F1: Bekeményítenek a költségcsökkentésben

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.09.12. 16.30

Az FIA figyelmeztette a Forma-1-es csapatokat, hogy mostantól nagyon komolyan veszi a költségcsökkentést. A szövetség kész bármit kikényszeríteni.

Ahhoz képest, hogy évek óta téma a költségcsökkentés a Forma-1-ben, az új szabályok és motorok miatt a csapatok kénytelenek lesznek többet költeni a következő idényben. Amúgy sem voltak túl eredményesek a közös költségcsökkentéssel kapcsolatos törekvések, mindig akadt valami buktató. Akár önkéntes, akár FIA-féle kezdeményezésekről volt szó.

A szövetséget vezető Jean Todt sem erősködött eddig, nem ment bele felesleges csatákba, és nem vert át erőszakkal semmilyen kezdeményezést. Ennek az egyes csapatok szempontjából szép korszaknak véget vethet azonban az új (régóta késő) Concorde Agreement, amelyen az utolsó simításokat végzi az FIA és Bernie Ecclestone.

A tervezet szerint létejön egy új, 18 tagból álló szervezet, a stratégiai csoport. Ebbe hat embert delegál az FIA, hatot a kereskedelmi jogok tulajdonosa, és hat szavazata lesz a csapatoknak. Todt ígéretet tett arra, hogy az FIA saját szavazataival a költségcsökkentés kikényszerítésén dolgozik majd.

Az új rendszerben az Ecclestone-tól és néhány csapattól kapott támogatás elég lehet ahhoz, hogy az olyan istállók, mint a Red Bull vagy a Ferrari ne álljanak útjába egy-egy költségcsökkentési kezdeményezésnek. “Sok mindent olvasok a költségcsökkentéssel kapcsolatban, de ez valami olyasmi, amiről nem lehet tisztán beszélni a csapatokkal” – mondta Todt.

“Nagyon sokat tárgyaltunk az RRA-ról, de az egész vége az lett, hogy a csapatok szerint az FIA soha nem adott egy erős és világos iránymutatást az ügyben. Néhány csapattal Maranellóban tartottunk egy megbeszélést, és arra jutottunk, hogy ez ebben a formában nem működik.”

“Hol tartunk most? Dolgozunk az új Concorde Agreementen, amellyel egy új szervezet is megalakulna. A stratégiai csoport első ülésén már fontos téma lesz a költségcsökkentés. Az FIA-nek hat, a kereskedelmi jogok tulajdonosának hat, és hat csapatnak egy-egy szavazata van. Garantálom, hogy az FIA a költségcsökkentésre szavaz, aztán meglátjuk.”

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.