Montoya újra formaautóban!

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.09.17. 10.30

Az egykori Williams- és McLaren-pilóta, Juan Pablo Montoya 2014-től a NASCAR helyett újra formaautóba ül, az amerikai IndyCarban versenyez majd.

Az F1 elmúlt évtizedének egyik legnagyobb “elkallódott” tehetsége a kolumbiai Juan Pablo Montoya volt.
A kolumbiai 1998-ban újoncként, első nekifutásra az amerikai CART bajnoka lett, 1999-ben pedig Forma 3000-es címet szerzett Európában. 2001-ben mutatkozott be a Forma-1-ben a Williamsnél, ahol három idény alatt négy futamgyőzelmet és 17 egyéb dobogós helyezést szerzett, majd 2005-ben a McLarenhez került, a wokingi csapattal másfél szezonja során újabb 3 győzelmet és 3 másik dobogós helyet gyűjtött.
Miután 2006 közepén kurtán-furcsán távozott a McLarentől, 2007-től újra az USA-ban próbálkozott, az elmúlt bő fél évtizedben a NASCAR különböző szériáiban küzdött, mérsékelt sikerrel. A 37 éves pilóta most visszatér a formaautózáshoz, 2014-től az IndyCar egyik élcsapatánál, a Penske-nél versenyez majd, jelentették be hétfőn.


Montoya széria sokszoros futamgyőztes vezető sztárjai, a brazil Helio Castroneves és az ausztrál Will Power mellé kerül. 
“Nagy izgalommal csatlakozom ehhez a legendás csapathoz. A pályafutásom során a jó néhányat vezettem már a világ legjobb versenyautói közül, de mindig is felnéztem Roger Penske-re és a csapatára. Megtiszteltetés, hogy én is lehetőséget kapok, hogy a Team Penske-nél versenyezzek!” 
Kérdés persze, hogy Montoya hajlandó lesz-e összekapni magát, ugyanis a kétségbevonhatatlan tehetsége mellett már az F1-ben is kitűnt a nemtörődöm stílusával és Michelin-baba alakjával, és az elmúlt éveket sem fogyókúrázással töltötte. Egy NASCAR-járgányba persze befér, de egy formaautó már más tészta…

Kommentek

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhez vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.