F1: A Pirelli nem sokat tehet Szingapúrban

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.09.18. 14.30

A Pirelli ugyan viszi az általa legmegfelelőbbnek tartott gumikat a Szingapúri Nagydíjra, de az éjszakai utcai versenyen a stratégia kéz a kézben jár a véletlennel.

A Pirelli a hétvégi Szingapúri Nagydíjra a közepes (fehér) és a szuperlágy (piros) keverékét szállítja, de a gumik felhasználása, a tudatos stratégia csak egy része lesz a végső eredménynek.
Az F1 egyetlen éjszakai versenye, amely ráadásul utcai pályán zajlik, nagyon sok különleges kihívást tartogat. A pálya tapadása gyenge, és bár a hétvége során természetesen felgumizódik, a felfestések, a csatornafedelek, az aszfalt gyűrődései nem épp ideálisak ebből a szempontból.
Az időjárás eddig ugyan kegyes volt a Forma-1-esekhez, igazi eső nem jutott, de a délkelet-ázsiai városállamban késő délután-este mindig ott lóg a lába – a páratartalom 75-90 %. Az utcai jelleg a balesetek esélyét, és ezzel a biztonsági autó pályára lépését is növeli, így ezzel is számolnia kell a csapatoknak, a tetejébe a Marina Bay-en van az egyik leghosszabb bokszutca, így a kerékcsere is igen “költséges”, alaposan meg kell fontolni, mikor történjen. Egy biztonsági autó szakaszon óriásit lehet nyerni vagy veszíteni a megfelelő/szerencsés időzítéssel. 
“Idén a tavalyiaktól eltérő gumikat viszünk Szingapúrba, hiszen legutóbb a lágy és a szuperlágy volt a választék, azonban idén lágyabbak a keverékek. A szingapúri pálya eléggé huplis, ahogy általában az utcai pályák, és a felfestések valamint a csatornafedelek is rontják a tapadást. A futam éjszaka zajlik, ami szintén különleges kihívás a hőmérséklet alakulását illetően. Az autók itt cipelik a legtöbb üzemanyagot, ami szintén közvetlen hatással van a gumikopásra. Hosszú verseny, így a csapatoknak bőven van játéktere a stratégiát illetően” – mondja a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery. 
Az olasz gyártó a szingapúri előzetese mellett a héten bejelentette a rá következő három keleti versenyre szánt gumikombinációit is. A két hét múlva következő Koreai Nagydíjra a Szingapúrban is használt párost (közepes/szuperlágy) viszik, a szupergyors, nagy terhelést jelentő szuzukai helyszínre, a Japán Nagydíjra a két legtartósabbat, a keményet (narancs) és a közepest szánják, míg az Indiai Nagydíj otthonának számító Buddh pályán az arany középút, azaz a közepes és a lágy (sárga) kombinációja lesz a kínálat.

Kommentek

Rendőri felvezetést kapott Budapesten egy terhes hölgy és az apuka

A felvétel nem friss, ettől függetlenül le a kalappal a rendőrök előtt.

Háromhengeres szedán a BMW-től

Megkezdte legkisebb limuzinjának forgalmazását a BMW. A lépcsőshátú 1-es Kínában készül, és sajnos csak ott kapható.

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbálják magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé

Elektromosnak sejtettük, és részben az is: a Peugeot tanulékony kombikupéja konnektoros hibrid hajtásláncot kapott több mint 300 lóerővel.

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.