A Forma-1-be 2011-ben beszállt Pirellitől egyértelműen azt kérték és várták, hogy az örök életű Bridgestone-ok után ütősebb, könnyebben kopó gumikkal pörgesse fel a versenyeket. Az olasz gyártó meg is tette, amit tudott, 2011 és 2012 első felében is – a panaszok ellenére – kimondottan izgalmas versenyeket hoztak az abroncsok.
Idénre aztán már egy kicsit túllőttek a célon, az izgalom helyét az aggodalom vette át, amikor több futamon is szétestek, felrobbantak az abroncsok, a jelenség végül a Brit Nagydíjon tetőzött, a változtatás aztán biztonsági kérdéssé vált.
A Pirelli már Németországra módosított, a Magyar Nagydíj óta pedig a tavalyi szerkezettel összeházasított idei keverékekből összeállított, jóval tartósabb és izgalommentesebb abroncsokat használhatják a csapatok.


A gyártó motorsportfőnöke, Paul Hembery azt mondja, ez most már így is marad, jövőre, amikor eleve hatalmas kihívást jelentenek majd az új, igen komplex V6-os turbómotorok, a gumikkal már nem fogják nehezíteni a csapatok dolgát: “Nagyon konzervatív stratégiánk lesz. A lehető legrosszabb eshetőségeket szimuláljuk, erre építve fejlesztjük az abroncsok szerkezetét.”  
Hembery persze kitért a régóta hangoztatott panaszra, miszerint addig nem várhatók tőlük versenyképes, de egyben teljesen biztonságos gumik, amíg nem tesztelhetnek rendesen. A milánói cég a privát tesztjein egy 2010-es Renault-t használ két éve, amikor pedig releváns, idei autóval próbáltak adatokat gyűjteni a Mercedesszel Barcelonában, hatalmas botrány kerekedett belőle.
Azóta javult valamelyest a helyzet, a gumitesztelés letisztázása után a Red Bull-lal is tartottak már egy ilyen gyakorlást, és a McLaren is tervezi, hogy segít a Pirellinek.  
“Amennyire meg tudom ítélni, jól ment (a Red Bull-os teszt). Az autó három másodperccel gyorsabb, mint a saját tesztautónk. Azonban még így is az ismeretlen vár ránk 2014-ben. A gumigondok a csapatok paranoiájából fakadnak. A jó munkánk feltételei nem esnek egybe a csapatok szándékaival, megoldást viszont senki sem ajánl” – utalva arra, hogy a 2014-es abroncsok szezonzáró utáni, interlagosi tesztelésének ötletét is elvetették.