Montoya újra formaautóban!

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.09.17. 10.30

Az egykori Williams- és McLaren-pilóta, Juan Pablo Montoya 2014-től a NASCAR helyett újra formaautóba ül, az amerikai IndyCarban versenyez majd.

Az F1 elmúlt évtizedének egyik legnagyobb “elkallódott” tehetsége a kolumbiai Juan Pablo Montoya volt.
A kolumbiai 1998-ban újoncként, első nekifutásra az amerikai CART bajnoka lett, 1999-ben pedig Forma 3000-es címet szerzett Európában. 2001-ben mutatkozott be a Forma-1-ben a Williamsnél, ahol három idény alatt négy futamgyőzelmet és 17 egyéb dobogós helyezést szerzett, majd 2005-ben a McLarenhez került, a wokingi csapattal másfél szezonja során újabb 3 győzelmet és 3 másik dobogós helyet gyűjtött.
Miután 2006 közepén kurtán-furcsán távozott a McLarentől, 2007-től újra az USA-ban próbálkozott, az elmúlt bő fél évtizedben a NASCAR különböző szériáiban küzdött, mérsékelt sikerrel. A 37 éves pilóta most visszatér a formaautózáshoz, 2014-től az IndyCar egyik élcsapatánál, a Penske-nél versenyez majd, jelentették be hétfőn.


Montoya széria sokszoros futamgyőztes vezető sztárjai, a brazil Helio Castroneves és az ausztrál Will Power mellé kerül. 
“Nagy izgalommal csatlakozom ehhez a legendás csapathoz. A pályafutásom során a jó néhányat vezettem már a világ legjobb versenyautói közül, de mindig is felnéztem Roger Penske-re és a csapatára. Megtiszteltetés, hogy én is lehetőséget kapok, hogy a Team Penske-nél versenyezzek!” 
Kérdés persze, hogy Montoya hajlandó lesz-e összekapni magát, ugyanis a kétségbevonhatatlan tehetsége mellett már az F1-ben is kitűnt a nemtörődöm stílusával és Michelin-baba alakjával, és az elmúlt éveket sem fogyókúrázással töltötte. Egy NASCAR-járgányba persze befér, de egy formaautó már más tészta…

Kommentek

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.