F1: Räikkönen túl öreg volt a Red Bullnak

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.09.10. 15.30

Helmut Marko szerint a Red Bull a kora miatt kosarazta ki Kimi Räikkönent. Egy második Webber kellett.

Sokan szerették volna, hogy Kimi Räikkönen foglalja el Mark Webber év végén megüresedő helyét a Red Bullnál, de könnyű belátni, hogy erre nem sok esély volt. A Red Bull szó szerint Webber-utódot keresett, nem pedig egy második Sebastian Vettelt: ezt Helmut Marko sportigazgató gyakorlatilag el is ismerte, bár a finn pilóta életkorát is belekeverte a magyarázkodásba.

“Azt a megoldást választottuk, amelyik hosszú távon, nem pedig azonnal a legjobb” – mondta Marko. “Mennyi idős is Kimi? 34? Daniel meg 24. És a szerződése három évre szól, a csapat szempontjából benne volt a legtöbb lehetőség.”

Marko nem titkolja, Kimivel nem lett volna egyszerű dolga a csapatnak. “Két olyan pilótát kezelni, mint Sebastian és Kimi, nem lenne egyszerű. Mindketten a legjobbak akarnának lenni. Daniel tudja, mit várunk tőle: reméljük, hogy három-négy verseny után már kihívást jelent majd Sebastian számára. Nem mondom, hogy meg kell vernie Vettelt, azt szeretnénk, hogy hozza azokat a pontokat, amelyek a konstruktőri bajnokság megnyeréséhez kellenek.”

“Szeretnénk, ha Daniel ugyanolyan gyors lenne, mint Webber. Mark olykor Sebastian szintjén volt, nem egyszer jobb is volt nála, és pontosan ezt várjuk Danieltől is.” Nem volt reális opció Alonso szerződtetése sem. “Van, hogy két világbajnok karaktere összefér egymással, és van, hogy nem. Ahogy mi látjuk, a Fernando-Sebastian kapcsolatot nem nagyon lehetett volna jól menedzselni.”

A Red Bull életét Monzában megnehezítő váltóproblémák okát közben még nem találta meg a csapat. “Már pénteken is voltak problémáink” – ismerte el Vettel. A verseny előtt a szerelők szétszedték mindkét váltót, kicseréltek néhány alkatrészt (közben módosítva kicsit az áttételezésen is), de a bokszból Vettelt és Webbert is rövid váltásokra utasították. Sőt, a Red Bull azt is kérte pilótáitól, hogy váltsanak esős beállításokra a finomabb váltások érdekében, ami magyarázza, hogy Alonso miért panaszkodott Vettel autójának villogó piros zárófényére.

“Őszintén szólva, ez egy rejtély” – fogalmazott Adrian Newey technikai igazgató. “Monza általában kemény a váltókkal, de még soha nem volt ilyen jellegű problémánk. Marknál komoly volt a dolog, Sebastiannak inkább elővigyázatosságból szóltunk, lehet, hogy a szétszerelés után nála mindent rendben találunk. A Caterham ugyanezeket a váltókat használja, és nem volt semmi gondjuk.”

Kommentek

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

Komoly baj van a magyar jogosítványok megújításánál

Nem minden háziorvos végzi el az alvászavar szűrővizsgálatát a jogosítványok megújításakor, holott erről 2015 óta jogszabály rendelkezik.

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.