F1: A Pirelli nem sokat tehet Szingapúrban

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.09.18. 14.30

A Pirelli ugyan viszi az általa legmegfelelőbbnek tartott gumikat a Szingapúri Nagydíjra, de az éjszakai utcai versenyen a stratégia kéz a kézben jár a véletlennel.

A Pirelli a hétvégi Szingapúri Nagydíjra a közepes (fehér) és a szuperlágy (piros) keverékét szállítja, de a gumik felhasználása, a tudatos stratégia csak egy része lesz a végső eredménynek.
Az F1 egyetlen éjszakai versenye, amely ráadásul utcai pályán zajlik, nagyon sok különleges kihívást tartogat. A pálya tapadása gyenge, és bár a hétvége során természetesen felgumizódik, a felfestések, a csatornafedelek, az aszfalt gyűrődései nem épp ideálisak ebből a szempontból.
Az időjárás eddig ugyan kegyes volt a Forma-1-esekhez, igazi eső nem jutott, de a délkelet-ázsiai városállamban késő délután-este mindig ott lóg a lába – a páratartalom 75-90 %. Az utcai jelleg a balesetek esélyét, és ezzel a biztonsági autó pályára lépését is növeli, így ezzel is számolnia kell a csapatoknak, a tetejébe a Marina Bay-en van az egyik leghosszabb bokszutca, így a kerékcsere is igen “költséges”, alaposan meg kell fontolni, mikor történjen. Egy biztonsági autó szakaszon óriásit lehet nyerni vagy veszíteni a megfelelő/szerencsés időzítéssel. 
“Idén a tavalyiaktól eltérő gumikat viszünk Szingapúrba, hiszen legutóbb a lágy és a szuperlágy volt a választék, azonban idén lágyabbak a keverékek. A szingapúri pálya eléggé huplis, ahogy általában az utcai pályák, és a felfestések valamint a csatornafedelek is rontják a tapadást. A futam éjszaka zajlik, ami szintén különleges kihívás a hőmérséklet alakulását illetően. Az autók itt cipelik a legtöbb üzemanyagot, ami szintén közvetlen hatással van a gumikopásra. Hosszú verseny, így a csapatoknak bőven van játéktere a stratégiát illetően” – mondja a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery. 
Az olasz gyártó a szingapúri előzetese mellett a héten bejelentette a rá következő három keleti versenyre szánt gumikombinációit is. A két hét múlva következő Koreai Nagydíjra a Szingapúrban is használt párost (közepes/szuperlágy) viszik, a szupergyors, nagy terhelést jelentő szuzukai helyszínre, a Japán Nagydíjra a két legtartósabbat, a keményet (narancs) és a közepest szánják, míg az Indiai Nagydíj otthonának számító Buddh pályán az arany középút, azaz a közepes és a lágy (sárga) kombinációja lesz a kínálat.

Kommentek

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.