F1: Gyanúsan jó Vettel autója?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.09.30. 08.35

Az egykori csapatfőnök, Giancarlo Minardi úgy véli, a Szingapúri Nagydíjon valami nem volt okés Sebastian Vettel Red Bulljával, az előnye egyszerűen magyarázhatatlan. Titkos kipörgésgátlót használt a német?

A Minardi-csapat – ma Toro Rosso – egykori alapítója és vezetője, Giancarlo Minardi a hétvégén érdekes fejtegetéssel állt elő, szerinte a Szingapúri nagydíjon valami nem stimmelt az elképesztő fölénnyel győző Sebastian Vettel autójával, a német túl jó volt. Az olasz szakember “nem akar vádaskodni”, de arra utalt, hogy a háromszoros bajnok Red Bulljában talán kipörgésgátló dolgozott a Marin Bay pályán.
“A Korai Nagydíj előtt szeretném felidézni a Marina Bay pályán szerzett csodálatos élményeimet és szeretnék pár dolgot megjegyezni a Szingapúri Nagydíjat illetően, amelyekre keresem a választ” – kezdte saját honlapján a fejtegetést.
“Szingapúr lenyűgözött, vadonatúj, semmihez sem hasonlítható élmény volt számomra. A versenyzők tevékenységét a bokszutca végére (és így az első sikánra) néző helyről figyelhettem, emellett monitoron a köridőket is követtem.”
“Azonban Szingapúr óta egyfolytában Vettel Webberrel és a többi versenyzővel szembeni 2,5 másodperces előnye jár a fejemben. Nem szeretném leértékelni Sebastian Vettelt, aki mindig nagyszerűen kezeli a Red Bullját, még csak nem is akarok vádaskodni, egyszerűen elmondom, hogy mit láttam és hallottam a hétvégén.” 


“A tapasztalataim alapján a 2,5 másodperces előny egyszerűen túl nagy. Mintha három lépéssel előrébb járnának a fejlesztésben. Ezen felül míg az utolsó edzésen és az időmérőn csak néhány tized volt a különbség Vettel és Grosjean valamint Rosberg között, de Vettel már akkor is úgy játszhatott volna velük, mint macska az egérrel.”
“A helyemről kiválasztottam egy viszonyítási pontot, hogy összehasonlítsam a pilóták vezetését. A Republic Boulevard-ra vezető kanyar kerékvetőit figyeltem. Lenyűgözött, hogy Vettel milyen tisztán vezetett ott, mindenki mástól – beleértve a csapattársát is – eltérően bármilyen korrekció nélkül kanyarodott. A 3. szakaszban, a legkanyargósabb részen is figyelemre méltó volt az ideje.”
“Az említett szakaszon Vettel mindenki másnál 50 méterrel előbb tudott kigyorsítani. A legmeglepőbb a motor hangja volt számomra. Amellett, hogy 50 méterrel korábban tudott gyorsítani, az ő motorja a többi Renault-motortól, még Webberétől is eltérően szólt. Arra emlékeztetett, amikor még kipörgésgátló volt az autókban.”
“Ezen kívül ez a hang csak akkor hallatszott, amikor Vettel nagyon belehúzott. Például a biztonsági autó távozása után, amikor jobbnál jobb köröket hozott és 32 másodperces előnyt épített Alonsóval szemben. A motorja akkor erősebbnek tűnt minden más motornál.”
“Szóval van néhány szempont – Vettel tiszta vezetése, az 50 méterrel korábbi kigyorsítás, a Renault-motor abnormális hangja és a körönként 2 másodpercnél is nagyobb előny -, amelyek elgondolkodtatnak, amikre szeretnék válaszokat kapni. Külön növeli a súlyukat, hogy Webber, normális halandóként nem volt képes ezekre. Nem akarok vádaskodni, de szeretnék mélyebben belelátni ebbe.”

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.