Ferrari: Alonso és Räikkönen egyenlő lesz!

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.09.12. 10.30

A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali leszögezte, hogy a jövőre összeálló Fernando Alonso – Kimi Räikkönen párosnál nem lesz első számú pilóta.

A Ferrari szerda délutáni rövid nyilatkozatai után estére a csapatfőnök, Stefano Domanicali a csapat oldalán bővebben is beszélt Kimi Räikkönen újraszerződtetéséről és Felipe Massa elengedéséről.
Az olasz azzal kezdte, hogy a 2007-es bajnokuk újbóli leigazolása egy hosszabb, a Ferrarinál az elmúlt pár évben végigvitt folyamat, újjáépítés része, a cél pedig, hogy a két bajnokos felállással a lehető legtöbb pontot vegyék majd el a riválisoktól, nyilván ehhez versenyképes autó is kell, ezért azon is gőzerővel dolgoznak.
Korábban is lehetett már hallani arról, hogy Domenicali igyekszik szakítani az első és második számú felállással, és ugyan nyíltan nem mondta ki, hogy erről van szó, de jelezte az interjúban – talán Fernando Alonsónak is üzenve -, hogy komolyan veszik majd az egyenlőséget, senki nem áll a csapat felett. 
“Semmi sem változik majd a csapat működésében. Amióta világ a világ, a pilótáink mindig is egyenlő feltételekkel kezdték az idényeket. Mindig így volt és mindig is így lesz. Aztán a szezon későbbi szakaszában, ha úgy alakul, hogy az egyikük segíthet a másiknak, akkor logikus és helyes, hogy így is történjen.”
“Hogy most dream team lesz-e nálunk? Nos, nem vagyok elszállós típus, de azt megkockáztatom, hogy Fernando és Kimi az F1-ben ma elérhető legjobb páros a tehetség, a tapasztalat, a küzdőszellem és az autófejlesztés tekintetében. Ami a két dudás és egy csárda esetét illeti, ha valaki azt hiszi, hogy Kimi igazolása Alonso ellen irányult, akkor megnyugtathatom őket: a Ferrarinál mindenki tisztában van vele, hogy első a csapat és csak utána következik az egyén. Fernando az egyik legfőbb értékünk és még jó ideig az is marad, és úgy gondolom, ő is csak örül, hogy tovább erősödünk, elég intelligens hozzá, hogy tudja, ez csak előnyt jelent.” 
Domenicali kitért arra is, hogy egyesek szerint Räikkönen csapatmunkára való hajlandósága, kommunikációja és fejlesztési képességei nem ütik meg az elvárt szintet.
“Néhány közhely kiirthatatlan! 2007 és 2009 között három évet dolgoztunk már Kimivel, és sosem volt vele gond. Nyilván mindenkinek megvan a maga stílusa, egy finntől nem is várhatjuk, hogy bohóckodni kezd és vicceket mesél olaszul. Én úgy gondolom, hogy Fernando erős, szenvedélyes karakterének és Kimi hűvösebb stílusának kombinációja nagyon sokaknak tetszhet, és a partnereink is így gondolják.” 
“Ami a műszaki oldalt illeti, nemcsak, hogy tisztában vagyunk vele, hogy Kimi mennyit segíthet most, amikor radikálisan megváltoznak a technikai keretek, de James Allisontól (a Lotustól átcsábított technikai főnök – a szerk.) azt hallottuk, hogy még fejlődött is ezen a területen az elmúlt két évben.”
A csapatfőnök a Ferrarinál 2001-től nevelt és 2006 óta versenyeztetett Felipe Massa elküldéséről is beszélt.
“A nyár elején leültünk, hogy kiértékeljük a helyzetet, és akkor leszögeztem, hogy a szerződéshosszabbítás is opció, sőt talán az a legvalószínűbb. De utána néhány nehéz futam jött tőle, így végül arra jutottunk, hogy számára és a csapat számára is, mindkét félnek a váltás lenne a legjobb. Azt hiszem, Felipe számára is itt volt az ideje, hogy az elmúlt 12 évben az otthonává vált – és bizonyos mértékig örökké annak is számító – Ferrarin kívül nézelődjön.”
“Tudják, Felipét még szinte kölyökként láttam megérkezni Maranellóba, és most férfiként látom távozni. Nagy pillanatokat és drámai helyzeteket éltünk meg együtt, ami egészen különleges kapcsolatot épített közöttünk. Nyilván a legfájóbb pont, hogy 2008-ban nem lett világbajnok, pedig csak hajszálon múlott. Aznap, sőt az az egész idény során hihetetlen dolgok akadályozták, azonban az interlagosi dobogón mutatott érettsége és sportszerűsége örökre emlékezetes marad.” 
“Büszke vagyok rá, hogy hosszú évekig vele dolgozhattam, és meggyőződésem, hogy Maranello falain kívül is nagy dolgok várnak még rá.”

Kommentek

F1: Mégsem lesz éjszakai futam Szocsiban

Az Orosz Nagydíj szervezői meggondolták magukat, Szocsiban nem szeretnének villanyfényes Forma-1-es versenyt.

F1: A Red Bullnál röhögnek az FIA-n

A Red Bullnál komolytalannak tartják a Nemzetközi Automobil Szövetség állítását, miszerint a Mercedes-, a Ferrari- és a Renault-motor háromtized másodpercen belülre került idén.

F1: Bejelentették a Sauber Honda-szerződését

A Forma-1-es Orosz Nagydíj délelőttjén hivatalosan is bejelentették, hogy 2018-tól a Sauber-csapat is a Honda erőforrásaival.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

Meglépett az autóval a kisfiú, kecskét is vitt magával

Ennek a fiúnak az apja szerint a vezetést nem lehet elég korán elkezdeni. A csomagtartóban utazó kecske ennek tükrében már nem is olyan meglepő.

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

F1: A McLaren Mercedes-motorra vált jövőre?

Érdekes sztorit dobott be az egykori csapattulajdonos Eddie Jordan, de a McLaren gyorsan cáfolt.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.