F1: Jövőre nem lehet panasz a Pirellire

A legrosszabbra készül a gumigyártó

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.01. 15.30

A Pirellinél azt ígérik, hogy a radikális műszaki változásokat hozó 2014-ben semmilyen külön problémát és kihívást nem jelentenek majd a gumik, nagyon konzervatív abroncsokkal készülnek.

A Forma-1-be 2011-ben beszállt Pirellitől egyértelműen azt kérték és várták, hogy az örök életű Bridgestone-ok után ütősebb, könnyebben kopó gumikkal pörgesse fel a versenyeket. Az olasz gyártó meg is tette, amit tudott, 2011 és 2012 első felében is – a panaszok ellenére – kimondottan izgalmas versenyeket hoztak az abroncsok.
Idénre aztán már egy kicsit túllőttek a célon, az izgalom helyét az aggodalom vette át, amikor több futamon is szétestek, felrobbantak az abroncsok, a jelenség végül a Brit Nagydíjon tetőzött, a változtatás aztán biztonsági kérdéssé vált.
A Pirelli már Németországra módosított, a Magyar Nagydíj óta pedig a tavalyi szerkezettel összeházasított idei keverékekből összeállított, jóval tartósabb és izgalommentesebb abroncsokat használhatják a csapatok.


A gyártó motorsportfőnöke, Paul Hembery azt mondja, ez most már így is marad, jövőre, amikor eleve hatalmas kihívást jelentenek majd az új, igen komplex V6-os turbómotorok, a gumikkal már nem fogják nehezíteni a csapatok dolgát: “Nagyon konzervatív stratégiánk lesz. A lehető legrosszabb eshetőségeket szimuláljuk, erre építve fejlesztjük az abroncsok szerkezetét.”  
Hembery persze kitért a régóta hangoztatott panaszra, miszerint addig nem várhatók tőlük versenyképes, de egyben teljesen biztonságos gumik, amíg nem tesztelhetnek rendesen. A milánói cég a privát tesztjein egy 2010-es Renault-t használ két éve, amikor pedig releváns, idei autóval próbáltak adatokat gyűjteni a Mercedesszel Barcelonában, hatalmas botrány kerekedett belőle.
Azóta javult valamelyest a helyzet, a gumitesztelés letisztázása után a Red Bull-lal is tartottak már egy ilyen gyakorlást, és a McLaren is tervezi, hogy segít a Pirellinek.  
“Amennyire meg tudom ítélni, jól ment (a Red Bull-os teszt). Az autó három másodperccel gyorsabb, mint a saját tesztautónk. Azonban még így is az ismeretlen vár ránk 2014-ben. A gumigondok a csapatok paranoiájából fakadnak. A jó munkánk feltételei nem esnek egybe a csapatok szándékaival, megoldást viszont senki sem ajánl” – utalva arra, hogy a 2014-es abroncsok szezonzáró utáni, interlagosi tesztelésének ötletét is elvetették.  

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.