F1: Räikkönen gyors volt, de tehetetlen

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.09.08. 17.50

Kimi Räikkönen számára alig pár száz méter után elszállt bármilyen jó eredmény reménye Monzában, pedig az autója gyors volt, ezt Romain Grosjean bizonyította is.

A Lotusnak semmiképp nem lesz kedves emlék a 2013-as Olasz Nagydíj, hiszen a csapat mindkét autója elbukott a szombati időmérő második szakaszában, vasárnap pedig hiába voltak gyorsabbak, a szerencse nem állt melléjük.
A 11. helyről rajtoló Kimi Räikkönen versenye már az első kanyarban összeomlott, amikor ráfutott Sergio Perez McLarenjére és eltört az első szárnya. Az első kör végén megejtett bokszkiállás miatt a mezőny végére esett, és onnan végül csak a 11. helyig tudott visszakapaszkodni:
“Az első szárny elvesztése és azonnali pótlása egy nem tervezett kiállást jelentett. Nem is csak a bokszutcában elvesztett idő számít, hanem még a mezőnyön is keresztül kell vágni utána. Az egész jól ment, az autó pedig meglepően jó volt a szombaton tapasztaltakhoz képest. De a rajt miatt már nem sokat tehettem” – foglalta össze a finn.
A csapatfőnök, Eric Boullier kiemelte, hogy Räikkönen gyakorlatilag ugyanolyan gyors volt, mint a győztes Vettel. Az orrkúp-csere után a finn 37 másodperccel Vettel mögött tért vissza a pályára, a leintésnél pedig 38-ra volt a némettől: “Ha egymás mellé tesszük Kimi és Sebastian futamát, eltekintve az első két körtől, akkor láthatjuk, hogy 51 kör alatt mindössze egy másodpercet veszítettünk. Ilyen volt a tempó!”
Grosjeannak azért jobban alakult a versenye, a 13. helyről rajtolva öt pozíciót javított, pontot szerzett.
“A mostani aerodinamikai csomaggal igen nehéz volt egy másik autót követni, de a 13. helyről rajtolva kihoztuk a maximumot. Sajnos a bokszkiállás lassú volt, elektronikai probléma akadt, ott elveszett pár másodperc. Anélkül szerintem ki tudtunk volna jönni a két McLaren és a Toro Rosso elé, ami jócskán megkönnyítette volna a helyzetet és valószínűleg jobb eredményt hozott volna. Az utolsó körben aztán volt még egy jó csatám Lewisszal. Azt hiszem, mindent kihoztunk Monzából, emellett remélem, hogy Szingapúrra visszatérhetünk a Magyarországon tapasztalt versenyképességünkhöz!” – mondta a francia pilóta.
A Belgium utáni újabb nullázással Räikkönen bajnoki esélyei végképp elszálltak, Vettel előnye immár 88 pont vele szemben.

Kommentek

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.