F1: Még öt évig marad a Pirelli?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.09.10. 14.30

Brit sajtóértesülés szerint eldőlt, hogy a Pirelli marad a Forma-1 hivatalos gumiszállítója, az FIA-elnök Jean Todt nem erőlteti be a francia Michelint a sportágba.

A Pirelli Forma-1-es gumiszállítói szerződése 2013 végén lejár, és bár az olasz cég mostanra az összes csapattal megkötötte a további együttműködésről szóló megállapodását, a végső szót kimondó Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) még most sem mondott semmi hivatalosat.
Nyílt titok, hogy a háttérben az FIA-elnök, Jean Todt állt, aki az F1-ből 2006 végén kiszállt francia Michelin visszatérését szerette volna elérni, de úgy tűnik, mostanra ő is lemondott erről. A brit Daily Telegraph értesülése szerint Todt rámondta az áment a Pirelli maradására, a milánói gyártó további öt szezonra szóló szerződést kap.
Az Olasz nagydíjon, Monzában már erre utalt maga Todt is: “Ha egyetértés van a csapatok között a folytatást illetően, akkor mit mondanának, ha én pályázatot írnék ki? Természetesen azzal jönnének, hogy a Pirelli ellen vagyok és a Michelint próbálom bejuttatni a Forma-1-be.”
A váltás egyébként is nonszensz lett volna az idény ilyen késői szakaszában, hiszen a csapatok előtt az elmúlt évtizedek egyik legradikálisabb szabályváltozás-csomagja áll a 2014-ben érkező új, 1,6 literes turbós V6-os erőforrások érkezése miatt. Az új gumik ismeretlen tényezőként való bevetése teljesen a feje tetejére állíthatta volna a Forma-1-et.

Kommentek

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.