Senna a világbajnokok mezőnyét is elverte

1984 - Nürburgring Mercedes futam

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.09.24. 18.30

Visszatekintve nem esik le az állunk a brazil bajnok teljesítményétől, de akkor mindenki tátott szájjal bámulta, ahogy a nevenincs 24 éves srác kőkemény elszántsággal bucira veri a serleghalmozó bajnokokat.

Ha bárkit megkérdeznek az aktív vagy visszavonult versenyzők közül, hogy kit tartanak a legjobb pilótának, a válasz nagy valószínűséggel Ayrton Senna lesz. A brazil versenyző hihetetlen tehetsége és fanatikus elszántsága mindig, mindenkor kiemelte őt a mezőnyből.

Az autó – Mercedes 190E 2.3-16s

A Mercedes nagy teljesítményű típusával méltó ellenfelet akart állítani a versenysportban sikereket elérő Audival, BMW-vel szemben. A nagy tervet nem bízták a véletlenre, a megfelelő motor megépítésben a Cosworth segített, ahol a mérnököknek sikerült 185 lóerőre feltornázni a 16 szelepes blokk teljesítményét. Ez 230 km/órás végsebességre, és 7,5 másodperces százas sprintre volt elég.

Az 1984-es futamon használt autók sem különböztek sokban, a teljesítmény azonos maradt, 3,08:1 helyett 4,08:1-ra módosult a végáttétel, így a pályán elérhették a 190 km/órás végsebességet. Ezen felül a versenyzéshez szokásos átalakítások történtek: bukócsövek, slick abroncsok, alacsonyabb felfüggesztés, nagyobb féktárcsák, átalakított kipufogórendszer kerültek az eseményre felkészített Mercedesekbe.

Senna teljesítményére mindenki felfigyelt, ez is kellett ahhoz, hogy az F1-be kerüljön

Még F1-es pilóta sem volt, amikor már elmondhatta magáról, hogy azonos autóval, azonos körülmények között gyűrt le megannyi legendás világbajnokot. A Nürburgring új, modern vonalvezetésű pályaszakaszának nyitórendezvényén sikerült a bravúr, 1984-ben. A nagy eseményt világra szóló betétfutammal akarták emlékezetessé tenni a szervezők, ezért hihetetlen mezőnyt hoztak össze, tele tapasztalt, villámgyors F1-es sztárral (Jack Brabham, Phil Hill, Denis Hulme, James Hunt, Jacques Laffite, Niki Lauda, Carlos Reutemann, Keke Rosberg, Jody Scheckter, Manfred Schurti, Alain Prost, John Watson).


Az esélyegyenlőség jegyében minden induló egy Mercedes 190E 2.3-16s típusú autót vezetve állt rajthoz, és a felvételek alapján nem vették félvállról a kihívást. Mindenki a rázóköveket érintve, határon autózik, ám a 11-es rajtszámú Mercedes jól láthatóan elhúz, könnyed eleganciával gyorsít ki, és nyer végül. Ebben a 11-es számú versenyautóban ült Ayrton Senna, akit Lauda és Reutemann követett a pódiumot érő helyezéseken.

Alain Prost már az első versenyük után arra panaszkodott, hogy Senna túl erőszakosan versenyzett, pedig akkor még nem is sejtette mi vár rá!

Visszatekintve nem esik le az állunk a brazil bajnok teljesítményétől, de akkor mindenki tátott szájjal bámulta, ahogy a nevenincs 24 éves srác kőkemény elszántsággal bucira veri a serleghalmozó bajnokokat. Alain Prost is ekkor találkozott vele először. Mivel repülőik érkezése között csak egy negyed óra volt, Prost a Mercedes kérésére elfuvarozta az ifjú brazilt, aki nem beszélt túl sokat a többórás út alatt. Prost ekkor még nem sejtette, hogy örök nemezisével tart a Nürburgring felé, aki már itt borsot tör az orra alá, azonnal megszerzi mögötte a második rajtpozíciót, és ellentmondást nem tűrően tör az élre.

 

Kommentek

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.