Az év legnehezebb futama következik!

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.09.18. 19.30

Hibának nincs helye, itt minden féktáv kemény, az utcai aszfalt pedig rossz minőségű, alacsony tapadású, így a biztonsági autó látogatása szinte menetrend szerint várható, ahogy az elmúlt évek során minden futamon.

Szingapúr nem csak azért különleges, mert éjszaka zajlik a küzdelem. Persze a 108 kilométernyi kábellel, tizenkét generátorral, 1600 reflektorral minden centire 3000 Lux fényerőt juttató világító rendszer sem mindennapi, de a pálya egyéb jellemzői is megérnek egy rövid áttekintést.

Az 5,065 kilométeres pályán 61 kört kell legyűrnie a mezőnynek, azaz 308,828 km után lendülhet a kockás zászló. Mivel egy derékszögű kanyarokkal tűzdelt, utcai pályáról van szó, az átlagsebesség igen alacsony Monaco után itt a leglassabb az átlag. Ennek köszönhetően a kimerítő futam minden esetben közel jár a két órás limit időhöz, sőt tavaly pont emiatt két körrel lett rövidebb a futam, mivel elérték a szabályok közt rögzített időkorlátot.

Az év legnehezebb futama következik! 1

Mondhatni ez a bajnokok pályája, hiszen eddig csak VB-címet zsebükben tudó pilóták állhattak a dobogó tetejére (Alonso 2008-ban és 2010-ben, Hamilton a 2009-es futamot nyerte, a legutóbbi két alkalommal pedig Vettel diadalmaskodott). Hármuk sikere talán abban is rejlik, hogy kiemelkedően jól alkalmazkodtak a különleges körülményekhez. Hiába a futball stadionoknál négyszer nagyobb fényerő, a mesterséges megvilágítás, az autókon visszaverődő reflektorok fénye hatással van a térérzékelésre, erre a változásra pedig mindenki eltérően reagál. Hibának nincs helye, itt minden féktáv kemény, az utcai aszfalt pedig rossz minőségű, alacsony tapadású, így a biztonsági autó látogatása szinte menetrend szerint várható, ahogy az elmúlt évek során minden futamon.


A pálya vonalvezetése változott némileg a 2008-as debütálás óta, a legkomolyabb változás idén történt. A helyi koktél után “Singapore Sling”-nek (szingapúri parittya/csúzli) nevezett kombináció eltűnik, helyét egy hétköznapi balkanyar veszi át, amit körülbelül 40 km/órával gyorsabban lehet teljesíteni.

Nehéz jósolni a hétvége végeredményét illetően, Vettel a közelmúltban mutatott formáját és az elmúlt két év eredményeit tekintve abszolút esélyes, de Alonso is négyszer állt már itt dobogón, és garantáltan feltesz mindent egy lapra, hogy életben tartsa a esélyeit a bajnoki címre.

Kommentek

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.