Alonso és Webber 2011 után újra összehozta az F1-taxit. Írtunk róla tegnap, hiszen mint sokakat, minket is megérintett a sport igazi hőskorát felidéző eset.

Bő két évtizeddel ezelőtt a versenyautók tényleg az abszolút csúcsot képviselő labilis, megbízhatatlan kísérleti nyulak voltak, így gyakran maradt pilóta a pálya szélén az utolsó körben. Mindenki a híres Senna-Mansell taxizásra emlékszik ,ha szóba kerül a téma, de messzebbre visszatekintve világosan látszik, hogy a potyautas pilóták látványa teljesen természetesnek számított a sport legendásan veszélyes korszakában.

Maurice Trintignant vezet, Innes Ireland pedig egyensúlyoz - Belga Nagydíj 1961

Jim Clark viszi és csapatfőnöke Colin Chapman tiszteletkörön - Brands Hatch 1963

Hárman egy Hondán, Bonnier-t és Irelandet Richie Ginther szállítja - Francia Nagydíj 1965

John Surtees szállítja Jacky Ickx-t - Francia Nagydíj 1966

A hétvégén épp a büntetést kirovó bírák között ült Derek Warwick, pedig a képen épp az eredendő bűnt követi el, 1988-ban Gerhard Berger fuvarozza vissza a boxba. Hiába, fiatalság, bolondság!

A fotók mellett akad pár videó is, ez például 1982-ből, a Monacói Nagydíjról. Riccardo Patrese vette fel a stoppoló Didier Pironit, az alagút közepén, hasonló akadályt képezve, mint tegnap Alonso (a videóban 5:25-től).


Gerhard Berger 1987-ben, győzelmi mámorában szintén elvállalt egy fuvart, Andrea de Cesaris kapaszkodott fel a Ferrari oldaldobozára, miközben az osztrákon már bukósisak sem volt (a videóban 5:55-től).


De minden fuvart vállaló amatőr kisiskolásnak tűnik, az F1 taxizás koronázatlan királya Nelson Piquet mellett. A brazil versenyző autójára nem kevesebb, mint három utas kapaszkodott fel. Stefan Johansson, Rene Arnoux már eleve potyázott Phillippe Alliot versenygépén, ám a Ligier-ből kifogyott az üzemanyag, így alakulhatott ki a négyes fogat.


Lehet, hogy túlzó a cím, de a tegnapi eset miatt Webbernek kiszabott tíz rajthelyes büntetés ismeretében, ma egy sisak nélkül, három társát fuvarozó pilótát garantáltan több futamra szóló eltiltást kapna, ami a versenyzői karrier szempontjából tényleg felér egy halálbüntetéssel.