F1: Webbernek az apróságokból lett elege

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.09.16. 10.30

A szezon végén az F1-ből visszavonuló Mark Webber azt mondja, nem a versenyzésbe unt bele, egyszerűen 12 év után már terhesnek érezte a sportággal járó sok-sok egyéb feladatot.

A Forma-1-ben 2002-ben bemutatkozott Mark Webber idén nyáron jelentette be, hogy nem kíván szerződést hosszabbítani a Red Bull-lal, a szezon végén elhagyja a sportágat. A jövőre a Porsche gyári Le Mans-programjában induló 37 éves ausztrál az F1 Racing magazinnak beszélt a döntés hátteréről.
“A motivációt tekintve pár éve már ingadoztam egy kicsit. A téli időszakban erőt kellett gyűjteni, a tűz már nem lobogott annyira, mint 24 évesen” – mondta, hozzátéve, hogy azért még egy évet maradhatott volna.   
“Még mindig élvezem, amikor beszíjaznak az autóba és végiggurulok a bokszutcán, szóval ez egy kicsit rossz érzés, de beszéltem már jó néhány sportolóval, akik hasonló válaszúthoz jutottak, aztán rosszul döntöttek. Talán a kelleténél egy évvel korábban távozom a Forma-1-ből, de a 2014-ben érkező nagy változások és a Porsche ajánlata miatt most a legjobb lépni.”
 
A veterán egyébként hangsúlyozza, hogy nem a versenyzésből lett elege, inkább a Forma-1-gyel járó “körítés” volt már sok.
“Emlékszem, hogy évekkel ezelőtt egyes sportolóktól az hallottam, hogy addig lehet csinálni, amíg meg tudják őrizni a motivációt. Nem egészen értettem ezt, hogy lehet egyáltalán elveszíteni? De aztán idővel bennem is egyre többször merültek fel kérdések, amik korábban soha” – magyarázta a Minardinál, a Jaguarnál, a Williamsnél, majd végül a Red Bullnál szolgáló Webber. 
“Nem is a versenyzést, a vezetést illetően, sokkal inkább az F1-es programomat illetően, ami az év 11 hónapját jelenti. Az utazás, a szállodák. Az állandóan ismétlődő dolgok. A sajtó. Sok-sok apróság, amit élvezettel csinál az ember lelkes fiatalként, de aztán eljut oda, hogy megkérdezi magától, tényleg kell még ez nekem? Aztán képbe került a Porsche, és azt mondtam magamban, nem, valószínűleg már nem vagyok kénytelen csinálni ezt.”

Kommentek

Festővászon lett a városi törpeautó

Párbeszéd a festés és a formatervezés, a technológia és a művészet az alkotó és a Renault között: indiai származású francia képzőművész nézte festővászonnak a Renault legkisebb típusát.

Pazar fotókon a budapesti fényvillamos

Talán még soha nem készültek ennyire jó képek az ünnepi járatról. Nem csoda, hogy világhírű lett a fényvillamos.

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

A nők vagy a férfiak cserélnek hamarabb gumit?

Az idén, október végéig, 1,9 százalékkal nőtt a téli gumiabroncs-piac a tavalyi év azonos időszakához képest Magyarországon, közép-európai szinten 6,4 százalékos növekedést mértek.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.