F1: Megint óriási különbségek jönnek?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.01. 12.00

A Pirelli Szingapúrral megegyezően a közepes és szuperlágy keveréket viszi Koreába, újra másfél-két másodperces köridő-eltérések lehetnek.

Bár egyesek már-már csalást emlegetnek Sebastian vettel szingapúri fölénye kapcsán, érdemes megjegyezni, hogy a német pilóta egyes szakaszokon körönkénti 2-2,5 másodperces előnyének egyik, jó másodpercet adó eleme a stratégiából, a friss szuperlágy gumiból adódott.
A Forma-1 gumiszállítója, a Pirelli az ezen a hétvégén következő Koreai Nagydíjra ugyanazt a párosítást viszi – közepes (fehér) és szuperlágy (piros) – , mint a délkelet-ázsiai városi versenyre, így érdemes felkészülni arra, hogy a megfelelő pillanatban feltett gumikkal megint akadhat olyan, aki hasonló fölénnyel tud majd vágtázni, nem is feltétlenül a Red Bull-lal. 


Az azonos kínálat ellenére a pálya, és az abból adódó követelmények egészen mások: a jongami aszfaltcsíkon messze nem csak lassú, “derékszögű” kanyarok és elszórt sikánok akadnak, a koreai létesítmény vonalvezetése mindenből ad egy kicsit, igaz versenyzői pálya. Az 5,6 kilométeres aszfaltcsíkon gyors, íve, és lassú kanyarok is vannak, az órajárással ellentétes irány pedig ugyanúgy szokatlanul terheli a gumikat, mint a versenyzők nyakát.
A jongami pályán egyes pontokon az autóból kihozható maximális fékteljesítmény – 5,2 g-s lassulás – szükséges, ami 900 kg-os terhelést ad az első abroncsoknak. A 7-8. kanyarban 270 km/órás tempónál jönnek az irányváltások, így oldalról is igen komoly terhelést kapnak a gumik, ahogy a 15-17., lassú kanyarkombinációban a a kerékvetők is feladják a leckét. A szemcsésedés is kihívást jelent majd, főképp a hétvége kezdetén, a “zöld” gyenge tapadású aszfalton.
“Az idei választék változást hoz a tavalyihoz képest, hiszen akkor a lágy és a szuperlágy volt a kínálat – de (az idei lágyabb keverékek miatt) most ez fekszik majd legjobban. Várhatóan megint jelentős tempókülönbség lesz a két keverék között, ami izgalmas stratégiai lehetőségeket ad a csapatoknak” – magyarázta a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery. 
“Korea izgalmas hibrid, vannak gyors és lassú kanyarok is, ezzel együtt viszont így is az idény legnagyobb oldalirányú terhelést nyújtó pályája azok közül, ahol bevethetjük a szuperlágyat. A gumik kezelése, a kopás különböző üzemanyag-mennyiségek melletti felmérése tehát nagyon fontos lesz a megfelelő stratégia tekintetében. Ahogy Szingapúrban láthattuk, ez nagyon sokat számíthat, és bár jóval kisebb esély van a biztonsági autóra, azért Koreában is figyelnek majd erre a csapatok, főképp, hogy a bajnokság a hajrába lép.”
2012-ben a versenyzők többsége kétkiállásos stratégiával ment végig, mindössze hárman próbálkoztak egy kiállással. A top10 – értelemszerűen – a szuperlágyon rajtolt, Vettel a második helyről kezdve győzött, a keményebb (akkor lágy) keverékkel startolók közül a Toro Rossó-s Jean-Eric Vergne teljesített a legjobban, a francia a 16. helyről a nyolcadikig kapaszkodott.

Kommentek

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.