F1: Jövőre nem lehet panasz a Pirellire

A legrosszabbra készül a gumigyártó

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.01. 15.30

A Pirellinél azt ígérik, hogy a radikális műszaki változásokat hozó 2014-ben semmilyen külön problémát és kihívást nem jelentenek majd a gumik, nagyon konzervatív abroncsokkal készülnek.

A Forma-1-be 2011-ben beszállt Pirellitől egyértelműen azt kérték és várták, hogy az örök életű Bridgestone-ok után ütősebb, könnyebben kopó gumikkal pörgesse fel a versenyeket. Az olasz gyártó meg is tette, amit tudott, 2011 és 2012 első felében is – a panaszok ellenére – kimondottan izgalmas versenyeket hoztak az abroncsok.
Idénre aztán már egy kicsit túllőttek a célon, az izgalom helyét az aggodalom vette át, amikor több futamon is szétestek, felrobbantak az abroncsok, a jelenség végül a Brit Nagydíjon tetőzött, a változtatás aztán biztonsági kérdéssé vált.
A Pirelli már Németországra módosított, a Magyar Nagydíj óta pedig a tavalyi szerkezettel összeházasított idei keverékekből összeállított, jóval tartósabb és izgalommentesebb abroncsokat használhatják a csapatok.


A gyártó motorsportfőnöke, Paul Hembery azt mondja, ez most már így is marad, jövőre, amikor eleve hatalmas kihívást jelentenek majd az új, igen komplex V6-os turbómotorok, a gumikkal már nem fogják nehezíteni a csapatok dolgát: “Nagyon konzervatív stratégiánk lesz. A lehető legrosszabb eshetőségeket szimuláljuk, erre építve fejlesztjük az abroncsok szerkezetét.”  
Hembery persze kitért a régóta hangoztatott panaszra, miszerint addig nem várhatók tőlük versenyképes, de egyben teljesen biztonságos gumik, amíg nem tesztelhetnek rendesen. A milánói cég a privát tesztjein egy 2010-es Renault-t használ két éve, amikor pedig releváns, idei autóval próbáltak adatokat gyűjteni a Mercedesszel Barcelonában, hatalmas botrány kerekedett belőle.
Azóta javult valamelyest a helyzet, a gumitesztelés letisztázása után a Red Bull-lal is tartottak már egy ilyen gyakorlást, és a McLaren is tervezi, hogy segít a Pirellinek.  
“Amennyire meg tudom ítélni, jól ment (a Red Bull-os teszt). Az autó három másodperccel gyorsabb, mint a saját tesztautónk. Azonban még így is az ismeretlen vár ránk 2014-ben. A gumigondok a csapatok paranoiájából fakadnak. A jó munkánk feltételei nem esnek egybe a csapatok szándékaival, megoldást viszont senki sem ajánl” – utalva arra, hogy a 2014-es abroncsok szezonzáró utáni, interlagosi tesztelésének ötletét is elvetették.  

Kommentek

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.