Ahhoz képest, hogy képtelenek vagyunk kilábalni a válságból – vagy pontosan ezért? -, soha nem látott magaslatokba szöknek a veterán autócsodákért fizetett árak. 

Miután nyáron Juan Manuel Fangio Mercedes versenyautója minden idők legnagyobb összegért elárverezett autójaként vonult be a történelemkönyvekbe, szeptember derekán egy újabb rekord született – igaz, ezúttal nem globális, csupán márka-specifikus a csúcs. 
A kérdéses autó egy nyolchengeres, kompresszors Alfa Romeo versenyautó, a Tipo C 8C-35 ‘50013’ 1935-ből. Nem akármelyik persze, hanem az, amelyikkel maga a legendás Tazio Giorgio Nuvolari versenyzett. 
A félelmet nem ismerő olasz pilóta a Scuderia Ferrari (amely 1932 és 1938 között az Alfa Romeo félhivatalos gyári csapata volt) abszolút sztárjaként gyakorlatilag minden bajnokságot megnyert, amit két évtizedes pályafutása alatt kiírtak. Repülő Mantovai becenevét nem éppen defenzív vezetési stílusával szerezte: sokak szerint neki köszönhetjük a driftelés művészetét: inkább szándékosan megcsúsztatta és keresztbe állította autóját a kanyarban, csak ne kelljen fékeznie. 
A most elárverezett autó egyikre volt annak a nyolc, egyedileg versenyzésre kialakított Alfa Romeo 8C típusváltozatnak, amelynek 3,8 literes, nyolchengeres motorja 335 lóerőt adott le percenkénti 5500-as fordulatsuámon, forgatónyomatéka 434 Nm volt, a kompresszornak köszönhetően a teljes fordulatszám-tartományban (900-5500/perc). 
A kor technológiai színvonalára jellemző módon négy darab, 40 centiméteres átmérőjű (!) dobfékkel szerelték fel, és bár egyenesben lassabb volt, mint a Mercedes és az Auto Union együlésesei, szűk, technikás pályán nem talált legyőzőre. 
Az eleve ritka és legendás típus legnevesebb példánya került most kalapács alá, és hosszas licitálás után végül 5 937 500 angol fontért, azaz 2,17 milliárd forintért talált gazdára a Bonham’s goodwoodi árverésén. 
A licitálás utolsó perceiről készített, tanulságos videó alább látható.