F1: Kliensautóval jönnének az amerikaiak

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.09.16. 13.30

Az 1978-as világbajnok, Mario Andretti azt állítja, a versenycsapatokat működtető fia azonnal beszállna a Forma-1-be, ha megengednék a vásárolt kasztnik használatát.

A Forma-1-ben jelenleg minden csapatnak saját konstrukciójú autóval kell indulnia, azonban a kasztnik adás-vétele, a kliensautók használata hosszú évek óta téma.
Míg a Ferrari mindig is támogatta az ötletet, örömmel adna el kész autót, más, kisebb, nem olyan gazdag és/vagy kevésbé eredményes alakulatok – például a Williams, a Force India és a Sauber – elutasítják a felvetést, hiszen az olcsó, de versenyképes járgányok megszerzésével az új jövevények előnybe kerülnének velük szemben.
A vita valószínűleg jó ideig folyik majd, most mindenesetre az amerikai legenda, Mario Andretti is megszólalt. Az 1978-as F1-bajnok azt mondja, a több szériában is csapatot működtető fia, Michael kapva kapna a lehetőségen:
“Beszélgettem már erről Bernie Ecclestone-nal is. Jó lehetőség lenne ez az új csapatoknak a Forma-1-be való beszállásra, anélkül, hogy saját gyárat kellene működtetniük. A fiam az elsők között lépne be, ha lehetősége lenne valamelyik top konstruktőrtől autót venni” – állította a Frankfurter Allgemeine Zeitungnak. 
Bár sokak szerint az F1-en belüli verseny, a sportág népszerűsége is megsínylené a kliensautókat  – végül pedig a középcsapatok eltűnéséhez vezetne -, Andretti szerint nem lenne gond: “Személy szerint én nagyon is izgalmasnak találnám, hogy egy kék Ferrari megelőz egy vöröset.”

Kommentek

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

Egyszerre áremelés és árcsökkentés a kutakon

A Mol szerdán emeli a benzin árát, a gázolajé ugyanakkor csökkenni fog.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.