F1: Gyanúsan jó Vettel autója?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.09.30. 08.35

Az egykori csapatfőnök, Giancarlo Minardi úgy véli, a Szingapúri Nagydíjon valami nem volt okés Sebastian Vettel Red Bulljával, az előnye egyszerűen magyarázhatatlan. Titkos kipörgésgátlót használt a német?

A Minardi-csapat – ma Toro Rosso – egykori alapítója és vezetője, Giancarlo Minardi a hétvégén érdekes fejtegetéssel állt elő, szerinte a Szingapúri nagydíjon valami nem stimmelt az elképesztő fölénnyel győző Sebastian Vettel autójával, a német túl jó volt. Az olasz szakember “nem akar vádaskodni”, de arra utalt, hogy a háromszoros bajnok Red Bulljában talán kipörgésgátló dolgozott a Marin Bay pályán.
“A Korai Nagydíj előtt szeretném felidézni a Marina Bay pályán szerzett csodálatos élményeimet és szeretnék pár dolgot megjegyezni a Szingapúri Nagydíjat illetően, amelyekre keresem a választ” – kezdte saját honlapján a fejtegetést.
“Szingapúr lenyűgözött, vadonatúj, semmihez sem hasonlítható élmény volt számomra. A versenyzők tevékenységét a bokszutca végére (és így az első sikánra) néző helyről figyelhettem, emellett monitoron a köridőket is követtem.”
“Azonban Szingapúr óta egyfolytában Vettel Webberrel és a többi versenyzővel szembeni 2,5 másodperces előnye jár a fejemben. Nem szeretném leértékelni Sebastian Vettelt, aki mindig nagyszerűen kezeli a Red Bullját, még csak nem is akarok vádaskodni, egyszerűen elmondom, hogy mit láttam és hallottam a hétvégén.” 


“A tapasztalataim alapján a 2,5 másodperces előny egyszerűen túl nagy. Mintha három lépéssel előrébb járnának a fejlesztésben. Ezen felül míg az utolsó edzésen és az időmérőn csak néhány tized volt a különbség Vettel és Grosjean valamint Rosberg között, de Vettel már akkor is úgy játszhatott volna velük, mint macska az egérrel.”
“A helyemről kiválasztottam egy viszonyítási pontot, hogy összehasonlítsam a pilóták vezetését. A Republic Boulevard-ra vezető kanyar kerékvetőit figyeltem. Lenyűgözött, hogy Vettel milyen tisztán vezetett ott, mindenki mástól – beleértve a csapattársát is – eltérően bármilyen korrekció nélkül kanyarodott. A 3. szakaszban, a legkanyargósabb részen is figyelemre méltó volt az ideje.”
“Az említett szakaszon Vettel mindenki másnál 50 méterrel előbb tudott kigyorsítani. A legmeglepőbb a motor hangja volt számomra. Amellett, hogy 50 méterrel korábban tudott gyorsítani, az ő motorja a többi Renault-motortól, még Webberétől is eltérően szólt. Arra emlékeztetett, amikor még kipörgésgátló volt az autókban.”
“Ezen kívül ez a hang csak akkor hallatszott, amikor Vettel nagyon belehúzott. Például a biztonsági autó távozása után, amikor jobbnál jobb köröket hozott és 32 másodperces előnyt épített Alonsóval szemben. A motorja akkor erősebbnek tűnt minden más motornál.”
“Szóval van néhány szempont – Vettel tiszta vezetése, az 50 méterrel korábbi kigyorsítás, a Renault-motor abnormális hangja és a körönként 2 másodpercnél is nagyobb előny -, amelyek elgondolkodtatnak, amikre szeretnék válaszokat kapni. Külön növeli a súlyukat, hogy Webber, normális halandóként nem volt képes ezekre. Nem akarok vádaskodni, de szeretnék mélyebben belelátni ebbe.”

Kommentek

Minden autóba nyomkövetőt kell szerelni Kínában

Minden gépjárműbe műholdas nyomkövetőt kell szerelni az északnyugat-kínai Hszincsiang-Ujgur autonóm körzet egyik prefektúrájában a terrorizmus elleni küzdelem keretében.

Hivatalosan is megvan Magyarország legtorzabb BMW-je

Ha valaki netán van olyan elvetemült és pénzt ad érte, egy dologra kérjük: bontsa szét és alkatrészenként adjon túl rajta, mert ez ebben a formában a márka meggyalázása.

SsangYong XAVL: új szabadidőjármű Koreából

Genfben mutatja be új SUV-tanulmányát a SsangYong. Az egykori Korando szellemi utódja meglehetősen távol esett a fájától.

Női szupergonosz a Nissan elektromos nagykövete

Az Öngyilkos osztag című képregény-feldolgozás egyik főgonoszát játszó Margot Robbie ausztrál színésznőt választotta a Nissan elektromos mobilitási nagykövetéül.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.