F1: Plusz motor jár az extrahosszú idényért

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.09.27. 14.30

Változhatnak a 2014-es szabályok, amennyiben valóban 22 futam lesz jövőre. A kicsik nem örülnek.

Amellett, hogy jövőre 1,6-os turbómotorok váltják a jelenlegi V8-asokat, egy szigorítást is beépítettek a szabályokba. Most nyolc motorral gazdálkodhat egy-egy pilóta a szezonban, jövőre viszont a technológiai váltás ellenére is öt darabra csökkentik a büntetés nélkül felhasználható motorok számát.

Benne van azonban a pakliban, hogy húsz helyett huszonkét verseny lesz jövőre, a naptárat a hétvégi horvátországi ülésén hagyhatja jóvá az FIA Motorsport Világtanácsa. “Ha huszonkét verseny lesz jövőre, akkor szó lehet egy hatodik motor felhasználásáról is” – jelezte Charlie Whiting versenyigazgató, hogy ebben az esetben így próbálnak engedményt tenni.

A változtatással azonban a kiscsapatok nem járnának jól, pénzügyi szempontból legalábbis biztosan nem. A V6-osokra váltás miatt eleve megduplázódik a motorokért fizetendő összeg, és egyetlen extra motor kétmillió eurójukba kerülhet. És emellett szükség van további egy-két motorra a tervezett privát tesztekre is. “Minden egyes megtett kilométer 800 eurónkba (240 ezer forint) kerül” – mondta a Force India csapatmenedzsere, Andy Stevenson. “Sokan közülünk nem engedhetik meg maguknak a tesztelést.”

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.