F1: Nem elég a villanyfény, eső is jöhet

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.09.19. 16.30

Az idén is benne van a pakliban, hogy eső lesz a Szingapúri Nagydíjon. Veszély már sokszor volt, a versenyen eső soha.

A trópusi éghajlat miatt Szingapúrban szinte bármikor eshet az eső, és a korábbi évek futamaival kapcsolatban is mondogatták párszor, hogy leszakadhat az ég. A verseny előtti napon, előtte néhány órával és utána is volt már eső, maga a futam azonban eddig mindig száraz volt.

Az előrejelzések most is jeleznek esőt mindhárom napra, vasárnap a rajtot jelentő, helyi idő szerint este nyolc órára is, de ettől még nem biztos, hogy az időjárás bármilyen kellemetlenséget okoz majd. Teljesen kiszámíthatatlan, mi fog történni, a hőmérséklettel mindenesetre nem lesz gond, minden nap 29 fok körüli lesz a levegő.

Szingapúrban sem szakad meg a sorozat, két DRS-zóna lesz: az első a szokott helyen, az 5-östől 7-es kanyarig tartó részen, a Raffles Boulevardon. A mérőpontot a 4-es kanyarnál jelölték ki. A második DRS-zóna a célegyenesben lesz, mérési ponttal a 22-es kanyarban.

Ettől a második szakasztól nem várnak sokat a csapatok. “A második DSR-zóna nagyon rövid, nem számítunk arra, hogy bármilyen hatása lesz az előzésekre” – mondta Alan Permane, a Lotus vezető versenymérnöke. “Abban segíthet, hogy valaki közelebb kerüljön az előtte haladóhoz, de még az 5-ös és 7-es kanyar közötti szakasz is elég trükkös hely, szóval összességében nem lesz nagy hatása a második szakasznak.”

A pilótasteward a Brit Autóversenyzői Klub (BRDC) elnöke, Derek Warwick lesz, az egykori Toleman-, Renault-, Arrows- és Lotus-pilótának van rutinja, az intézmény bevezetése óta már több mint féltucatnyi alkalommal töltötte be ezt a szerepet.

Kommentek

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.