F1: Bekeményítenek a költségcsökkentésben

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.09.12. 16.30

Az FIA figyelmeztette a Forma-1-es csapatokat, hogy mostantól nagyon komolyan veszi a költségcsökkentést. A szövetség kész bármit kikényszeríteni.

Ahhoz képest, hogy évek óta téma a költségcsökkentés a Forma-1-ben, az új szabályok és motorok miatt a csapatok kénytelenek lesznek többet költeni a következő idényben. Amúgy sem voltak túl eredményesek a közös költségcsökkentéssel kapcsolatos törekvések, mindig akadt valami buktató. Akár önkéntes, akár FIA-féle kezdeményezésekről volt szó.

A szövetséget vezető Jean Todt sem erősködött eddig, nem ment bele felesleges csatákba, és nem vert át erőszakkal semmilyen kezdeményezést. Ennek az egyes csapatok szempontjából szép korszaknak véget vethet azonban az új (régóta késő) Concorde Agreement, amelyen az utolsó simításokat végzi az FIA és Bernie Ecclestone.

A tervezet szerint létejön egy új, 18 tagból álló szervezet, a stratégiai csoport. Ebbe hat embert delegál az FIA, hatot a kereskedelmi jogok tulajdonosa, és hat szavazata lesz a csapatoknak. Todt ígéretet tett arra, hogy az FIA saját szavazataival a költségcsökkentés kikényszerítésén dolgozik majd.

Az új rendszerben az Ecclestone-tól és néhány csapattól kapott támogatás elég lehet ahhoz, hogy az olyan istállók, mint a Red Bull vagy a Ferrari ne álljanak útjába egy-egy költségcsökkentési kezdeményezésnek. “Sok mindent olvasok a költségcsökkentéssel kapcsolatban, de ez valami olyasmi, amiről nem lehet tisztán beszélni a csapatokkal” – mondta Todt.

“Nagyon sokat tárgyaltunk az RRA-ról, de az egész vége az lett, hogy a csapatok szerint az FIA soha nem adott egy erős és világos iránymutatást az ügyben. Néhány csapattal Maranellóban tartottunk egy megbeszélést, és arra jutottunk, hogy ez ebben a formában nem működik.”

“Hol tartunk most? Dolgozunk az új Concorde Agreementen, amellyel egy új szervezet is megalakulna. A stratégiai csoport első ülésén már fontos téma lesz a költségcsökkentés. Az FIA-nek hat, a kereskedelmi jogok tulajdonosának hat, és hat csapatnak egy-egy szavazata van. Garantálom, hogy az FIA a költségcsökkentésre szavaz, aztán meglátjuk.”

Kommentek

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.