F1: Így trükköznek Vettel motorjával?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.01. 12.30

Spekulációk szerint Sebastian Vettel fölényének egyik egyik kulcsa, hogy a Red Bull a motorbeállításokkal valamelyest visszahozta az amúgy már betiltott befújt diffúzor hatását.

Sebastian Vettel szingapúri dominanciája mindenkit sokkolt az F1 világában, az egykor csapatfőnök, Giancarlo Minardi pedig elő is állt a saját elméletével arról, hogyan tudott a német pilóta 2,5 másodpercet adni a mezőnynek bizonyos szakaszokban.
Az olasz szakember szerint Vettel Red Bullja elképesztően stabil volt az első kanyarkombinációban, sokkal korábban gyorsított ki a többieknél, miközben a Renault-motor szokatlan hangot adott, hasonlóan ahhoz, amikor régebben, 2007-ig működött a kipörgésgátló az autókban.


A kipörgésgátlós ötlet elég vad – és a riválisok biztosan nem hagyták volna szó nélkül –
, de az olasz Autosprint előállt a saját magyarázatával, a szaklap “Vettel titka” címmel, “bizalmas forrásokra” hivatkozva arról ír, hogy a Red Bull a motorvezérlés programozásával elérte, hogy a mostanra már betiltott kipufogógázzal befújt diffúzor hatását imitálja, növelve ezzel a leszorítóerőt.
Az elismert angol szakíró, James Allen is ezt osztja: “Kipörgésgátló helyett inkább valami elmés, a szabályok keretein belül maradó kipufogós befúvásról lehet szó” – írta a blogján.
Annyi biztos, hogy a fenti felvetések nem fogják növelni az amúgy is sokak által utált háromszoros bajnok megítélését, akiknek a dominanciáját huhogással, kifütyüléssel “jutalmazzák” a nézők mostanában. 
A Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery a német Bildnek bszélt a negyedik címe felé tartó Vettelről: “Sebastian csak akkor lesz újra közkedvelt, ha nem győz, ha majd a kudarc után kell felállnia, és jókedvűen, de alázattal viseli a dolgot. A rossz vesztesekből szintén nem kérnek az emberek. Talán azzal segíthetnénk neki, hogy négy helyet csak három gumit kap tőlünk!” – viccelődött.

Kommentek

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

F1: Labdába sem rúgnak idén a kisebb csapatok?

A Renault főnöke szerint a 2017-es Forma-1-es idény újabb fegyverkezési versenyt hoz, ami még esélytelenebbé teheti a független kis- és középcsapatokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.