F1: Alonso nem akar a McLarenhez menni

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.09.21. 08.00

Fernando Alonso azt állítja, jól esik neki az érdeklődés, de nem menne vissza a McLarenhez, jövőre is a Ferrarinál versenyez majd.

Pénteken röppent fel a szingapúri paddockban, hogy a McLaren esetleg el szeretné csábítani Fernando Alonsót a Ferraritól. A wokingi csapatfőnök, Martin Whitmarsh azt mondta, bármelyik csapat szívesen vinné a spanyolt, így ők is.
Whitmarsh később egy hosszabb interjúban pontosított. Elismerte, hogy Sergio Perez távolabbi jövője nem biztos a csapatnál, de leszögezte, hogy 2014-re nem kívánnak változtatni a felálláson:
“Sergiónak nagyon komoly viszonyítási ponthoz kell igazodnia Jenson személyében, aki nagyszerű versenyző, kiváló csapatjátékos és nagyon nagy érték számunkra. Egy Sergio-féle fiatal reménységnek az lenne a dolga, hogy megverje őt, de idén ezt még nem tette rendszeresen.” 
“Legyünk őszinték: minden valószínűség szerint nem változik a felállásunk a jövő évre. Persze sosem lehet tudni, majd meglátjuk. De úgy gondolom, hogy a két pilótánk nagyon keményen dolgozott eddig ebben a nehéz évben, megérdemelnek egy újabb lehetőséget.”


Whitmarsh 2015-öt illetően már nyitottabb volt, felvetette, hogy a Ferrarinál gondok lehetnek majd a Räikkönen-Alonso párossal, a McLarennél pedig komoly pénzügyi lehetőségeket hoz majd a Honda érkezése. 
“A Honda teljesen megváltoztat mindent. A pénzügyi lehetőségeinket is megdobja majd, így megtehetjük, hogy körülnézzünk és megpróbáljuk megszerezni a legjobbat mindenből.”
“Azt hiszem, sok külső szemlélő kételkedik benne, hogy a Ferrari jövő évi felállása tényleg olyan jó lesz-e, mint papíron kinéz, és hogy egyben tartható lesz-e a páros. Ezért is mennek a spekulációk.” 
 
“Ami Alonsót illeti, csak kérdeztek, én pedig válaszoltam. Szeretném Fernandót a csapatnál? Igen. Meggondolnám a szerződtetését? Igen. De ez nem csak rajtam múlik. Mi mást mondhatnék? Nem mondom, hogy erről nem nyilatkozom, hiszen amúgy is csak a nyilvánvalót mondtam ki. Nem hiszem, hogy akkora titkot árultam el.”
Kérdésre a csapatfőnök azt mondta, hogy – elvi szinten – részéről a botrányosan alakult 2007-es idény nem lenne akadálya Alonso visszatérésének.
“Részemről nem zárná ki. Az még 2007-ben volt. Emlékszem rá, ott voltam. Legyünk őszinték: elég keserű véget ért a dolog, komoly indulatok voltak. De ma már más a helyzet. Ami engem illet, nem lenne akadály, Fernando egy másik kérdés. Remélem, hogy ő is így van vele, de azért kétlem.”


A McLaren-pletykáról Alonsót is megkérdezték, azt mondta, nem vonzó számára a visszatérés: 
“Nem, nem igazán. Minden hétvégén újra elmondom, nem is tudom, minek kell ennyit ismételgetni, de én szeretem a Ferrarit és végig maradni fogok. Jól esik, ha más csapatok főnökei évről évre dicsérik a munkámat, és különösen, ha a McLarentől jön ez, hiszen annyit beszélnek arról, hogy gondunk van egymással, pedig nincs.”
“Jól esik, hogy ilyeneket mondanak, de nem szándékozom elhagyni a Ferrarit, van még három évem, és remélem, hogy még hosszabbíthatunk is azután.”

Kommentek

Lopás miatt pereskedik a Google-cég

Ipari kémkedés, ellopott találmányok: az autonóm mobilitási piac sem a tiszta lelkű Grál-lovagok játéktere.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozícionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.