A Minardi-csapat – ma Toro Rosso – egykori alapítója és vezetője, Giancarlo Minardi a hétvégén érdekes fejtegetéssel állt elő, szerinte a Szingapúri nagydíjon valami nem stimmelt az elképesztő fölénnyel győző Sebastian Vettel autójával, a német túl jó volt. Az olasz szakember “nem akar vádaskodni”, de arra utalt, hogy a háromszoros bajnok Red Bulljában talán kipörgésgátló dolgozott a Marin Bay pályán.
“A Korai Nagydíj előtt szeretném felidézni a Marina Bay pályán szerzett csodálatos élményeimet és szeretnék pár dolgot megjegyezni a Szingapúri Nagydíjat illetően, amelyekre keresem a választ” – kezdte saját honlapján a fejtegetést.
“Szingapúr lenyűgözött, vadonatúj, semmihez sem hasonlítható élmény volt számomra. A versenyzők tevékenységét a bokszutca végére (és így az első sikánra) néző helyről figyelhettem, emellett monitoron a köridőket is követtem.”
“Azonban Szingapúr óta egyfolytában Vettel Webberrel és a többi versenyzővel szembeni 2,5 másodperces előnye jár a fejemben. Nem szeretném leértékelni Sebastian Vettelt, aki mindig nagyszerűen kezeli a Red Bullját, még csak nem is akarok vádaskodni, egyszerűen elmondom, hogy mit láttam és hallottam a hétvégén.” 


“A tapasztalataim alapján a 2,5 másodperces előny egyszerűen túl nagy. Mintha három lépéssel előrébb járnának a fejlesztésben. Ezen felül míg az utolsó edzésen és az időmérőn csak néhány tized volt a különbség Vettel és Grosjean valamint Rosberg között, de Vettel már akkor is úgy játszhatott volna velük, mint macska az egérrel.”
“A helyemről kiválasztottam egy viszonyítási pontot, hogy összehasonlítsam a pilóták vezetését. A Republic Boulevard-ra vezető kanyar kerékvetőit figyeltem. Lenyűgözött, hogy Vettel milyen tisztán vezetett ott, mindenki mástól – beleértve a csapattársát is – eltérően bármilyen korrekció nélkül kanyarodott. A 3. szakaszban, a legkanyargósabb részen is figyelemre méltó volt az ideje.”
“Az említett szakaszon Vettel mindenki másnál 50 méterrel előbb tudott kigyorsítani. A legmeglepőbb a motor hangja volt számomra. Amellett, hogy 50 méterrel korábban tudott gyorsítani, az ő motorja a többi Renault-motortól, még Webberétől is eltérően szólt. Arra emlékeztetett, amikor még kipörgésgátló volt az autókban.”
“Ezen kívül ez a hang csak akkor hallatszott, amikor Vettel nagyon belehúzott. Például a biztonsági autó távozása után, amikor jobbnál jobb köröket hozott és 32 másodperces előnyt épített Alonsóval szemben. A motorja akkor erősebbnek tűnt minden más motornál.”
“Szóval van néhány szempont – Vettel tiszta vezetése, az 50 méterrel korábbi kigyorsítás, a Renault-motor abnormális hangja és a körönként 2 másodpercnél is nagyobb előny -, amelyek elgondolkodtatnak, amikre szeretnék válaszokat kapni. Külön növeli a súlyukat, hogy Webber, normális halandóként nem volt képes ezekre. Nem akarok vádaskodni, de szeretnék mélyebben belelátni ebbe.”