F1: A McLaren elcsábítja Alonsót?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.09.20. 11.30

A szingapúri paddockban az a szóbeszéd járja, hogy a McLaren szívesen elcsábítaná Fernando Alonsót a Ferraritól.

Már jóval Kimi Räikkönen szerződtetése előtt felröppent, hogy Fernando Alonso a Ferraritól való távozáson gondolkodik, a finn érkezése környékén pedig újra lendületet kaptak ezek a spekulációk. A kétszeres spanyol bajnokot hírbe hozták a Red Bull-lal, majd a Lotusszal is.
Bár Räikkönen szerződtetése óta egy kicsit elcsendesedtek a találgatások, Alonso többször is “hűséget esküdött” a maranellói csapatnak, csütörtökön pedig arról beszélt, hogy ő maga javasolta a 2007-es bajnokot a Ferrarinál, Szingapúrban újra téma a lelépés.
A paddockban komolyan foglalkoznak azzal, hogy a McLaren – szinte a Ferrari mintájára – visszaszerezné Alonsót. Állítólag a 2015-ben kezdődő hondás korszakban mindenképp szeretnék a csapatnál tudni a spanyolt, aki a tehetsége mellett pénzügyi biztonságot is jelentene a szponzora, a Santander képében. A spanyol pénzintézet egyébként ma is jelen van a wokingiaknál, azonban elsősorban a Ferrarira koncentrálnak.
  


A spekulációk valamelyest ellentmondók a tekintetben, hogy Alonsót már 2014-re átcsábítanák, vagy csak egy évvel később vinnék, de a jelenlegi Sergio Perez-Jenson Button páros elvileg magától értetődő hosszabbításának érthetetlen halogatása arra mutat, hogy tényleg zajlik valami a háttérben.
A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh újságírói kérdésre nem tagadta, hogy szívesen leigazolná Alonsót: “Igen, megtenném, ha lehetséges. Bármelyik csapat megtenné, ő a legjobb versenyző. Nem ismerem a szerződési helyzetét, de úgy tudom, le van kötve” – utalt az Alonsót elvileg 2016-ig kötő dokumentumra. 
Az Alonso érkezéséről szóló pletykáról Buttont is megkérdezték Szingapúrban.
“Én egy szót sem hallottam erről (a csapaton belül), de azt hiszem, izgalmas lenne. Jó néhány versenyzővel dolgoznék szívesen a munkamódszerük miatt” – mondta a 2009-es bajnok, aki korábban Alonsót az “álom-csapattársának” is nevezte már.

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.