A Ferrari még tavaly zárta be szélcsatornáját, miután kiderült, hogy az abból nyert adatok köszönőviszonyban sincsenek a valósággal. A szélcsatorna teljes felújítására és átépítésére volt szükség, a köztes időben a Toyota kölni berendezését használta a Ferrari. Noha az újranyitásnak már semmilyen hatása nem lesz az idei világbajnokságra, sőt a jövő évi autó fejlesztéséhez is kicsit későn érkezik, az új alkatrészek gyártásában már döntő szerepe lesz.

Stefano Domenicali csapatfőnök azt reméli, hogy a szélcsatorna újranyitásával a csapat egy csapásra eltünteti a Red Bullhoz viszonyított hátrányának egy részét. “Olyan ez, mintha kosárlabdázás közben egy kezünket a hátunk mögé tennénk” – mondta Domenicali a szélcsatorna hiányáról. “Az edzésen elmegy, de meccsen jobb két kézzel játszani. A szélcsatornával visszakapjuk a másik kezünket.”

“Kulcsfontosságú ez számunkra. Két éve szenvedünk, mert problémáink voltak az adatokkal, most újra egy hasznos eszköz áll rendelkezésünkre.”

Noha a szélcsatorna bezárása hátrányt jelentett a Ferrari számára, Simone Resta helyettes főtervező szerint meg kellett hozni ezt a döntést. “A mi világunkban minden szünet nélkül, gyorsan mozog, de egy nagy fejlesztéshez idő kell. E nélkül csak felszínes újításokra van lehetőség. A Toyota szélcsatornája egyébként jó, nemcsak mi, hanem más csapatok is használják. A sajátunk viszont sokkal jobb lesz, mint valaha.”