F1: Schumacher unalmasabb volt Vettelnél

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.09.10. 11.35

Jenson Button szerint Sebastian Vettel uralma ellenére az F1 ma így is jóval izgalmasabb, mint amikor a másik német, Michael Schumacher verte bucira a mezőnyt jó tíz évvel ezelőtt.

Jenson Button jó 13 évvel ezelőtt, 2000-ben mutatkozott be a Forma-1-ben, így közvetlen közelről nézte végig, ahogy Michael Schumacher és a Ferrari fél évtizeden át dominált a sportágban. 
Ma egy másik német, Sebastian Vettel tűnik schumacheri szinten megfoghatatlannak, a Red Bull-pilóta hamarosan négyszeres bajnok lehet, de Button úgy véli, a két korszak közül mindenképp a mai a jobb, messze nem olyan unalmas, mint Schumi évei.
“Más ez, mint amire Michael korszakából emlékszem. A Red Bull három címet nyert már sorozatban, és azt hiszem, hamarosan meglesz a negyedik is, azonban a verseny manapság sokkal élvezetesebb, több az akció, és sok különböző pilóta nyer futamokat. A tetejébe négy csapat képes versenyt nyerni – vagy remélhetőleg jövőre már öt, ha magunkat is ide számítom” ? mondta a McLaren-pilóta.
“Szóval most nincs meg az az érzés, nincs az minden év kezdetén, hogy na, Sebastian megint nyerni fog. Most kezdetben mindenki győzelmi esélyesként indul, küzd, egyszerűen csak a Red Bull egyre erősebbé válik az idény folyamán, vagy esetleg mi, a többiek nem tudjuk tartani a lépést velük.”
A 2009-es bajnok azért reméli, hogy a 2014-es nagy szabályváltozások, az új erőforrások egy kicsit megbolygatják majd az erőviszonyokat:
“Az új szabályok miatt érdekes lehet majd az év. Lehet, hogy (a Red Bull-tervező) Newey-val eltalálják, de az is lehetséges, hogy alaposan mellényúlnak. Volt már ilyen vele, azért nem volt minden évben tökéletes. Majd meglátjuk! Mindenesetre mindenki izgatottan várja a jövő évet, az új kihívást. Szerintem Sebastian és a Red Bull nem fog megint tarolni.”
Button szintén csak reméli, hogy Belgium és Monza után a következő futamon, a teljesen más jellegű szingapúri versenyen a Red Bull nem lesz olyan erős.
“Az élmezőny csapatai eléggé hullámzóan teljesítettek mostanában, kivéve a Red Bullt, ők lazán aláztak. Úgy tűnik, mostanra a régi gyenge pontjukat, az alacsony leszorítóerős beállítást is kijavították, nagyon jól mentek az elmúlt futamokon. A következő versenyen viszont nagy leszorítóerő kell, talán más lesz a kép, és lesz min izgulni. De egyelőre nagyon erősnek tűnnek.”
 
A szerződéshosszabbításra készülő McLaren-pilóta az Olasz Nagydíjra is kitért, amelyen a csapat jubileumi, 50. évfordulós ünnepi hétvégéjén egy 10. helyet tudott hozni:
“Továbbra is élvezem a versenyzést, de az bánt, amikor az autóból kiszállva szembesülök vele, hogy milyen távol vagyunk az élmenőktől. Az utolsó 15 monzai kör pedig kész kínszenvedés volt (miután kockásra fékezte az egyik elsőt – a szerk.). Az egész testben megjelenik egy rázkódó érzés, egy ideig még élvezetes is, aztán már nem az, mert jön a fejfájás is. Nagyon keményen megküzdöttem azért az egy pontért, az egyik legnehezebben megszerzett egy pontom volt.”

Kommentek

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.