A Forma-1 a süllyedő Titanic?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.09.18. 13.30

Az F1-es csapatok továbbra sem tudnak megegyezni a költségcsökkentésekről, a kis- és középcsapatok a felszínen maradásért küzdenek, de a nagyok nem alkusznak, nekik mély a zsebük.

A Forma-1-ben a gazdasági válság kitörése óta állandó téma a költségek csökkentése, de az elmúlt évek próbálkozásai nem hozták el a megváltást, sőt, a kis- és középcsapatok egyre rosszabb helyzetben vannak, náluk a túlélés a cél.
Ebből a szempontból – a nagy szabályváltozások, a jóval drágább új, V6-os turbós hibrid erőforrások mellett – kellemetlen fejlemény, hogy 2014-ben visszatér az igen költséges szezon közbeni tesztelés.
A német Auto Motor und Sport szerint a csapatvezetők egyik nemrég tartott ülésén a Force India és a Sauber is jelezte, hogy pénzügyi okokból nem tudnak majd minden tesztnapon ott lenni, a svájci alakulat pedig megoldási javaslattal is előállt.
A Sauber kompromisszumképpen azt ajánlotta, hogy a pályás tesztnapot egy, a valódi versenyautóval végzett szélcsatornás napra lehessen átváltani, de az ötletet a Red Bull kategorikusan elutasította.
A szaklap szerint a Red Bullnál úgy látták, hogy a valódi autós szélcsatornás teszt sokkal több adatot szolgáltat, mint a pályás körözés, így ebben az esetben ők is kénytelenek lennének 1:1-es modellt építeni, ráadásul még szélcsatornát is bérelniük kellene, ugyanis a saját létesítményük nem alkalmas ilyen munkára.
Az Auto Motor und Sport szakírója, Michael Schmidt hozzátette, hogy nem a Red Bull az egyetlen nagycsapat, amelyik továbbra sem akar érdemi költségcsökkentéseket: “A nagyok olyan hangerővel tiltakoznak, ami a süllyedő Titanicon az utolsó pillanatig játszó zenekart idézi” – írta.
Azért lehetséges, hogy hamarosan hatalmi szóval érik el a nadrágszíj meghúzását, ugyanis a Forma-1-gyel alapvetően nem sokat törődő FIA-elnök, Jean Todt mostanában maga is lépéseket sürget ezen a téren. 
“Úgy tűnik, a választási kampánynak akad pozitív mellékhatása is” – jegyezte meg Schmidt a Todt és a kihívó, David Ward közötti, a Nemzetközi Automobil Szövetség elnöki posztjáért folyó küzdelemre utalva. 

Kommentek

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósokat pedig szidják a kamionsofőröket.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.