F1: A Pirelli nem sokat tehet Szingapúrban

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.09.18. 14.30

A Pirelli ugyan viszi az általa legmegfelelőbbnek tartott gumikat a Szingapúri Nagydíjra, de az éjszakai utcai versenyen a stratégia kéz a kézben jár a véletlennel.

A Pirelli a hétvégi Szingapúri Nagydíjra a közepes (fehér) és a szuperlágy (piros) keverékét szállítja, de a gumik felhasználása, a tudatos stratégia csak egy része lesz a végső eredménynek.
Az F1 egyetlen éjszakai versenye, amely ráadásul utcai pályán zajlik, nagyon sok különleges kihívást tartogat. A pálya tapadása gyenge, és bár a hétvége során természetesen felgumizódik, a felfestések, a csatornafedelek, az aszfalt gyűrődései nem épp ideálisak ebből a szempontból.
Az időjárás eddig ugyan kegyes volt a Forma-1-esekhez, igazi eső nem jutott, de a délkelet-ázsiai városállamban késő délután-este mindig ott lóg a lába – a páratartalom 75-90 %. Az utcai jelleg a balesetek esélyét, és ezzel a biztonsági autó pályára lépését is növeli, így ezzel is számolnia kell a csapatoknak, a tetejébe a Marina Bay-en van az egyik leghosszabb bokszutca, így a kerékcsere is igen “költséges”, alaposan meg kell fontolni, mikor történjen. Egy biztonsági autó szakaszon óriásit lehet nyerni vagy veszíteni a megfelelő/szerencsés időzítéssel. 
“Idén a tavalyiaktól eltérő gumikat viszünk Szingapúrba, hiszen legutóbb a lágy és a szuperlágy volt a választék, azonban idén lágyabbak a keverékek. A szingapúri pálya eléggé huplis, ahogy általában az utcai pályák, és a felfestések valamint a csatornafedelek is rontják a tapadást. A futam éjszaka zajlik, ami szintén különleges kihívás a hőmérséklet alakulását illetően. Az autók itt cipelik a legtöbb üzemanyagot, ami szintén közvetlen hatással van a gumikopásra. Hosszú verseny, így a csapatoknak bőven van játéktere a stratégiát illetően” – mondja a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery. 
Az olasz gyártó a szingapúri előzetese mellett a héten bejelentette a rá következő három keleti versenyre szánt gumikombinációit is. A két hét múlva következő Koreai Nagydíjra a Szingapúrban is használt párost (közepes/szuperlágy) viszik, a szupergyors, nagy terhelést jelentő szuzukai helyszínre, a Japán Nagydíjra a két legtartósabbat, a keményet (narancs) és a közepest szánják, míg az Indiai Nagydíj otthonának számító Buddh pályán az arany középút, azaz a közepes és a lágy (sárga) kombinációja lesz a kínálat.

Kommentek

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.