Räikkönen: Semmin sem változtat a Ferrari-szerződés

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.09.16. 12.30

Kimi Räikkönen azt mondja, Szingapúr még befejezetlen ügy számára, az éjszakai versenyről hiányzik neki a dobogó. A friss ferraris szerződése nem befolyásolja, mennyire nyomja a szezon hajrájában.

A múlt szerdán hivatalossá vált, hogy Kimi Räikkönen az idény végén elhagyja a Lotust, hogy 2014-től régi csapatánál, a Ferrarinál versenyezzen Fernando Alonso partnereként. A finn azt mondja, a bejelentés rövid távon semmin sem változtat számára.
“Talán most már nem kérdezgetik majd annyit, hol leszek jövőre. De lehet, hogy mostantól még több kérdést kapok. Ami viszont a versenyzést illeti, semmi sem változik, minden futamon ugyanúgy nyomom majd, hogy a lehető legjobb eredményt hozzam.”
Ezen a hétvégén a szingapúri éjszakai futam következik, ami eddig nem volt eredményes Räikkönen számára, így különösen szeretne jól szerepelni a délkelet-ázsiai városállam utcáin, főleg, hogy Spában és Monzában is pont nélkül zárt:
“A három eddigi futamom után még van egy kis elintézetlen ügyem Szingapúrban, ugyanis tetszik a pálya, de még nem voltam ott dobogós. Ez nem jelenti azt, hogy ne lennék gyors, úgy hallottam, hogy enyém ott a körrekord még 2008-ból. De abban az évben összetörtem az autót, mialatt az 5. helyért küzdöttem, 2009-ben a 10. lettem, tavaly meg a 6., ennél többet szeretnék idén.”
“A két nullázós hétvége után jó lesz egy olyan pályára érkezni, amely valószínűleg jobban fekszik majd az autónknak. Legalábbis úgy tűnik, hogy a nagyobb leszorítóerővel jobbak vagyunk. Mondjuk az autó meglepően jó volt Monzában is a futamon, kár, hogy a rajtnál időt veszítettem. Az orrkúpcsere után egyáltalán nem volt rossz a versenytempó.”
A Belga és az Olasz Nagydíj nem hozott pontot Räikkönennek, miközben az éllovas Sebastian Vettel mindkét versenyt megnyerte, a finn hátránya 88 pontra nőtt, a bajnoki esélyeket már ő maga is búcsúztatja:
“Nullázásokkal nem lehet bajnoki címet nyerni, nekem pedig két futamom is volt pontszerzés nélkül, szóval nem épp ideális a helyzet. Azért vagyok itt, hogy versenyezzek és a lehető legtöbb pontot hozzam. Persze mindenki más is erre hajt, szóval csak annyit tehetünk, hogy nyomjuk és reménykedünk, hogy az idény fennmaradó részében lesz még pár jó versenyünk, aztán majd meglátjuk a végén, mi a helyzet a bajnoksággal.”

Kommentek

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta 

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.