F1: Nem volt kérdés, Vettelé a pole

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.09.21. 16.12

A Szingapúri Nagydíj időmérőjén érvényesült a papírforma: Sebastian Vettel vitte a pole-t, a küzdelem csak a további helyekért zajlott. Nico Rosberg ráijesztett a bajnokra, 2. lett, a 3. hely Romain Grosjeannak jutott.

A Szingapúri Nagydíj kvalifikációján Sebastian Vettel megszerezte idei 6., pályafutása 41. pole-ját, méghozzá úgy, hogy a Q3-as finálét már csak a garázsból figyelte, az első körére hagyatkozott.


Bár az utolsó pillanatban Nico Rosberg még ráijesztett Red Bull-os honfitársára, a Mercedes németje végül csak második lett, míg a harmadik helyet Romain Grosjean szerezte meg. A másik Lotusszal Kimi Räikkönen csak a 13. lett – a finn pilóta a csapat közlése szerint hátfájdalmakkal küszködött. Hogy megütötte, vagy csak az elmaradt fizetés ártott meg neki, nem tudni.
Mark Webber Vettellel összevetve gyengén szerepelt, bő háromtizeddel lemaradva a 4. lett. Hamilton a másik Mercedesszel az 5.
A Ferrari év végén távozó pilótája, Felipe Massa (6.) valószínűleg már tényleg csak önmagáért hajt, meg is előzte Fernando Alonsót (7.).
A top10 végében Jenson Button, a Toro Rossó-s Daniel Ricciardo, és a Q3-ba pályafutása során először bejutó sauberes Esteban Gutierrez végzett.
Hogyan zajlott az időmérő?
A lámpa helyi idő szerint este 9-kor váltott zöldre a Marina Bay pályán a Q1 kezdetén. Az első szakaszban a többség előbb a közepes keveréken ment időt, de az utolsó nekifutásra már szinte minden autóra felkerültek a szuperlágyak. Csak a két Red Bull és a lotusos Romain Grosjean kockáztatott és nyert a közepesekkel, azokon is továbbjutottak, spóroltak egy szettet a puhább gumiból.


A kieső helyeken szokás szerint a két Marussia és a két Caterham sorakozott – Giedo van der Garde egy ijesztő falérintést úszott meg a végén -, mellettük Pastor Maldonado és Paul di Resta búcsúzott. A williamses venezuelai tavaly a 2. rajtkockát szerezte meg. A Force India skótja a az elmúlt nyolc hétvégén ötödik alkalommal esett ki a Q1-ben.
A Q2-ben természetesen már a Red Bullokra is felkerültek a szuperlágyak, Vettel pedig elképesztő lazasággal futotta meg a legjobb időt, Webber is nyolctizeddel volt elmaradva tőle. A McLaren két versenyzője az utolsó pillanatig kivárt, csak egy mért körre mentek ki a végén.
A hajrában a két Toro Rosso és a sauberes Nico Hülkenberg a top10-be, kitolták a hátfájdalmakkal küszködő Kimi Räikkönent, majd a befutó Jenson Button és Esteban Gutierrez Jean-Eric Vergne-t és Hülkenberget ejtette ki. Perez eleve nem tudott továbbjutó időt futni.
A második szakaszban búcsúzott tehát Hülkenberg, Vergne, Räikkönen, Perez, a Force Indiá-s Adrian Sutil és a williamses Valtteri Bottas.
A Q3-ban a Red Bull sem várt ki, Vettelék, a Mercedesek, Button és Grosjean két nekifutásra készült, rögtön kimentek a pályára. A címvédő egy 1:42,8-cal nyitott, amit a mögötte befutók megközelíteni sem tudtak.


Button csak taktikázott, közepes keveréken ment ki, majd visszament a bokszba, biztonsági kört ment, hogy azok elé kerüljön, akik nem futnak időt.
Vettel a rádión azt mondta, hogy már csak egy-két tizedet tudna javítani egy újabb próbálkozással, így a csapat nem küldte ki újra, a többiek viszont még küzdöttek. A szektoridők alapján Webber és Rosberg is közel volt a német idejéhez, de körmét rágva figyelő Vettel végül azt láthatta a képernyőn, hogy nem bírnak vele.
Rosberg végül kilenc század hátránnyal lett a 2., mögötte Grosjean, Webber, Hamilton, a csapattársát megverő Massa, Alonso, Button, Daniel Ricciardo és a mért kört nem futó Gutierrez volt a sorrend. 
Szingapúri Nagydíj, kvalifikáció, Marina Bay, 2013.09.21.

Kommentek

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

F1: Jön a narancssárga McLaren, nézd élőben itt!

A McLaren-Honda péntek délben mutatja be vadonatúj autóját, az MCL32-est, élő közvetítés a leleplezésről.

Ez lehetett volna az orosz Porsche

Az ötlet nem volt rossz, aztán mégis elhasalt a Zaporozsec kupé.

Ezért nincsenek szponzorok az F1-ben?

A Force India tulajdonos-főnöke szerint a Forma-1 nemrég megbuktatott ura, Bernie Ecclestone hozzáállása és nyilatkozatai miatt fogyatkoztak meg a szponzorok.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.