Ferrari: Alonso és Räikkönen egyenlő lesz!

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.09.12. 10.30

A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali leszögezte, hogy a jövőre összeálló Fernando Alonso – Kimi Räikkönen párosnál nem lesz első számú pilóta.

A Ferrari szerda délutáni rövid nyilatkozatai után estére a csapatfőnök, Stefano Domanicali a csapat oldalán bővebben is beszélt Kimi Räikkönen újraszerződtetéséről és Felipe Massa elengedéséről.
Az olasz azzal kezdte, hogy a 2007-es bajnokuk újbóli leigazolása egy hosszabb, a Ferrarinál az elmúlt pár évben végigvitt folyamat, újjáépítés része, a cél pedig, hogy a két bajnokos felállással a lehető legtöbb pontot vegyék majd el a riválisoktól, nyilván ehhez versenyképes autó is kell, ezért azon is gőzerővel dolgoznak.
Korábban is lehetett már hallani arról, hogy Domenicali igyekszik szakítani az első és második számú felállással, és ugyan nyíltan nem mondta ki, hogy erről van szó, de jelezte az interjúban – talán Fernando Alonsónak is üzenve -, hogy komolyan veszik majd az egyenlőséget, senki nem áll a csapat felett. 
“Semmi sem változik majd a csapat működésében. Amióta világ a világ, a pilótáink mindig is egyenlő feltételekkel kezdték az idényeket. Mindig így volt és mindig is így lesz. Aztán a szezon későbbi szakaszában, ha úgy alakul, hogy az egyikük segíthet a másiknak, akkor logikus és helyes, hogy így is történjen.”
“Hogy most dream team lesz-e nálunk? Nos, nem vagyok elszállós típus, de azt megkockáztatom, hogy Fernando és Kimi az F1-ben ma elérhető legjobb páros a tehetség, a tapasztalat, a küzdőszellem és az autófejlesztés tekintetében. Ami a két dudás és egy csárda esetét illeti, ha valaki azt hiszi, hogy Kimi igazolása Alonso ellen irányult, akkor megnyugtathatom őket: a Ferrarinál mindenki tisztában van vele, hogy első a csapat és csak utána következik az egyén. Fernando az egyik legfőbb értékünk és még jó ideig az is marad, és úgy gondolom, ő is csak örül, hogy tovább erősödünk, elég intelligens hozzá, hogy tudja, ez csak előnyt jelent.” 
Domenicali kitért arra is, hogy egyesek szerint Räikkönen csapatmunkára való hajlandósága, kommunikációja és fejlesztési képességei nem ütik meg az elvárt szintet.
“Néhány közhely kiirthatatlan! 2007 és 2009 között három évet dolgoztunk már Kimivel, és sosem volt vele gond. Nyilván mindenkinek megvan a maga stílusa, egy finntől nem is várhatjuk, hogy bohóckodni kezd és vicceket mesél olaszul. Én úgy gondolom, hogy Fernando erős, szenvedélyes karakterének és Kimi hűvösebb stílusának kombinációja nagyon sokaknak tetszhet, és a partnereink is így gondolják.” 
“Ami a műszaki oldalt illeti, nemcsak, hogy tisztában vagyunk vele, hogy Kimi mennyit segíthet most, amikor radikálisan megváltoznak a technikai keretek, de James Allisontól (a Lotustól átcsábított technikai főnök – a szerk.) azt hallottuk, hogy még fejlődött is ezen a területen az elmúlt két évben.”
A csapatfőnök a Ferrarinál 2001-től nevelt és 2006 óta versenyeztetett Felipe Massa elküldéséről is beszélt.
“A nyár elején leültünk, hogy kiértékeljük a helyzetet, és akkor leszögeztem, hogy a szerződéshosszabbítás is opció, sőt talán az a legvalószínűbb. De utána néhány nehéz futam jött tőle, így végül arra jutottunk, hogy számára és a csapat számára is, mindkét félnek a váltás lenne a legjobb. Azt hiszem, Felipe számára is itt volt az ideje, hogy az elmúlt 12 évben az otthonává vált – és bizonyos mértékig örökké annak is számító – Ferrarin kívül nézelődjön.”
“Tudják, Felipét még szinte kölyökként láttam megérkezni Maranellóba, és most férfiként látom távozni. Nagy pillanatokat és drámai helyzeteket éltünk meg együtt, ami egészen különleges kapcsolatot épített közöttünk. Nyilván a legfájóbb pont, hogy 2008-ban nem lett világbajnok, pedig csak hajszálon múlott. Aznap, sőt az az egész idény során hihetetlen dolgok akadályozták, azonban az interlagosi dobogón mutatott érettsége és sportszerűsége örökre emlékezetes marad.” 
“Büszke vagyok rá, hogy hosszú évekig vele dolgozhattam, és meggyőződésem, hogy Maranello falain kívül is nagy dolgok várnak még rá.”

Kommentek

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

Sportosítja terepkombiját a Volvo

A Polestar teljesítményoptimalizációs csomagot emelt hasú luxuskombijára is kiterjesztette a Volvo. A V90 Cross Country érdemben nem lett erősebb, viszont dinamikusabb.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Önvezető BMW-k lepik el München belvárosát

Önállóan közlekedő autók tesztelését kezdi jövőre München belvárosában a BMW.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

F1: Massa vállalná a Mercedes-munkát

Felipe Massa a Mercedes-ülés kedvéért simán visszatérne a nyugdíjból, igaz, nem lát sok esélyt arra, hogy őt válasszák.

Így változik az útdíjrendszer jövőre

Jövőre nem emelkednek a tömegközlekedési tarifák, és az úthasználati díjrendszerben sem lesz komoly változtatás.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.