F1: Alonso örökre maradna, Vettel megint képben

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.09.22. 13.00

Fernando Alonso Szingapúrban még határozottabban igyekezett cáfolni a lelépését taglaló pletykákat. Már most a szerződéshosszabbításon dolgozik a Ferrarival.

Sebastian Vettelt hosszú évek óta a Ferrarihoz kötik, és mivel Red Bull-os szerződése 2015 végéig tart, miközben az olasz csapat “csak” 2014-15-re szerződtette Kimi Räikkönent, újabb lendületet kaptak az ilyen irányú találgatások. Pár napja az év végén távozó Mark Webber is erről beszélt.
“Alonso és Räikkönen párosítása számos okból kockázatos, de bejöhet a Ferrarinak. Szerintem mindkettejüknek két éve van, aztán utána a Ferrari szépen elcsaklizza Sebet a Red Bulltól, és vele folytatják. Räikkönen szerződése mindenesetre rövid távon mindenképp erőteljes üzenet arról, hogy a Ferrari újra az élre akar kerülni” – mondta az ausztrál a Sky Sportsnak.


A Kölner Express szombaton újabb adalékkal szolgált, a német lap szerint Vettel és a Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali a szingapúri paddockban tárgyalt. Az olasz csapat a lappal azt közölte, hogy a felek csak összefutottak.
A pilótapletykákat az is tüzeli, hogy a jól informált F1-es szereplők tényként kezelik, hogy Alonso és a csapat viszonya mostanra megromlott, az esetleges távozását illető spekulációknak is lehet alapja.
Domenicali a spanyol Marcának nyilatkozva félresöpörte a találgatásokat: “Annyi pilóta érkezéséről olvastam már, egyszerűen fantasztikus! Még aszt is olvastam, hogy Webber jön hozzánk. Hogy őszinte legyek, nincs mit mondanom, nem is mondok ezekre semmit. Az egész csak az F1-es játék része.”
A kérdésre, hogy ma is ugyanúgy szeretik-e Alonsót, mint korábban, így felelt: “Abszolút, abszolút!  Számomra ő a csapat legértékesebb része.”


Az átigazolásos pletykákat Alonso is igyekezett elfojtani, péntek után szombaton is hitet tett a Ferrari mellett, sőt azt mondta, hogy már most dolgozik a 2016-on túli hosszabbításon. Örökre a Ferrarinál akar maradni.
“Közösen dolgozunk azon, hogy eljussunk odáig, mert én a Ferrarinál szeretném befejezni a Forma-1-es karrieremet. Összeülni és megvalósítani, ez a célom, és a csapat is nagyjából ugyanezt jelzi felém, amikor ez szóba kerül. Voltak mások is, akik 38-39 éves korukig versenyeztek.” 
“(A 37 éves) Mark jó példa, igazán versenyképes, és Michael (Schumacher) is még megfelelő korban tért vissza (39 évesen). Szóval a 35 év még teljesen jó kor, ha akkor is meglesz a motivációm és ugyanúgy élvezem az F1-et, mint most, akkor meglátjuk a folytatást” – magyarázta a brit Observernek a 32 éves pilóta.
Míg Alonso hosszú távra tervez az F1-ben, a Ferraritól év végén távozó csapattársa, Felipe Massa egyelőre még a jövő évben sem lehet biztos. A brazil a Lotusnál szeretné betölteni Räikkönen megüresedő helyét, de azért kénytelen a száguldó cirkuszon kívül is gondolkodni.


Az O Estado de S.Paulónak nyilatkozva elmondta, hogy ő nem követné Webbert a tartóssági világbajnokságba (WEC), de a Német Túraautó-bajnokság (DTM) esetleg érdekelné: “A tartóssági versenyzés nem tetszik, de a DTM-et elképzelhetőnek tartom.”
A DTM tényleg a pakliban van, a Mercedes motorsportfőnöke, Toto Wolff sem zárja ki, hogy Massát versenyeztessék: “Egy Felipe szintű, így teljesítő versenyző a DTM-ben, vagy bármelyik szériában értékes lenne. Egyértelműen izgalmas pilóta, mindenképp megfontolnánk őt.”

Kommentek

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, a hátsókerekes Alpine A120-ról.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.