F1: Jövőre nem lehet panasz a Pirellire

A legrosszabbra készül a gumigyártó

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.01. 15.30

A Pirellinél azt ígérik, hogy a radikális műszaki változásokat hozó 2014-ben semmilyen külön problémát és kihívást nem jelentenek majd a gumik, nagyon konzervatív abroncsokkal készülnek.

A Forma-1-be 2011-ben beszállt Pirellitől egyértelműen azt kérték és várták, hogy az örök életű Bridgestone-ok után ütősebb, könnyebben kopó gumikkal pörgesse fel a versenyeket. Az olasz gyártó meg is tette, amit tudott, 2011 és 2012 első felében is – a panaszok ellenére – kimondottan izgalmas versenyeket hoztak az abroncsok.
Idénre aztán már egy kicsit túllőttek a célon, az izgalom helyét az aggodalom vette át, amikor több futamon is szétestek, felrobbantak az abroncsok, a jelenség végül a Brit Nagydíjon tetőzött, a változtatás aztán biztonsági kérdéssé vált.
A Pirelli már Németországra módosított, a Magyar Nagydíj óta pedig a tavalyi szerkezettel összeházasított idei keverékekből összeállított, jóval tartósabb és izgalommentesebb abroncsokat használhatják a csapatok.


A gyártó motorsportfőnöke, Paul Hembery azt mondja, ez most már így is marad, jövőre, amikor eleve hatalmas kihívást jelentenek majd az új, igen komplex V6-os turbómotorok, a gumikkal már nem fogják nehezíteni a csapatok dolgát: “Nagyon konzervatív stratégiánk lesz. A lehető legrosszabb eshetőségeket szimuláljuk, erre építve fejlesztjük az abroncsok szerkezetét.”  
Hembery persze kitért a régóta hangoztatott panaszra, miszerint addig nem várhatók tőlük versenyképes, de egyben teljesen biztonságos gumik, amíg nem tesztelhetnek rendesen. A milánói cég a privát tesztjein egy 2010-es Renault-t használ két éve, amikor pedig releváns, idei autóval próbáltak adatokat gyűjteni a Mercedesszel Barcelonában, hatalmas botrány kerekedett belőle.
Azóta javult valamelyest a helyzet, a gumitesztelés letisztázása után a Red Bull-lal is tartottak már egy ilyen gyakorlást, és a McLaren is tervezi, hogy segít a Pirellinek.  
“Amennyire meg tudom ítélni, jól ment (a Red Bull-os teszt). Az autó három másodperccel gyorsabb, mint a saját tesztautónk. Azonban még így is az ismeretlen vár ránk 2014-ben. A gumigondok a csapatok paranoiájából fakadnak. A jó munkánk feltételei nem esnek egybe a csapatok szándékaival, megoldást viszont senki sem ajánl” – utalva arra, hogy a 2014-es abroncsok szezonzáró utáni, interlagosi tesztelésének ötletét is elvetették.  

Kommentek

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

F1: Labdába sem rúgnak idén a kisebb csapatok?

A Renault főnöke szerint a 2017-es Forma-1-es idény újabb fegyverkezési versenyt hoz, ami még esélytelenebbé teheti a független kis- és középcsapatokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.