Hivatalos, Räikkönen a Ferrarihoz igazolt!

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.09.11. 14.05

Vége a találgatásoknak, a Ferrari ma bejelentette, hogy a 2007-es világbajnokuk, Kimi Räikkönen visszatér a csapathoz 2014-ben.

A 2014-es pilótapiac második nagy kérdésére is megvan a válasz, a Red Bull-ülés betöltése után immár az is eldőlt, hogy Kimi Räikkönen a Lotus helyett a Ferrarinál folytatja a jövő évtől. Két évre írt alá, és elvileg Fernando Alonso csapattársa lesz, bár egyesek úgy vélik, a spanyol inkább távozik, mint hogy mellette versenyezzen.
A finn pilóta 2007-től 2009-ig versenyzett a Ferrarinál, 5 pole-t, 9 győzelmet gyűjtve, és első évében rögtön a bajnoki címet is bezsebelve, de végül egy évvel a szerződése lejárta előtt elküldték Alonso és szponzora, a Santander kedvéért. 
Räikkönen 2010-11-ben kimaradt a Forma-1-ből, a ralivébében szerepelt, de 2012-ben a Lotusnak sikerült visszacsábítania, az enstone-i csapattal pedig bizonyította, hogy még mindig nagyon versenyképes.
A lotusos szerződése 2013 végéig élt, a finn korábban a Red Bull-lal is tárgyalt, de a nyár végére egyre inkább a Ferrari került előtérbe – az energiaitalos csapat inkább a saját nevelésű, és hosszú távú ígéretet jelentő Daniel Ricciardót választotta. 
Az elmúlt egy-két hétben, és főleg az utóbbi pár napban egyre biztosabbá vált, hogy Räikkönen az elnökkel, Luca di Montezemolóval megromlott viszonya ellenére is visszatér a Ferrarihoz, amit tovább erősített, hogy Felipe Massa kedden este bejelentette, az év végén távozik az olasz csapattól.
Räikkönen a Ferrarinál a régi maranellóaik mellett két korábbi közeli munkatársával is újra együtt dolgozik majd, hiszen két éve ott van a korábbi McLaren-mérnök Pat Fry, valamint szeptemberben az olaszoknál állt munkába a Lotus technikai főnöke, James Allison is (aki egyébként a finnhez hasonlóan visszatérő ember, ugyanis a schumacheri aranykorban is dolgozott már náluk). 
Räikkönen ferraris “best of”


“Örömmel térek vissza Maranellóba, ahol korábban már három nagyszerű és sikeres évet töltöttem. Nagyon sok emlékem van a ferraris időkről, a legfőbb a 2007-es bajnoki cím megnyerése, ami tényleg feledhetetlen. Alig várom, hogy újra az ágaskodó lovas autót vezessem és újra találkozzam az emberekkel, akikkel korábban együtt dolgoztam – ahogy a Fernandóval közös munkát is várom, nagyszerű pilótának tartom, remélem, közösen hozzuk majd a csapathoz illő sikereket!” – nyilatkozta Räikkönen.
Alonso egy mondatot szentelt az új csapattársnak, emellett Massát búcsúztatta:
“Üdvözlöm a leendő új útitársamat, a jövő évben közösen kell majd dolgoznunk az igen komoly műszaki és versenykihívások közepette. Szeretnék köszönetet mondani Felipének a csapatnak nyújtott támogatásáért! Az idény végén nagyon nehéz lesz majd elbúcsúzni egy olyan csapattárstól, mint ő. Mindig is nagyon hűséges és profi volt, és meggyőződésem, hogy az utolsó pillanatig mindent belead majd a Scuderiáért.”
Úgy tudni, Maranellóban leginkább a csapatfőnök, Stefano Domenicali lobbizott Räikkönen újraszerződtetéséért, ezzel együtt nyilatkozatában ő is nagyon meleg szavakkal méltatta Massát.
“Teljes szívemből szeretnék köszönetet mondani a magam és a szurkolók nevében is Felipének a csapatnál hosszú éveken át végzett kiemelkedő munkájáért! Felipe mindig is igazi csapatjátékosként viselkedett, ami különleges, sziklaszilárd szakmai és emberi kapcsolatot eredményezett köztünk. Mindig is a családunk tagja marad majd, és a legjobbakat kívánjuk neki a jövőre!”

“Mostantól a maradék hét futamra kell koncentrálnunk, és tudjuk, ahogy mindig, most is számíthatunk Felipére a céljaink elérésében. Az elszántságunk utolsó pillanatig sem csökken egy jottányit sem.” 

“Örömmel üdvözlöm Kimit újra a Scuderiánál, ahol a bajnoki címét nyerte. Érzésem szerint ő is boldog, hogy visszatérhet Maranellóba, és nagyon igyekszik majd a lehető legjobban végezni a rá váró munkát!”

A Ferrarinál több mint 60 év után lesz újra egymás mellett két világbajnok egyszerre, utoljára ez a Forma-1 kezdetén, 1953-ban történt meg, amikor a sportág első bajnoka, Giuseppe “Nino” Farina (1950) és honfitársa, Alberto Ascari (1952, ’53) alkotott olasz szupercsapatot.

Kommentek

Bűnös és fizet a gyilkos légzsákok gyártója

A Takata hivatalosan is bűnösnek vallotta magát az általa gyártott, világszerte legalább 15 emberéletet követelő hibás légzsákok miatt, és beleegyezett az egymilliárd dolláros büntetőbírság kifizetésébe – közölte az amerikai igazságügyi minisztérium.

Magyar ötlettel alakulhat át az autós kárrendezés

A gépjármű-kárrendezési folyamatokat támogatja a KárWeb nevű hazai startup. A szolgáltatás próbaüzeméhez már csatlakozott az egyik vezető biztosító.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

Kiderült, mikor és mitől kapnak defektet a magyarok

Tízből legalább négy magyar autósnak volt már defektje az elmúlt öt évben, ráadásul ezeknek több mint fele jellemzően délután és este, sötétedés után történt, minden másodikat pedig szög vagy kátyú okozott.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

Kitakarította az autóját, azonnal milliomos lett

Autója takarítása közben talált meg egy rég elveszett lottószelvényt, és lett egy csapásra milliomos egy nagypapa a kelet-ausztráliai Newcastle-ben.

Két percig küzdött a tankolással a srác egy hazai önkiszolgáló benzinkúton

A fiatal srác nem tudott megbirkózni a tankolás feladatával, és mivel önkiszolgáló kút szerepel a felvételen, így a személyzet segítségére sem számíthatott. Kétpercnyi elkeseredett küzdelem után feladta a harcot, és tankolatlanul távozott.

Elkormányoz, ha veszélyt szimatol a Volvo új szabadidőjárműve

Folytatja biztonságtechnológiai offenzíváját a Volvo. A hamarosan színre lépő XC60 fedélzetén olyan ütközésmegelőző rendszer működik, amely kikerüli az akadályt.

Tudod, mi az a lekaparható rész a jogsi hátulján?

Mindenki tudja, hogy a jogosítványán van egy kaparós sorsjegy rubrika, de azt csak nagyon kevesen, hogy ez pontosan mit is takar. Most képbe hozunk.

Alonso: Ilyen kezdés után nehéz mit mondani

Fernando Alonso a műszaki hibákat hozó első tesztnap után nem tudott sok jót mondani a McLaren-Hondáról. A lehető leggyorsabb javítást kéri a csapattól.

Rendőri felvezetést kapott Budapesten egy terhes hölgy és az apuka

A felvétel nem friss, ettől függetlenül le a kalappal a rendőrök előtt.

Háromhengeres szedán a BMW-től

Megkezdte legkisebb limuzinjának forgalmazását a BMW. A lépcsőshátú 1-es Kínában készül, és sajnos csak ott kapható.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.