F1: Räikkönen túl öreg volt a Red Bullnak

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.09.10. 15.30

Helmut Marko szerint a Red Bull a kora miatt kosarazta ki Kimi Räikkönent. Egy második Webber kellett.

Sokan szerették volna, hogy Kimi Räikkönen foglalja el Mark Webber év végén megüresedő helyét a Red Bullnál, de könnyű belátni, hogy erre nem sok esély volt. A Red Bull szó szerint Webber-utódot keresett, nem pedig egy második Sebastian Vettelt: ezt Helmut Marko sportigazgató gyakorlatilag el is ismerte, bár a finn pilóta életkorát is belekeverte a magyarázkodásba.

“Azt a megoldást választottuk, amelyik hosszú távon, nem pedig azonnal a legjobb” – mondta Marko. “Mennyi idős is Kimi? 34? Daniel meg 24. És a szerződése három évre szól, a csapat szempontjából benne volt a legtöbb lehetőség.”

Marko nem titkolja, Kimivel nem lett volna egyszerű dolga a csapatnak. “Két olyan pilótát kezelni, mint Sebastian és Kimi, nem lenne egyszerű. Mindketten a legjobbak akarnának lenni. Daniel tudja, mit várunk tőle: reméljük, hogy három-négy verseny után már kihívást jelent majd Sebastian számára. Nem mondom, hogy meg kell vernie Vettelt, azt szeretnénk, hogy hozza azokat a pontokat, amelyek a konstruktőri bajnokság megnyeréséhez kellenek.”

“Szeretnénk, ha Daniel ugyanolyan gyors lenne, mint Webber. Mark olykor Sebastian szintjén volt, nem egyszer jobb is volt nála, és pontosan ezt várjuk Danieltől is.” Nem volt reális opció Alonso szerződtetése sem. “Van, hogy két világbajnok karaktere összefér egymással, és van, hogy nem. Ahogy mi látjuk, a Fernando-Sebastian kapcsolatot nem nagyon lehetett volna jól menedzselni.”

A Red Bull életét Monzában megnehezítő váltóproblémák okát közben még nem találta meg a csapat. “Már pénteken is voltak problémáink” – ismerte el Vettel. A verseny előtt a szerelők szétszedték mindkét váltót, kicseréltek néhány alkatrészt (közben módosítva kicsit az áttételezésen is), de a bokszból Vettelt és Webbert is rövid váltásokra utasították. Sőt, a Red Bull azt is kérte pilótáitól, hogy váltsanak esős beállításokra a finomabb váltások érdekében, ami magyarázza, hogy Alonso miért panaszkodott Vettel autójának villogó piros zárófényére.

“Őszintén szólva, ez egy rejtély” – fogalmazott Adrian Newey technikai igazgató. “Monza általában kemény a váltókkal, de még soha nem volt ilyen jellegű problémánk. Marknál komoly volt a dolog, Sebastiannak inkább elővigyázatosságból szóltunk, lehet, hogy a szétszerelés után nála mindent rendben találunk. A Caterham ugyanezeket a váltókat használja, és nem volt semmi gondjuk.”

Kommentek

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.