F1: Újabb kulcsembert lopott a Ferrari a Lotustól

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.09.13. 15.30

A Ferrari a Lotus aerodinamikai főnökét, Dirk de Beert is szerződtette James Allison és Kimi Räikkönen mellé.

Nem volt elég a Ferrarinak, hogy megszerezte a Lotus technikai igazgatóját, James Allisont, sőt az sem, hogy Kimi Räikkönent is elcsábította a csapattól. A Lotus aerodinamikai igazgatója, Dirk de Beer is Maranellóban folytatja jövőre.

Noha a Ferrari nem nyilatkozott a terveiről, valószínű, hogy de Beer az aerodinamikai fejlesztéseket jelenleg irányító Loic Bigois mellett fog dolgozni, miután a Lotusszal kötött szerződése az év végén lejár. A Lotusnál bevált Allison, Räikkönen, de Beer csapattól egyértelmű előrelépést vár a Ferrari, a finn pilóta szerződtetéséért egyébként éppen Allison lobbizott a legkeményebben.

A Lotusról nem fest éppen biztató képet, hogy folyamatosan szivárognak el a kulcsemberei, a régóta várt szponzorral, az Infinity Racinggel folytatott tárgyalások még mindig nem értek véget.

Azért lesz olyan is, aki távozik a Ferraritól, mégpedig minden valószínűség szerint Felipe Massával együtt elhagyja Maranellót Rob Smedley versenymérnök is. Räikkönent nem olyan fából faragták, aki percekig szeret cseverészni a rádión, márpedig a Smedley-Massa kapcsolatban mindennaposak a hosszú eszmecserék, sőt Smedley olykor “Felipe-babynek” szólítja a brazil pilótát, és vezetéstechnikai tanácsokat ad neki.

Räikkönen gyomra az ilyesmit nem veszi be, így Smedley nem tehet mást, továbbáll. Úgy tudni, hogy jövőre a Williamsnél dolgozik majd (nem egyszerű versenymérnökként, hanem nagyobb hatáskörű vezetőként), ami számára is visszatérést jelent: mielőtt a Jordannél elkezdte F1-es karrierjét, a Williams túraautó csapatánál dolgozott.

Massának egyébként üzent honfitársa, a Ferrarinál szintén jó néhány idényt lehúzott Rubens Barrichello, aki szerint Massának “semmi oka a pánikra, mert a Ferrarin túl is van élet a Forma-1-ben.”

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.