Massa: Alonso még Schuminál is jobb

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.09.16. 08.40

Felipe Massa szerint Fernando Alonso még a hétszeres világbajnok Michael Schuamchernél is keményebb csapattárs a Ferrarinál.

Felipe Massa még azelőtt egy-két nappal nyilatkozott a brit Sky Sportsnak, mielőtt bejelentetették, hogy 2013 végétől nem tartanak igényt a szolgálataira és helyére egykori csapattársát, Kimi Räikkönent ültetik.
Az interjúban a brazil pilótát az Alonsóval szembeni gyenge teljesítményéről kérdezték, Massa pedig a házon belüli ellenfelei minőségével indokolt, érdekes sorrendet felállítva:
“Mindig is erős csapattársaim voltak. Megtanultam, hogy tökéletesnek kell lenni, máskülönben ők lesznek elöl. Persze voltak nehezebb időszakaim az erős csapattársak mellett. Alonso mellett eléggé szenvedtem, talán mert ő annyira jó. Schumacher is nagyon-nagyon jó volt, lenyűgöző, nagyon érett versenyző, de azt hiszem, Alonso még nála is tökéletesebb.”
A kérdésre, hogy elégedett-e a Ferrarinál elért eredményeivel, jónak látja-e a karrierjét, így felelt:
“Nem, azt hiszem sosem leehet teljesen elégedettnek lenni. Ha mégis így van, akkor itt az idő leállni. Szóval én nem vagyok elégedett. Még többet szeretnék. További futamokat nyerni, további pole-okat hozni. Márpedig így még folytatni kell, nyomni kell tovább.” 
A jelen állás mellett Massának csak hét futam van hátra a karrierjéből a szépítésre, persze lehet, hogy a Ferrari után helyet talál a Saubernél vagy esetleg a Lotusnál.
Massa elődje, a Ferrarinál 2000 és 2005 között szolgáló Rubens Barrichello a hétvégén egyébként arról beszélt, hogy nem a világ vége, amikor távozni kell Maranellóból:
“Rossz hír ez (Räikkönen szerződtetése – a szerk.), sajnálom Felipét. Bár ott voltam Monzában, amikor keringett a hír, nem volt világos, hogy igaz vagy csak spekuláció. Elvileg a tévéstáb szakkommentátoraként, de azért barátként voltam ott, szóval nem kérdezgettem őket sokat, így végül meglepetett” – mondta a brazil Totalrace-nek.
“De tudom, hogy van élet a Ferrari után. Én magam vagyok az élő bizonyíték a Brawnnal. Ott nagyon jól mentek a dolgok, van, ami még sokkal jobb is a Ferrari után. A Ferrarinál versenyezni az egyik legnagyobb érzés, ami csak létezik, de a távozás aztán megkönnyebbülést is hoz, kisebb a nyomás, nagyobb a szabadság. Egy darabig fáj, de van élet utána.”
 
A Ferrari után a Hondánál, a Brawnnál majd a Williamsnél összesen még 6 évet lehúzó 41 éves veterán azért emlékeztetett arra, hogy Massa helyzete különbözik az övétől:
“Nem lehet összehasonlítani, mert amikor én úgy döntöttem, hogy elhagyom a Ferrarit, már megírt szerződésem volt a Hondával. A búcsú előtt már le volt tárgyalva a jövőm. De Felipe jó versenyző, szerintem találhat ülést. Úgy tudni, a legjobb lehetősége a Lotus lehet, azért érdemes küzdenie.”

Kommentek

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.