F1: Alonso örökre maradna, Vettel megint képben

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.09.22. 13.00

Fernando Alonso Szingapúrban még határozottabban igyekezett cáfolni a lelépését taglaló pletykákat. Már most a szerződéshosszabbításon dolgozik a Ferrarival.

Sebastian Vettelt hosszú évek óta a Ferrarihoz kötik, és mivel Red Bull-os szerződése 2015 végéig tart, miközben az olasz csapat “csak” 2014-15-re szerződtette Kimi Räikkönent, újabb lendületet kaptak az ilyen irányú találgatások. Pár napja az év végén távozó Mark Webber is erről beszélt.
“Alonso és Räikkönen párosítása számos okból kockázatos, de bejöhet a Ferrarinak. Szerintem mindkettejüknek két éve van, aztán utána a Ferrari szépen elcsaklizza Sebet a Red Bulltól, és vele folytatják. Räikkönen szerződése mindenesetre rövid távon mindenképp erőteljes üzenet arról, hogy a Ferrari újra az élre akar kerülni” – mondta az ausztrál a Sky Sportsnak.


A Kölner Express szombaton újabb adalékkal szolgált, a német lap szerint Vettel és a Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali a szingapúri paddockban tárgyalt. Az olasz csapat a lappal azt közölte, hogy a felek csak összefutottak.
A pilótapletykákat az is tüzeli, hogy a jól informált F1-es szereplők tényként kezelik, hogy Alonso és a csapat viszonya mostanra megromlott, az esetleges távozását illető spekulációknak is lehet alapja.
Domenicali a spanyol Marcának nyilatkozva félresöpörte a találgatásokat: “Annyi pilóta érkezéséről olvastam már, egyszerűen fantasztikus! Még aszt is olvastam, hogy Webber jön hozzánk. Hogy őszinte legyek, nincs mit mondanom, nem is mondok ezekre semmit. Az egész csak az F1-es játék része.”
A kérdésre, hogy ma is ugyanúgy szeretik-e Alonsót, mint korábban, így felelt: “Abszolút, abszolút!  Számomra ő a csapat legértékesebb része.”


Az átigazolásos pletykákat Alonso is igyekezett elfojtani, péntek után szombaton is hitet tett a Ferrari mellett, sőt azt mondta, hogy már most dolgozik a 2016-on túli hosszabbításon. Örökre a Ferrarinál akar maradni.
“Közösen dolgozunk azon, hogy eljussunk odáig, mert én a Ferrarinál szeretném befejezni a Forma-1-es karrieremet. Összeülni és megvalósítani, ez a célom, és a csapat is nagyjából ugyanezt jelzi felém, amikor ez szóba kerül. Voltak mások is, akik 38-39 éves korukig versenyeztek.” 
“(A 37 éves) Mark jó példa, igazán versenyképes, és Michael (Schumacher) is még megfelelő korban tért vissza (39 évesen). Szóval a 35 év még teljesen jó kor, ha akkor is meglesz a motivációm és ugyanúgy élvezem az F1-et, mint most, akkor meglátjuk a folytatást” – magyarázta a brit Observernek a 32 éves pilóta.
Míg Alonso hosszú távra tervez az F1-ben, a Ferraritól év végén távozó csapattársa, Felipe Massa egyelőre még a jövő évben sem lehet biztos. A brazil a Lotusnál szeretné betölteni Räikkönen megüresedő helyét, de azért kénytelen a száguldó cirkuszon kívül is gondolkodni.


Az O Estado de S.Paulónak nyilatkozva elmondta, hogy ő nem követné Webbert a tartóssági világbajnokságba (WEC), de a Német Túraautó-bajnokság (DTM) esetleg érdekelné: “A tartóssági versenyzés nem tetszik, de a DTM-et elképzelhetőnek tartom.”
A DTM tényleg a pakliban van, a Mercedes motorsportfőnöke, Toto Wolff sem zárja ki, hogy Massát versenyeztessék: “Egy Felipe szintű, így teljesítő versenyző a DTM-ben, vagy bármelyik szériában értékes lenne. Egyértelműen izgalmas pilóta, mindenképp megfontolnánk őt.”

Kommentek

Ha Ferrariba ülsz, soha ne indulj el így

Van, akiknek úgy hozta a sors, hogy egy Ferrari vezetőülésében találta magát, és van, akinek ez a feladat meghaladja a vezetői képességeit. Ha ez a két körülmény adott, akkor születnek ilyen videók.

Bűnös és fizet a gyilkos légzsákok gyártója

A Takata hivatalosan is bűnösnek vallotta magát az általa gyártott, világszerte legalább 15 emberéletet követelő hibás légzsákok miatt, és beleegyezett az egymilliárd dolláros büntetőbírság kifizetésébe – közölte az amerikai igazságügyi minisztérium.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Magyar ötlettel alakulhat át az autós kárrendezés

A gépjármű-kárrendezési folyamatokat támogatja a KárWeb nevű hazai startup. A szolgáltatás próbaüzeméhez már csatlakozott az egyik vezető biztosító.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

Kiderült, mikor és mitől kapnak defektet a magyarok

Tízből legalább négy magyar autósnak volt már defektje az elmúlt öt évben, ráadásul ezeknek több mint fele jellemzően délután és este, sötétedés után történt, minden másodikat pedig szög vagy kátyú okozott.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

Kitakarította az autóját, azonnal milliomos lett

Autója takarítása közben talált meg egy rég elveszett lottószelvényt, és lett egy csapásra milliomos egy nagypapa a kelet-ausztráliai Newcastle-ben.

F1: Hamilton a Merci szépségére épít

Lewis Hamilton szerint a Mercedes 2017-es Forma-1-es autója mindenki másénál jobban néz ki, ezért a bajnokságban is az élen lehet a helye.

Két percig küzdött a tankolással a srác egy hazai önkiszolgáló benzinkúton

A fiatal srác nem tudott megbirkózni a tankolás feladatával, és mivel önkiszolgáló kút szerepel a felvételen, így a személyzet segítségére sem számíthatott. Kétpercnyi elkeseredett küzdelem után feladta a harcot, és tankolatlanul távozott.

Elkormányoz, ha veszélyt szimatol a Volvo új szabadidőjárműve

Folytatja biztonságtechnológiai offenzíváját a Volvo. A hamarosan színre lépő XC60 fedélzetén olyan ütközésmegelőző rendszer működik, amely kikerüli az akadályt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.