Sokan szerették volna, hogy Kimi Räikkönen foglalja el Mark Webber év végén megüresedő helyét a Red Bullnál, de könnyű belátni, hogy erre nem sok esély volt. A Red Bull szó szerint Webber-utódot keresett, nem pedig egy második Sebastian Vettelt: ezt Helmut Marko sportigazgató gyakorlatilag el is ismerte, bár a finn pilóta életkorát is belekeverte a magyarázkodásba.

“Azt a megoldást választottuk, amelyik hosszú távon, nem pedig azonnal a legjobb” – mondta Marko. “Mennyi idős is Kimi? 34? Daniel meg 24. És a szerződése három évre szól, a csapat szempontjából benne volt a legtöbb lehetőség.”

Marko nem titkolja, Kimivel nem lett volna egyszerű dolga a csapatnak. “Két olyan pilótát kezelni, mint Sebastian és Kimi, nem lenne egyszerű. Mindketten a legjobbak akarnának lenni. Daniel tudja, mit várunk tőle: reméljük, hogy három-négy verseny után már kihívást jelent majd Sebastian számára. Nem mondom, hogy meg kell vernie Vettelt, azt szeretnénk, hogy hozza azokat a pontokat, amelyek a konstruktőri bajnokság megnyeréséhez kellenek.”

“Szeretnénk, ha Daniel ugyanolyan gyors lenne, mint Webber. Mark olykor Sebastian szintjén volt, nem egyszer jobb is volt nála, és pontosan ezt várjuk Danieltől is.” Nem volt reális opció Alonso szerződtetése sem. “Van, hogy két világbajnok karaktere összefér egymással, és van, hogy nem. Ahogy mi látjuk, a Fernando-Sebastian kapcsolatot nem nagyon lehetett volna jól menedzselni.”

A Red Bull életét Monzában megnehezítő váltóproblémák okát közben még nem találta meg a csapat. “Már pénteken is voltak problémáink” – ismerte el Vettel. A verseny előtt a szerelők szétszedték mindkét váltót, kicseréltek néhány alkatrészt (közben módosítva kicsit az áttételezésen is), de a bokszból Vettelt és Webbert is rövid váltásokra utasították. Sőt, a Red Bull azt is kérte pilótáitól, hogy váltsanak esős beállításokra a finomabb váltások érdekében, ami magyarázza, hogy Alonso miért panaszkodott Vettel autójának villogó piros zárófényére.

“Őszintén szólva, ez egy rejtély” – fogalmazott Adrian Newey technikai igazgató. “Monza általában kemény a váltókkal, de még soha nem volt ilyen jellegű problémánk. Marknál komoly volt a dolog, Sebastiannak inkább elővigyázatosságból szóltunk, lehet, hogy a szétszerelés után nála mindent rendben találunk. A Caterham ugyanezeket a váltókat használja, és nem volt semmi gondjuk.”