F1: A Ferrarinál megőrültek?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.09.20. 08.35

Az 1997-es világbajnok, Jacques Villeneuve szerint a Ferrari óriási hibát követett el Kimi Räikkönen leigazolásával.

Kimi Räikkönen ferraris újraszerződtetéséről mindenkinek van véleménye, tegnap az 1997-es világbajnok, Jacques Villeneuve is elmondta a magát. Szokás szerint sarkosan.
“A Ferrarinál teljesen megőrültek. Räikkönen gyorsan tud vezetni, de nem tud a mérnökökkel dolgozni, nem tudja fejleszteni az autót és nem megy szponzori rendezvényekre” – nyilakozta a német Bildnek.
Villeneuve állításai közül amúgy maga a csapatfőnök, Stefano Domenicali cáfolta a háttérmunkára vonatkozó részeket, míg a PR-kötelezettségeket illetően nemrég az elnök, Luca di Montezemolo tett megjegyzést: “Remélem, hogy az ő PR-tevékenysége a győzelmekből, a szorgos munkából és a gyakori maranellói jelenlétből áll majd. Egyedül Alonso sem vihet mindent” – mondta Räikkönenről.
Bár Alonso csütörtökön azt mondta, ő maga is a finn szerződtetését javasolta a csapatnak, nagyon sokan meg vannak győződve róla, hogy a két világbajnok viszonya előbb-utóbb csúnya balhéba torkollik.
Ezt mondta már Michael Schumacher, Felipe Massa és Jenson Button is, és az olasz Gazzetta dello Sportnak nyilatkozva az egykori Renault-, Ligier- és Ferrari-versenyző Rene Arnoux is hasonlót fejtegetett.


“A béke 3-4 futamig tarthat majd. A tartást illetően szerintem Alonso a gyengébb kettejük közül. Emlékszünk, mi történt a McLarennél Hamilton mellett? Rövid életű volt a nyugalom. Remélem, hogy tévedek, de a konstruktőri bajnoki címhez két erős pilóta kell. Az egyikük azonban méregzsák, a másikuk viszont közönyös. Minden vasárnap ott lesz a robbanás kockázata. Viszont semleges szemlélőként tetszik, hogy meglépték ezt a Ferrarinál.”   
Arnoux odáig ment, hogy szerinte Räikkönen lehet a jobban teljesítő a két versenyző közül:
“Räikkönen sokkal érettebbnek látszik manapság. Igen, még ma is olyan figura, amilyen, de Lotusnál nagyon egyenletesen teljesített. Mivel Grosjean még csak közepes versenyző, a csapat szinte csakis rá támaszkodott.”
“Alonsónak elég rossz a természete, ami persze a pályán, a harcban még előny is lehet. Akkor viszont már hátrány, ha a csapaton belüli megosztásra, feszültségkeltésre használja. Hogy őszinte legyek, én szeretném látni, hogy Alonso tényleg olyan jó-e, mint ahogy mondják róla. Barcelonában elképesztő, mesteri versenyt futott, de aztán jó néhány futamon keresztül semmit sem mutatott.”

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.