Megszületett az F1 alkotmánya

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.09.27. 12.30

A Nemzetközi Automobil Szövetség bejelentette, hogy végre újra van élő, érvényes keretszerződése a Forma-1-nek, kész az új Concorde Agreement.

A Forma-1 “alkotmánya”, a jogtulajdonos, a csapatok és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) közötti multilaterális szerződés előző változata még 2012 végén lejárt, és három évtized folyamatossága szakadt meg azzal, hogy nem is újították meg 2013-re.
Bár Bernie Ecclestone (a jogtulajdonos CVC befektetési csoport képviseletében) megegyezett a csapatokkal, az FIA-val nagyon sokáig húzódtak a tárgyalások. A Magyar Nagydíj hétvégéjén már jelezték, hogy sikerült a végére járni a dolgoknak, az FIA ma Dubrovnikban ülésező Motorsport Világtanácsa pedig végleg rábólintott a 2020-ig érvényes új szerződése.
Az FIA közleménye szerint a szervezet “jelentősen” kedvezőbb anyagi feltételeket alkudott ki, az új Concorde pedig “erős és stabil” keretet ad a Forma-1 irányításához és további fejlesztéséhez. A szerződés a felek aláírása után mostantól érvényben van.
“Büszkék lehetünk erre a megegyezésre, amely hatékonyabb kereteket biztosít a Forma-1-es világbajnokság irányításához. Az FIA ezután is hosszú évekig az F1 szabályainak és biztonságának őre lesz” – mondta az FIA elnöke, Jean Todt.
A szervezet mostantól évente nagyjából 40 millió eurót “nyer” a Forma-1-ből, az új Concorde-dal pedig életbe lép az új szabályalkotási mechanizmus is, amelynek keretében 18 tagú Stratégiai Munkacsoport készíti majd elő az új előírásokat. A testületben az első 6 F1-csapat és a FOM, valamint az FIA 6-6 képviselője kap helyet.  

Kommentek

A legerősebb Porsche … egy hibrid szedán!

680 lóerős rendszerteljesítmény, 310 km/óra végsebesség, 2,9 liter/100km átlagfogyasztás: a Panamera új csúcsmodellje a Turbo S E-Hybrid.

Lopás miatt pereskedik a Google-cég

Ipari kémkedés, ellopott találmányok: az autonóm mobilitási piac sem a tiszta lelkű Grál-lovagok játéktere.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozícionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.