F1: A Red Bullnak nem érdeke az izgalmas bajnokság

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.09.26. 10.20

A 2013-as bajnokság eredménye már most biztosnak látszik, a Red Bullnál minél hamarabb szeretnék is eltüntetni a “látszik” kitételt. Keményen hajtanak minden futamon. Hogy ez unalmas – kit érdekel?

Sebastian Vettel és a Red Bull már a nyári szünet előtt is viszonylag kellemes előnnyel vezetett a bajnokságokban, a német pilóta pedig további három futamgyőzelemmel erősítette a helyzetet. A címek sorsa már most biztosnak látszik, de a Forma-1-es csapat főnöke, Christian Horner inkább nem kiabál el semmit.
Horner azt mondja, mivel nekik nem érdekük és feladatuk fenntartani a bajnokság izgalmát, ezután sem lazítanak, minden további futamon ugyanúgy a maximumot célozzák, szeretnék minél előbb letudni a küzdelmet, épp ezért nem is dőlhetnek hátra:  
“Az a dolgom, hogy ne legyek nyugodt. Egyszerűen nem szabad elbizakodottá válni, eddig nem is tettük, és idén sem lesz így. Mindig csak az aktuális versenyre koncentrálunk – most Korea jön -, arra, hogy az adott futamon kihozzuk a maximumot. Ha ez sikerül, akkor a bajnokság már rendeződik magától.”


“Volt már két nagyon szoros küzdelmünk (2010-ben és 2012-ben), nagyon nem szeretnénk ugyanezt újra megélni. Tavaly Brazíliában szereztem jó néhány ősz hajszálat, és két évvel azelőtt Abu-Dzabi is borzalmasan stresszes volt. De a lényeg, hogy győzzünk. Igyekszünk megvédeni mindkét címet, méghozzá a lehető leghamarabb. Nekünk nem feladatunk, hogy az utolsó futamig húzzuk, és remélhetőleg nem is tart majd addig!”
Mivel a Red Bull újabb kettős sikere idén már nem kétséges, a riválisok 2014-ben bíznak, abban reménykednek, hogy a jövő évi nagy szabályváltozások mellett sikerül beérni a Milton Keynes-ieket. Horner nem akar tippelgetni a jövőről.
“Jövőre egy kicsit minden a feje tetejére áll, a fő tényező pedig a motorok teljesítménye lesz, az lesz a legnagyobb hatással az erősorrendre, hogy a Ferrari, a Mercedes és a Renault közül melyikük találja el jól és melyikük rosszabbul. Nyilván ezt jelenleg még senki sem tudhatja, mindenki bízik benne, hogy jó úton jár, de Melbourne-ig tényleg nem tudhatjuk, és csak az év első fele után lesz tiszta a kép.”

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.