F1: Nem volt kérdés, Vettelé a pole

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.09.21. 16.12

A Szingapúri Nagydíj időmérőjén érvényesült a papírforma: Sebastian Vettel vitte a pole-t, a küzdelem csak a további helyekért zajlott. Nico Rosberg ráijesztett a bajnokra, 2. lett, a 3. hely Romain Grosjeannak jutott.

A Szingapúri Nagydíj kvalifikációján Sebastian Vettel megszerezte idei 6., pályafutása 41. pole-ját, méghozzá úgy, hogy a Q3-as finálét már csak a garázsból figyelte, az első körére hagyatkozott.


Bár az utolsó pillanatban Nico Rosberg még ráijesztett Red Bull-os honfitársára, a Mercedes németje végül csak második lett, míg a harmadik helyet Romain Grosjean szerezte meg. A másik Lotusszal Kimi Räikkönen csak a 13. lett – a finn pilóta a csapat közlése szerint hátfájdalmakkal küszködött. Hogy megütötte, vagy csak az elmaradt fizetés ártott meg neki, nem tudni.
Mark Webber Vettellel összevetve gyengén szerepelt, bő háromtizeddel lemaradva a 4. lett. Hamilton a másik Mercedesszel az 5.
A Ferrari év végén távozó pilótája, Felipe Massa (6.) valószínűleg már tényleg csak önmagáért hajt, meg is előzte Fernando Alonsót (7.).
A top10 végében Jenson Button, a Toro Rossó-s Daniel Ricciardo, és a Q3-ba pályafutása során először bejutó sauberes Esteban Gutierrez végzett.
Hogyan zajlott az időmérő?
A lámpa helyi idő szerint este 9-kor váltott zöldre a Marina Bay pályán a Q1 kezdetén. Az első szakaszban a többség előbb a közepes keveréken ment időt, de az utolsó nekifutásra már szinte minden autóra felkerültek a szuperlágyak. Csak a két Red Bull és a lotusos Romain Grosjean kockáztatott és nyert a közepesekkel, azokon is továbbjutottak, spóroltak egy szettet a puhább gumiból.


A kieső helyeken szokás szerint a két Marussia és a két Caterham sorakozott – Giedo van der Garde egy ijesztő falérintést úszott meg a végén -, mellettük Pastor Maldonado és Paul di Resta búcsúzott. A williamses venezuelai tavaly a 2. rajtkockát szerezte meg. A Force India skótja a az elmúlt nyolc hétvégén ötödik alkalommal esett ki a Q1-ben.
A Q2-ben természetesen már a Red Bullokra is felkerültek a szuperlágyak, Vettel pedig elképesztő lazasággal futotta meg a legjobb időt, Webber is nyolctizeddel volt elmaradva tőle. A McLaren két versenyzője az utolsó pillanatig kivárt, csak egy mért körre mentek ki a végén.
A hajrában a két Toro Rosso és a sauberes Nico Hülkenberg a top10-be, kitolták a hátfájdalmakkal küszködő Kimi Räikkönent, majd a befutó Jenson Button és Esteban Gutierrez Jean-Eric Vergne-t és Hülkenberget ejtette ki. Perez eleve nem tudott továbbjutó időt futni.
A második szakaszban búcsúzott tehát Hülkenberg, Vergne, Räikkönen, Perez, a Force Indiá-s Adrian Sutil és a williamses Valtteri Bottas.
A Q3-ban a Red Bull sem várt ki, Vettelék, a Mercedesek, Button és Grosjean két nekifutásra készült, rögtön kimentek a pályára. A címvédő egy 1:42,8-cal nyitott, amit a mögötte befutók megközelíteni sem tudtak.


Button csak taktikázott, közepes keveréken ment ki, majd visszament a bokszba, biztonsági kört ment, hogy azok elé kerüljön, akik nem futnak időt.
Vettel a rádión azt mondta, hogy már csak egy-két tizedet tudna javítani egy újabb próbálkozással, így a csapat nem küldte ki újra, a többiek viszont még küzdöttek. A szektoridők alapján Webber és Rosberg is közel volt a német idejéhez, de körmét rágva figyelő Vettel végül azt láthatta a képernyőn, hogy nem bírnak vele.
Rosberg végül kilenc század hátránnyal lett a 2., mögötte Grosjean, Webber, Hamilton, a csapattársát megverő Massa, Alonso, Button, Daniel Ricciardo és a mért kört nem futó Gutierrez volt a sorrend. 
Szingapúri Nagydíj, kvalifikáció, Marina Bay, 2013.09.21.

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.