F1: Alonso visszaadta az ingyenfuvart

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.09.22. 17.12

Fernando Alonso a Szingapúri Nagydíj végén a Ferrari oldaldobozán vitte be a kiesett Mark Webbert a célba. Két éve fordítva csinálták, de a minta már 20 éves.

Mark Webber óriási vágtával akarta zárni a Szingapúri Nagydíjat, jó esélye volt rá, hogy a dobogóra is felér, de a Red Bullban már nem bírta az Olaszországban is vacakoló sebességváltó, a legutolsó körön lángoló autóval húzódott félre.
Az év végén visszavonuló veteránt a levezető körön aztán jó barátja, Fernando Alonso vette fel, az ausztrál a Ferrari oldaldobozán ülve taxizott be a bokszutcába.
Az eset amúgy “csak” viszonzás, ugyanis két évvel ezelőtt, a 2011-es Német Nagydíjon épp Webber fuvarozta be ugyanígy Alonsót. (A videón 2:10-től)
Persze nem ők voltak az elsők: a páros valószínűleg Ayrton Senna és Nigel Mansell 1991-es silverstone-i esetéből vette a példát, amikor a brit oroszlán hazai győzelme után vitte be a brazil mclarenest a célba – a jelenet a Forma-1 legemlékezetesebb pillanatai közé tartozik a mai napig.
1986, Mexikói Nagydíj – Nelson Piquet felveszi a Ligier-vel leálló Philippe Aliiot-t, és korábbi két utasát, a szintén ligier-s Rene Arnoux-t és az akkor ferraris Stefan Johanssont.
1997-ben Hockenheimben Michael Schumacher Ferrariját lovagolta meg a jordanes Giancarlo Fisichella.
Az autón fuvarozást egyébként tiltják a szabályok, be is idézték a versenyzőket, de két éve a Nürburgringen elnézték már ezt nekik a stewardok, így a precedens alapján elvileg most sem lehet gond – azonban azt is tudjuk, hogy mennyire következetlenek a Forma-1-es versenybírók…

F1: Alonso visszaadta az ingyenfuvart 1

Kommentek

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

F1: Labdába sem rúgnak idén a kisebb csapatok?

A Renault főnöke szerint a 2017-es Forma-1-es idény újabb fegyverkezési versenyt hoz, ami még esélytelenebbé teheti a független kis- és középcsapatokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.