F1: Schumacher unalmasabb volt Vettelnél

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.09.10. 11.35

Jenson Button szerint Sebastian Vettel uralma ellenére az F1 ma így is jóval izgalmasabb, mint amikor a másik német, Michael Schumacher verte bucira a mezőnyt jó tíz évvel ezelőtt.

Jenson Button jó 13 évvel ezelőtt, 2000-ben mutatkozott be a Forma-1-ben, így közvetlen közelről nézte végig, ahogy Michael Schumacher és a Ferrari fél évtizeden át dominált a sportágban. 
Ma egy másik német, Sebastian Vettel tűnik schumacheri szinten megfoghatatlannak, a Red Bull-pilóta hamarosan négyszeres bajnok lehet, de Button úgy véli, a két korszak közül mindenképp a mai a jobb, messze nem olyan unalmas, mint Schumi évei.
“Más ez, mint amire Michael korszakából emlékszem. A Red Bull három címet nyert már sorozatban, és azt hiszem, hamarosan meglesz a negyedik is, azonban a verseny manapság sokkal élvezetesebb, több az akció, és sok különböző pilóta nyer futamokat. A tetejébe négy csapat képes versenyt nyerni – vagy remélhetőleg jövőre már öt, ha magunkat is ide számítom” ? mondta a McLaren-pilóta.
“Szóval most nincs meg az az érzés, nincs az minden év kezdetén, hogy na, Sebastian megint nyerni fog. Most kezdetben mindenki győzelmi esélyesként indul, küzd, egyszerűen csak a Red Bull egyre erősebbé válik az idény folyamán, vagy esetleg mi, a többiek nem tudjuk tartani a lépést velük.”
A 2009-es bajnok azért reméli, hogy a 2014-es nagy szabályváltozások, az új erőforrások egy kicsit megbolygatják majd az erőviszonyokat:
“Az új szabályok miatt érdekes lehet majd az év. Lehet, hogy (a Red Bull-tervező) Newey-val eltalálják, de az is lehetséges, hogy alaposan mellényúlnak. Volt már ilyen vele, azért nem volt minden évben tökéletes. Majd meglátjuk! Mindenesetre mindenki izgatottan várja a jövő évet, az új kihívást. Szerintem Sebastian és a Red Bull nem fog megint tarolni.”
Button szintén csak reméli, hogy Belgium és Monza után a következő futamon, a teljesen más jellegű szingapúri versenyen a Red Bull nem lesz olyan erős.
“Az élmezőny csapatai eléggé hullámzóan teljesítettek mostanában, kivéve a Red Bullt, ők lazán aláztak. Úgy tűnik, mostanra a régi gyenge pontjukat, az alacsony leszorítóerős beállítást is kijavították, nagyon jól mentek az elmúlt futamokon. A következő versenyen viszont nagy leszorítóerő kell, talán más lesz a kép, és lesz min izgulni. De egyelőre nagyon erősnek tűnnek.”
 
A szerződéshosszabbításra készülő McLaren-pilóta az Olasz Nagydíjra is kitért, amelyen a csapat jubileumi, 50. évfordulós ünnepi hétvégéjén egy 10. helyet tudott hozni:
“Továbbra is élvezem a versenyzést, de az bánt, amikor az autóból kiszállva szembesülök vele, hogy milyen távol vagyunk az élmenőktől. Az utolsó 15 monzai kör pedig kész kínszenvedés volt (miután kockásra fékezte az egyik elsőt – a szerk.). Az egész testben megjelenik egy rázkódó érzés, egy ideig még élvezetes is, aztán már nem az, mert jön a fejfájás is. Nagyon keményen megküzdöttem azért az egy pontért, az egyik legnehezebben megszerzett egy pontom volt.”

Kommentek

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.