F1: Gyanúsan jó Vettel autója?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.09.30. 08.35

Az egykori csapatfőnök, Giancarlo Minardi úgy véli, a Szingapúri Nagydíjon valami nem volt okés Sebastian Vettel Red Bulljával, az előnye egyszerűen magyarázhatatlan. Titkos kipörgésgátlót használt a német?

A Minardi-csapat – ma Toro Rosso – egykori alapítója és vezetője, Giancarlo Minardi a hétvégén érdekes fejtegetéssel állt elő, szerinte a Szingapúri nagydíjon valami nem stimmelt az elképesztő fölénnyel győző Sebastian Vettel autójával, a német túl jó volt. Az olasz szakember “nem akar vádaskodni”, de arra utalt, hogy a háromszoros bajnok Red Bulljában talán kipörgésgátló dolgozott a Marin Bay pályán.
“A Korai Nagydíj előtt szeretném felidézni a Marina Bay pályán szerzett csodálatos élményeimet és szeretnék pár dolgot megjegyezni a Szingapúri Nagydíjat illetően, amelyekre keresem a választ” – kezdte saját honlapján a fejtegetést.
“Szingapúr lenyűgözött, vadonatúj, semmihez sem hasonlítható élmény volt számomra. A versenyzők tevékenységét a bokszutca végére (és így az első sikánra) néző helyről figyelhettem, emellett monitoron a köridőket is követtem.”
“Azonban Szingapúr óta egyfolytában Vettel Webberrel és a többi versenyzővel szembeni 2,5 másodperces előnye jár a fejemben. Nem szeretném leértékelni Sebastian Vettelt, aki mindig nagyszerűen kezeli a Red Bullját, még csak nem is akarok vádaskodni, egyszerűen elmondom, hogy mit láttam és hallottam a hétvégén.” 


“A tapasztalataim alapján a 2,5 másodperces előny egyszerűen túl nagy. Mintha három lépéssel előrébb járnának a fejlesztésben. Ezen felül míg az utolsó edzésen és az időmérőn csak néhány tized volt a különbség Vettel és Grosjean valamint Rosberg között, de Vettel már akkor is úgy játszhatott volna velük, mint macska az egérrel.”
“A helyemről kiválasztottam egy viszonyítási pontot, hogy összehasonlítsam a pilóták vezetését. A Republic Boulevard-ra vezető kanyar kerékvetőit figyeltem. Lenyűgözött, hogy Vettel milyen tisztán vezetett ott, mindenki mástól – beleértve a csapattársát is – eltérően bármilyen korrekció nélkül kanyarodott. A 3. szakaszban, a legkanyargósabb részen is figyelemre méltó volt az ideje.”
“Az említett szakaszon Vettel mindenki másnál 50 méterrel előbb tudott kigyorsítani. A legmeglepőbb a motor hangja volt számomra. Amellett, hogy 50 méterrel korábban tudott gyorsítani, az ő motorja a többi Renault-motortól, még Webberétől is eltérően szólt. Arra emlékeztetett, amikor még kipörgésgátló volt az autókban.”
“Ezen kívül ez a hang csak akkor hallatszott, amikor Vettel nagyon belehúzott. Például a biztonsági autó távozása után, amikor jobbnál jobb köröket hozott és 32 másodperces előnyt épített Alonsóval szemben. A motorja akkor erősebbnek tűnt minden más motornál.”
“Szóval van néhány szempont – Vettel tiszta vezetése, az 50 méterrel korábbi kigyorsítás, a Renault-motor abnormális hangja és a körönként 2 másodpercnél is nagyobb előny -, amelyek elgondolkodtatnak, amikre szeretnék válaszokat kapni. Külön növeli a súlyukat, hogy Webber, normális halandóként nem volt képes ezekre. Nem akarok vádaskodni, de szeretnék mélyebben belelátni ebbe.”

Kommentek

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

Okos kis kocka a Hondától

Jövő januárban leplezi le új koncepcióját a Honda. Önjáró, gondolkodó, elektromos gépkocsit ígérnek.

Összkerekes változatot kap a Dodge izomautója

Amerikai izomautóban szinte szentségtörés a V6-os motor és az összkerékhajtás, de a Dodge azt ígéri, hogy a Challenger GT így is élvezetes autó marad.

Hangosan felröhögött az autószerelő, ilyet még nem látott

A tulaj biztos nem röhögött ilyen jót, amikor közölték vele, hogy kuka a motor.

Oroszlánszívű Jaguar, kicsit molyrágta belsővel

Évek óta nem néztek meg annyira autót alattam, mint most ezt a hatalmas, kék Jaguart a 22-es felniken. Egyszerűen mindenki odavolt érte, fiatal-idős, férfi-nő, mindegy.

Elguruló autóval indul a videó, de várd ki a végét

Ennek a kínai autósnak biztos hogy rosszabb napja volt, mint közülünk sokaknak. Csak hajszálon múlott, hogy megmentse gurulásnak induló autóját, de rossz döntést hozott.

Négyüléses roadstert fontolgat a Mercedes

Német lapértesülések szerint túrakocsivá hizlalná büszke luxusroadsterét a Mercedes: az SL következő generációjában állítólag négyen fognak elférni.

Napelemmel ilyen magasra még nem repültek

Napelemes repülőgéppel akar feljutni a sztratoszféráig egy svájci kalandor, mindössze pár hónappal azután, hogy két honfitársa a világon elsőként megkerülte a Földet egy energiáját kizárólag napelemekből nyerő repülővel.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.