Sebastian Vettel szingapúri dominanciája mindenkit sokkolt az F1 világában, az egykor csapatfőnök, Giancarlo Minardi pedig elő is állt a saját elméletével arról, hogyan tudott a német pilóta 2,5 másodpercet adni a mezőnynek bizonyos szakaszokban.
Az olasz szakember szerint Vettel Red Bullja elképesztően stabil volt az első kanyarkombinációban, sokkal korábban gyorsított ki a többieknél, miközben a Renault-motor szokatlan hangot adott, hasonlóan ahhoz, amikor régebben, 2007-ig működött a kipörgésgátló az autókban.


A kipörgésgátlós ötlet elég vad – és a riválisok biztosan nem hagyták volna szó nélkül –
, de az olasz Autosprint előállt a saját magyarázatával, a szaklap “Vettel titka” címmel, “bizalmas forrásokra” hivatkozva arról ír, hogy a Red Bull a motorvezérlés programozásával elérte, hogy a mostanra már betiltott kipufogógázzal befújt diffúzor hatását imitálja, növelve ezzel a leszorítóerőt.
Az elismert angol szakíró, James Allen is ezt osztja: “Kipörgésgátló helyett inkább valami elmés, a szabályok keretein belül maradó kipufogós befúvásról lehet szó” – írta a blogján.
Annyi biztos, hogy a fenti felvetések nem fogják növelni az amúgy is sokak által utált háromszoros bajnok megítélését, akiknek a dominanciáját huhogással, kifütyüléssel “jutalmazzák” a nézők mostanában. 
A Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery a német Bildnek bszélt a negyedik címe felé tartó Vettelről: “Sebastian csak akkor lesz újra közkedvelt, ha nem győz, ha majd a kudarc után kell felállnia, és jókedvűen, de alázattal viseli a dolgot. A rossz vesztesekből szintén nem kérnek az emberek. Talán azzal segíthetnénk neki, hogy négy helyet csak három gumit kap tőlünk!” – viccelődött.