Senna a világbajnokok mezőnyét is elverte

1984 - Nürburgring Mercedes futam

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.09.24. 18.30

Visszatekintve nem esik le az állunk a brazil bajnok teljesítményétől, de akkor mindenki tátott szájjal bámulta, ahogy a nevenincs 24 éves srác kőkemény elszántsággal bucira veri a serleghalmozó bajnokokat.

Ha bárkit megkérdeznek az aktív vagy visszavonult versenyzők közül, hogy kit tartanak a legjobb pilótának, a válasz nagy valószínűséggel Ayrton Senna lesz. A brazil versenyző hihetetlen tehetsége és fanatikus elszántsága mindig, mindenkor kiemelte őt a mezőnyből.

Az autó – Mercedes 190E 2.3-16s

A Mercedes nagy teljesítményű típusával méltó ellenfelet akart állítani a versenysportban sikereket elérő Audival, BMW-vel szemben. A nagy tervet nem bízták a véletlenre, a megfelelő motor megépítésben a Cosworth segített, ahol a mérnököknek sikerült 185 lóerőre feltornázni a 16 szelepes blokk teljesítményét. Ez 230 km/órás végsebességre, és 7,5 másodperces százas sprintre volt elég.

Az 1984-es futamon használt autók sem különböztek sokban, a teljesítmény azonos maradt, 3,08:1 helyett 4,08:1-ra módosult a végáttétel, így a pályán elérhették a 190 km/órás végsebességet. Ezen felül a versenyzéshez szokásos átalakítások történtek: bukócsövek, slick abroncsok, alacsonyabb felfüggesztés, nagyobb féktárcsák, átalakított kipufogórendszer kerültek az eseményre felkészített Mercedesekbe.

Senna teljesítményére mindenki felfigyelt, ez is kellett ahhoz, hogy az F1-be kerüljön

Még F1-es pilóta sem volt, amikor már elmondhatta magáról, hogy azonos autóval, azonos körülmények között gyűrt le megannyi legendás világbajnokot. A Nürburgring új, modern vonalvezetésű pályaszakaszának nyitórendezvényén sikerült a bravúr, 1984-ben. A nagy eseményt világra szóló betétfutammal akarták emlékezetessé tenni a szervezők, ezért hihetetlen mezőnyt hoztak össze, tele tapasztalt, villámgyors F1-es sztárral (Jack Brabham, Phil Hill, Denis Hulme, James Hunt, Jacques Laffite, Niki Lauda, Carlos Reutemann, Keke Rosberg, Jody Scheckter, Manfred Schurti, Alain Prost, John Watson).


Az esélyegyenlőség jegyében minden induló egy Mercedes 190E 2.3-16s típusú autót vezetve állt rajthoz, és a felvételek alapján nem vették félvállról a kihívást. Mindenki a rázóköveket érintve, határon autózik, ám a 11-es rajtszámú Mercedes jól láthatóan elhúz, könnyed eleganciával gyorsít ki, és nyer végül. Ebben a 11-es számú versenyautóban ült Ayrton Senna, akit Lauda és Reutemann követett a pódiumot érő helyezéseken.

Alain Prost már az első versenyük után arra panaszkodott, hogy Senna túl erőszakosan versenyzett, pedig akkor még nem is sejtette mi vár rá!

Visszatekintve nem esik le az állunk a brazil bajnok teljesítményétől, de akkor mindenki tátott szájjal bámulta, ahogy a nevenincs 24 éves srác kőkemény elszántsággal bucira veri a serleghalmozó bajnokokat. Alain Prost is ekkor találkozott vele először. Mivel repülőik érkezése között csak egy negyed óra volt, Prost a Mercedes kérésére elfuvarozta az ifjú brazilt, aki nem beszélt túl sokat a többórás út alatt. Prost ekkor még nem sejtette, hogy örök nemezisével tart a Nürburgring felé, aki már itt borsot tör az orra alá, azonnal megszerzi mögötte a második rajtpozíciót, és ellentmondást nem tűrően tör az élre.

 

Kommentek

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

Barbár Mad-Max autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.