást hoz a tavalyihoz képest, hiszen akkor a lágy és a szuperlágy volt a kínálat – de (az idei lágyabb keverékek miatt) most ez fekszik majd legjobban. Várhatóan megint jelentős tempókülönbség lesz a két keverék között, ami izgalmas stratégiai lehetőségeket ad a csapatoknak” – magyarázta a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery. 
“Korea izgalmas hibrid, vannak gyors és lassú kanyarok is, ezzel együtt viszont így is az idény legnagyobb oldalirányú terhelést nyújtó pályája azok közül, ahol bevethetjük a szuperlágyat. A gumik kezelése, a kopás különböző üzemanyag-mennyiségek melletti felmérése tehát nagyon fontos lesz a megfelelő stratégia tekintetében. Ahogy Szingapúrban láthattuk, ez nagyon sokat számíthat, és bár jóval kisebb esély van a biztonsági autóra, azért Koreában is figyelnek majd erre a csapatok, főképp, hogy a bajnokság a hajrába lép.”
2012-ben a versenyzők többsége kétkiállásos stratégiával ment végig, mindössze hárman próbálkoztak egy kiállással. A top10 – értelemszerűen – a szuperlágyon rajtolt, Vettel a második helyről kezdve győzött, a keményebb (akkor lágy) keverékkel startolók közül a Toro Rossó-s Jean-Eric Vergne teljesített a legjobban, a francia a 16. helyről a nyolcadikig kapaszkodott.

Kommentek

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

Kitakarította az autóját, azonnal milliomos lett

Autója takarítása közben talált meg egy rég elveszett lottószelvényt, és lett egy csapásra milliomos egy nagypapa a kelet-ausztráliai Newcastle-ben.

Két percig küzdött a tankolással a srác egy hazai önkiszolgáló benzinkúton

A fiatal srác nem tudott megbirkózni a tankolás feladatával, és mivel önkiszolgáló kút szerepel a felvételen, így a személyzet segítségére sem számíthatott. Kétpercnyi elkeseredett küzdelem után feladta a harcot, és tankolatlanul távozott.

Elkormányoz, ha veszélyt szimatol a Volvo új szabadidőjárműve

Folytatja biztonságtechnológiai offenzíváját a Volvo. A hamarosan színre lépő XC60 fedélzetén olyan ütközésmegelőző rendszer működik, amely kikerüli az akadályt.

Tudod, mi az a lekaparható rész a jogsi hátulján?

Mindenki tudja, hogy a jogosítványán van egy kaparós sorsjegy rubrika, de azt csak nagyon kevesen, hogy ez pontosan mit is takar. Most képbe hozunk.

Rendőri felvezetést kapott Budapesten egy terhes hölgy és az apuka

A felvétel nem friss, ettől függetlenül le a kalappal a rendőrök előtt.

Háromhengeres szedán a BMW-től

Megkezdte legkisebb limuzinjának forgalmazását a BMW. A lépcsőshátú 1-es Kínában készül, és sajnos csak ott kapható.

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbálják magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé

Elektromosnak sejtettük, és részben az is: a Peugeot tanulékony kombikupéja konnektoros hibrid hajtásláncot kapott több mint 300 lóerővel.

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.