Van, hogy az F1-es gépet is tolni kell!

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.09.19. 20.30

A királykategóriában Nigel Mansell jutott el addig a pontig, hogy az autó emberi erővel célba juttatása reális alternatívának tűnt.

Ma már nehezen fordulhat elő ilyen eset. A bitagyak korában, legfeljebb egy rádióüzenetben spórolásra szólítják fel a pilótát, ha kifogyóban az üzemanyag, vagy éledő hibát észlelnek. A pilótáknak esélyük sincs, hogy megmutassák mennyire képesek küzdeni igazán a győzelemért, a pontokért.

Mert a könnyű autó már évtizedekkel ezelőtt is gyorsabb volt, csak néha a számításokkal akadt némi probléma. Így történhetett meg 1978-ban Giancarlo Martinival, hogy a Holland Nagydíjon ő vette át a motor szerepét, és szaporázott léptekkel tolta el döglött masináját a célig. (Igaz, nem világbajnoki Forma-1-es nagydíj volt, de a látvány feledteti ezt az apróságot.)


A királykategóriában Nigel Mansell jutott el addig a pontig, hogy az autó emberi erővel célba juttatása reális alternatívának tűnt. 1984-ben az Amerikai Nagydíjon a Lotus 95T nem bírta a kétórás verseny pokoli melegét, és az ötsebességes váltó pont az utolsó körben, a célegyenesben adta meg magát.

A negyven fokos hőségben teljesen kimerült angol nem teketóriázott, hogy pontokat mentsen, kikapcsolta a biztonsági övet, és utolsó erejét megfeszítve, szó szerint ájulásig tolta az arany-fekete versenygépet. Az emberfeletti erőfeszítéssel hatodik helyen sikerült célba sétálni, és egy pontot menteni a dallasi Amerikai Nagydíjról.


Kommentek

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.