A szingapúri utcai pálya a Forma-1-es naptár “darabos” helyszínei közé tartozik, alapvetően az egyenes-féktáv-éles kanyar kombinációk jellemzik, néhol egy-egy sikánnal. 
Ezek közül az egyik a 10-es “kanyar”, a helyi koktél után “Singapore Sling”-nek (szingapúri parittya/csúzli) nevezett kombináció, ami csúnyán megtöri a lendületet, a kényelmetlenül elhelyezett és magas kerékvetői pedig ugyan lassítják az autókat, de komoly balesetveszélyt is hordoznak, igazi ugratók.
Lewis Hamilton pár éve “a Forma-1 legpocsékabb kanyarjaként” jellemezte a sikánt, idén azonban ő és a többi versenyző is megnyugodhat, öt év után eltűnik a Singapor Sling, egy íves rövid balkanyar veszi át a helyét.
A szimulációk szerint az új irányváltás 40 km/órával nagyobb sebességet enged meg, ami kb. egy másodperccel szoríthatja majd lejjebb a köridőt.
Fernando Alonso – és minden bizonnyal mások is – a szimulátoron gyakorolta az új vonalvezetést. “Az elmúlt napokban szimulátoroztam. Szingapúrban új lesz a 10-es kanyar idén, nem a korábbi sikán. A kör nagyjából egy másodperccel gyorsabb” – írta még a múlt héten.