Webber: Vicc a büntetésem!

Nem mondták neki, hogy tilosban jár

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.09.24. 12.30

Mark Webber továbbra sem nyelte le, hogy a Szingapúri Nagydíj után megrovásban részesítették, amiért Fernando Alonso Ferrariján csücsülve ment be a bokszba.

Mark Webber a Szingapúri Nagydíj utolsó körén esett ki műszaki hiba miatt, majd a levezető körön a kedvéért megálló Fernando Alonso Ferrarijára felpattanva autózott be a bokszutcába.
A versenybírók nem nézték jó szemmel az esetet, az ausztrál veterán és a spanyol pilóta is megrovást kapott. A ferraris azért, mert egy beláthatatlan kanyarban balesetveszélyt előidézve áll meg, míg a Red Bull-versenyző azért, mert engedély nélkül, sőt a pályabírók felszólítása ellenére lépett a versenypályára.


Webber számára különösen rosszul jött a megrovás, ugyanis ez már a harmadik volt számára idén, így automatikusan tízhelyes rajtbüntetést kapott a következő, Koreai Nagydíjra.
Az ausztrál a Twitteren több üzenetben is háborgott:
“Vicc, hogy Alonso és én is megrovást kaptunk a történtek miatt. Szép pillanat volt, a nézők imádták. És ha már itt tartunk, a beszámolókkal ellentétben egyáltalán nem történt párbeszéd a marshalokkal, miután az autómat eloltották.”
Webber egy fotómontázst is posztolt, amelyen több korábbi F1-taxis jelenet szerepelt, köztük az is, amelyen a Szingapúrban a pilótastewardi szerepet betöltő Derek Warwick Gerhard Berger Ferrariján lovagol
“Úgy tűnik, a szingapúri stewardoknál is előfordult már ilyesmi” – kommentálta.
Warwick maga is megszólalt a “botrány” kapcsán, hangsúlyozta, hogy így is a lehető legenyhébb rendelkezésre álló büntetést szabták ki, de teljesen elnézőek mégsem lehettek:
“Nem arról van szó, hogy beleőrültünk a biztonságba. De könnyen megsérülhetett volna valaki. Bízom benne, hogy nem tartanak minket ünneprontóknak! Én is azt szeretném, ha a Forma-1 szórakoztató, látványos lenne. Nagy rajongója vagyok a MotoGP-nek is, és mit sem szeretnék jobban, mint hogy itt is közelebb kerülhessünk a pilótákhoz” – nyilatkozta a Telegraph-nak az egykori Toleman-, Renault-, Arrows- és Lotus-pilóta, aki ma a Brit Autóversenyzői Klub (BRDC) elnöke.
“Sok szempontból túl steril lett az F1 mára, de a versenyzők épségét akkor sem kockáztathatjuk. Ha biztonságosabban csinálták volna, talán mi is elnézőbbek vagyunk, de ez az eset tényleg veszélyes volt. Nem állhat autó a kanyar közepén!”

Kommentek

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.