A trópusi éghajlat miatt Szingapúrban szinte bármikor eshet az eső, és a korábbi évek futamaival kapcsolatban is mondogatták párszor, hogy leszakadhat az ég. A verseny előtti napon, előtte néhány órával és utána is volt már eső, maga a futam azonban eddig mindig száraz volt.

Az előrejelzések most is jeleznek esőt mindhárom napra, vasárnap a rajtot jelentő, helyi idő szerint este nyolc órára is, de ettől még nem biztos, hogy az időjárás bármilyen kellemetlenséget okoz majd. Teljesen kiszámíthatatlan, mi fog történni, a hőmérséklettel mindenesetre nem lesz gond, minden nap 29 fok körüli lesz a levegő.

Szingapúrban sem szakad meg a sorozat, két DRS-zóna lesz: az első a szokott helyen, az 5-östől 7-es kanyarig tartó részen, a Raffles Boulevardon. A mérőpontot a 4-es kanyarnál jelölték ki. A második DRS-zóna a célegyenesben lesz, mérési ponttal a 22-es kanyarban.

Ettől a második szakasztól nem várnak sokat a csapatok. “A második DSR-zóna nagyon rövid, nem számítunk arra, hogy bármilyen hatása lesz az előzésekre” – mondta Alan Permane, a Lotus vezető versenymérnöke. “Abban segíthet, hogy valaki közelebb kerüljön az előtte haladóhoz, de még az 5-ös és 7-es kanyar közötti szakasz is elég trükkös hely, szóval összességében nem lesz nagy hatása a második szakasznak.”

A pilótasteward a Brit Autóversenyzői Klub (BRDC) elnöke, Derek Warwick lesz, az egykori Toleman-, Renault-, Arrows- és Lotus-pilótának van rutinja, az intézmény bevezetése óta már több mint féltucatnyi alkalommal töltötte be ezt a szerepet.