F1: A riválisok szerint Vettel utolérhetetlen

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.09.21. 09.30

Sebastian Vettel óriási fölénnyel nyerte a Szingapúri Nagydíj pénteki napját, a riválsok szerint nem lesz könnyű elkapni a Red Bullt. Nyilatkozatok innen-onnan.

Sebastian Vettel (3./1.): “Elég zsúfolt nap volt. Meleg van, de jó ez a hely, bár mindannyiunknak keményen kell dolgoznunk. Meglepetés volt az idő, amit futottunk, beletaláltam, de nem hiszem, hogy ez reprezentatív lenne. Gyorsnak tűnik a tempónk, de szerintem a Mercedes is erős lesz az időmérőn. Talán nem futottak igazán tiszta kört, meglátjuk, mi lesz. Furcsa volt, hogy mennyit tudtunk javulni a közepesről a szuperlágy keverékre váltva. Az új 10-es kanyar nagyon tetszik.”

Mark Webber (2./2.):
“Nagyjából elvégeztük a munkát, amit terveztünk. Ezen a pályán könnyű mellényúlni, de szerintem jó beállítást találtunk. Sima nap volt, de nem koncentrálhatunk a többiekre. Ha mégis a visszapillantónkban lesznek vasárnap, azért nem leszünk szomorúak! A 10-es kanyar átépítése remekül sikerült.”

Nico Rosberg (4./3.): “Iszonyatosan meleg van, ez kemény kihívást jelent mindenkinek. Jó napunk volt, de azért lesz dolgunk este, mert az ellenfeleink ismét nagyon gyorsnak tűnnek. Megnézzük, hogyan viselkedtek ma a gumik, és mit tehetünk a túlmelegedés ellen, mert itt nincs hosszú egyenes a hűtéshez.”

Lewis Hamilton (1./4.): “Ez nem volt a tökéletes péntek számunkra, de végigmentünk a programon, és tudjuk, hol tudunk javulni. Az autó egyensúlya nagyon jónak tűnt az első edzésen, de a másodikon visszaléptünk kicsit. Sok munkánk lesz este. Nehéz itt előzni, szóval a lehető legjobb helyre kell kvalifikálnunk magunkat, de az első sor nehéz lesz. Sokat fejlődött a pálya, a 10-es egész jó kis kanyar lett. Ami Vettel előnyét illeti, valószínűleg nem lesz ekkora szombaton, de talán tévedek. Ahogy minden pénteken, ismét a semmiből kell csodát tennünk.”

Fernando Alonso (7./6.):
“Nem mondhatnánk, hogy jól kezdtünk, de ha megnézzük a tavalyi évet, akkor egy nehéz hétvége végén sikerült a dobogóra állnunk, szóval most még semmiképp sem dobjuk be a törölközőt. Még ki kell elemeznünk az adatokat, azonban realistának kell lenni: nem épp a 6. és a 15. helyet vártuk az ide hozott fejlesztésekkel. Most megnézzük, melyek a legjobb beállítások és mi a legjobb stratégia, aztán kell egy nagyon jó kör az időmérőn, a futamon pedig végig támadnunk kell majd. De nem lesz könnyű, ugyanis a nagyobb leszorítóerőt kívánó pályákon jobban küszködünk, így volt Magyarországon is, emellett nem csak a Mercedes van a Red Bull környékén, de mások is erősnek tűnnek, például a Lotus és a McLaren.”

Kimi Räikkönen (5./8.): “Egész jó nap volt. Az autó rendben volt, de a gyors körömön forgalomba kerültem, így nem tudtam igazán jó tempót menni. Nem aggódom. Az autó egész jónak tűnik itt, de bizonyos pontokon még gyorsabbá lehet tenni. A pénteki idők nem számítanak, majd meglátjuk, mi lesz holnap! A Red Bull azonban sokkal gyorsabb volt mindenkinél, mi lehetünk jobbak, de azt nem mondom, hogy elkaphatjuk őket. Szerintem erre nincs esély.”

Jenson Button (14./7.):
“Az első edzés nem volt túl jó, de a másodikon már sikerült közelebb kerülni a tempót diktáló Red Bullhoz – mondjuk a másfél másodperces hátrány miatt bőven van még hova javulni. A Red Bull hihetetlenül gyors, egy másik kategóriában vannak. Azt hiszem, Lewis is gyors, csak nem hirdeti. Ismerem jól. Az első edzésen megvillantotta a tempóját, és tudjuk, mire képes. Meglepetés, hogy a Lotushoz és a Ferrarihoz közelebb vagyunk, mint vártuk, mind a hosszabb etapokon, mind az egykörös tempón. Remélem, hogy sikerül tovább javulnunk! Egyelőre nem tudom megmondani, hol is állunk pontosan, de bízunk benne, hogy sikerül pontokat szereznünk, remélem, hogy az 5-6. hely elérhető lesz.”

Kommentek

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.