Vettel: Nem az én hibám, hogy unalmasak a versenyek!

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.09.23. 08.30

Szingapúrban ismét kifütyülték a dobogón Sebastian Vettelt. A német szerint nem őt és a Red Bullt kell okolni amiatt, hogy egyoldalúak a versenyek.

Sebastian Vettel fanyar humorral jegyezte meg a szingapúri dobogó tetején, hogy az őt állandóan kifütyülő szurkolókat valószínűleg buszokkal hozzák a versenyekre. Ez már a sokadik alkalom volt az idén, amikor a németet füttykoncert fogadta, pedig szerinte nem ő a hibás a sima versenyekért.

“Ez nem szép, de ha körbenézünk a lelátókon, a legtöbb szurkoló vörösbe öltözött” – utalt Vettel a fújolás egy másik vonzatára. “A Ferrarinak nagyon erős rajongótábora és múltja van az F1-ben. Régóta vannak itt és sikeresebbek bárki másnál, mégha most egyre inkább kék is a szezon (a Red Bull miatt).”

“Érzelemből reagálnak, amikor nem ők nyernek, és pláne akkor, amikor olyan áll a dobogó tetején, akit nem kedvelnek. Nem a legizgalmasabb versenyeket adom nekik, de egy olyan napon, mint amilyen a mai is, ez nem igazán érdekel.”

“Néha tényleg úgy érzem, hogy körbeutazzák a világot, és elég tehetősek ahhoz, hogy sok versenyen ott legyenek. Amíg fütyülnek, jó munkát végzünk. És azért láttam német zászlókat is a pálya körül, a felvezető kör nagyon szép volt, és a célba érés után is sokan ünnepeltek.”

Vettel szerint csakis a Red Bull kemény munkájára vezethető vissza a siker. “Az ilyen dolgok nem történnek csak úgy. Egyáltalán nem volt egyszerű mindent összerakni erre a hétvégére. Pontosan tudom, hogy mennyi munka van benne, ez az eredmény a sok túlórának és mindenki elkötelezettségének köszönhető.”

A csapatfőnök, Christian Horner is beszélt a huhogókról:

“Van egy kis csoport, de nagyon fair ez, nem sportszerű. Ez a srác elképesztően vezetett ma. A tempó tekintetében az egyik legjobb versenyt futotta, amit csak láttam tőle, egyszerűen nagyon sportszerűtlennek érzem, hogy egy ilyen teljesítmény után nem kap elismerést. Nagyszerű srác nagyszerű humorral is óriási szívvel.”
Horner egyébként nem tartja elfogadható ürügynek, hogy a malajziai incidens miatt huhognak:
“Nem tudom, miről szól ez. Malajzia biztosan nem segített, de Malajzia már a múlt. Megtörtént, borzalmasan sokat írtak róla, megvoltak a maga körülményei az esetnek. De inkább csak arról van, hogy valaki állandóan győz, és az emberek szeretnék látni, hogy ki veri meg végre Sebet. Amikor aztán megint ő győz, az nem túl népszerű eredmény.”  
A főnök azért is sajnálja a fújolást, mert annak ellenére, hogy Vettel próbál jó képet vágni hozzá, Horner szerint mindenképp bántja a jelenség.
“Nyilván azt mondja, hogy nincs rá hatással, de ő is csak ember. Amikor valaki a lelkét is kihajtotta, aztán ezt kapja, az nem sportszerű. Nem hiszem, hogy rászolgált erre. Sokat elbír, de neki is vannak érzései.”

A fújolásra a dobogós interjúkat készítő Martin Brundle is reagált, figyelmeztetve a szurkolókat, hogy nem elegáns, amit csinálnak, és legyenek szívesek befejezni. A Twitteren is több olyan bejegyzést lehetett olvasni, amely arról szólt, hogy amennyire fárasztó és unalmas az állandó Vettel-sikereket látni, legalább annyira undorító az állandó fütyülést hallgatni.

A Ferrarival két vb-címet szerzett Niki Lauda sem örült annak, amit Szingapúrban hallott, az osztrák szerint nevetséges, ami történt. “Ezek az emberek nem értik, hogy ez a srác mit művel” – méltatta Vettelt Lauda. “Őszintén megemelem a kalapom a teljesítménye előtt, mert az első körtől vezette a versenyt, fölényesen verte a mezőnyt, akár mindenkit lekörözhetett volna.” Korábban Luca di Montezemolo Ferrari-elnök is rosszallását fejezte ki a fütyülő szurkolók miatt.

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.