Ezért ma halálbüntetés járna az F1-ben

Az F1 taxizás hagyomány, nem bűn!

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.09.23. 10.30

Alonso és Webber 2011 után újra összehozta az F1-taxit. Írtunk róla tegnap, hiszen mint sokakat, minket is megérintett az eset, ami felidézte a sport igazi hőskorát.

Alonso és Webber 2011 után újra összehozta az F1-taxit. Írtunk róla tegnap, hiszen mint sokakat, minket is megérintett a sport igazi hőskorát felidéző eset.

Bő két évtizeddel ezelőtt a versenyautók tényleg az abszolút csúcsot képviselő labilis, megbízhatatlan kísérleti nyulak voltak, így gyakran maradt pilóta a pálya szélén az utolsó körben. Mindenki a híres Senna-Mansell taxizásra emlékszik ,ha szóba kerül a téma, de messzebbre visszatekintve világosan látszik, hogy a potyautas pilóták látványa teljesen természetesnek számított a sport legendásan veszélyes korszakában.

Maurice Trintignant vezet, Innes Ireland pedig egyensúlyoz - Belga Nagydíj 1961

Jim Clark viszi és csapatfőnöke Colin Chapman tiszteletkörön - Brands Hatch 1963

Hárman egy Hondán, Bonnier-t és Irelandet Richie Ginther szállítja - Francia Nagydíj 1965

John Surtees szállítja Jacky Ickx-t - Francia Nagydíj 1966

A hétvégén épp a büntetést kirovó bírák között ült Derek Warwick, pedig a képen épp az eredendő bűnt követi el, 1988-ban Gerhard Berger fuvarozza vissza a boxba. Hiába, fiatalság, bolondság!

A fotók mellett akad pár videó is, ez például 1982-ből, a Monacói Nagydíjról. Riccardo Patrese vette fel a stoppoló Didier Pironit, az alagút közepén, hasonló akadályt képezve, mint tegnap Alonso (a videóban 5:25-től).


Gerhard Berger 1987-ben, győzelmi mámorában szintén elvállalt egy fuvart, Andrea de Cesaris kapaszkodott fel a Ferrari oldaldobozára, miközben az osztrákon már bukósisak sem volt (a videóban 5:55-től).


De minden fuvart vállaló amatőr kisiskolásnak tűnik, az F1 taxizás koronázatlan királya Nelson Piquet mellett. A brazil versenyző autójára nem kevesebb, mint három utas kapaszkodott fel. Stefan Johansson, Rene Arnoux már eleve potyázott Phillippe Alliot versenygépén, ám a Ligier-ből kifogyott az üzemanyag, így alakulhatott ki a négyes fogat.


Lehet, hogy túlzó a cím, de a tegnapi eset miatt Webbernek kiszabott tíz rajthelyes büntetés ismeretében, ma egy sisak nélkül, három társát fuvarozó pilótát garantáltan több futamra szóló eltiltást kapna, ami a versenyzői karrier szempontjából tényleg felér egy halálbüntetéssel.

Kommentek

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

F1: Bátor döntést fontolgat a Mercedes

A Mercedes-főnök szerint Pascal Wehrleinnak jót tenne még egy-két szezon egy középcsapatnál, de előfordulhat, hogy Rosberghez hasonlóan a csapat is “bátor döntést hoz” és az ifjoncot ültetik az autóba.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.