F1: Räikkönen gyors volt, de tehetetlen

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.09.08. 17.50

Kimi Räikkönen számára alig pár száz méter után elszállt bármilyen jó eredmény reménye Monzában, pedig az autója gyors volt, ezt Romain Grosjean bizonyította is.

A Lotusnak semmiképp nem lesz kedves emlék a 2013-as Olasz Nagydíj, hiszen a csapat mindkét autója elbukott a szombati időmérő második szakaszában, vasárnap pedig hiába voltak gyorsabbak, a szerencse nem állt melléjük.
A 11. helyről rajtoló Kimi Räikkönen versenye már az első kanyarban összeomlott, amikor ráfutott Sergio Perez McLarenjére és eltört az első szárnya. Az első kör végén megejtett bokszkiállás miatt a mezőny végére esett, és onnan végül csak a 11. helyig tudott visszakapaszkodni:
“Az első szárny elvesztése és azonnali pótlása egy nem tervezett kiállást jelentett. Nem is csak a bokszutcában elvesztett idő számít, hanem még a mezőnyön is keresztül kell vágni utána. Az egész jól ment, az autó pedig meglepően jó volt a szombaton tapasztaltakhoz képest. De a rajt miatt már nem sokat tehettem” – foglalta össze a finn.
A csapatfőnök, Eric Boullier kiemelte, hogy Räikkönen gyakorlatilag ugyanolyan gyors volt, mint a győztes Vettel. Az orrkúp-csere után a finn 37 másodperccel Vettel mögött tért vissza a pályára, a leintésnél pedig 38-ra volt a némettől: “Ha egymás mellé tesszük Kimi és Sebastian futamát, eltekintve az első két körtől, akkor láthatjuk, hogy 51 kör alatt mindössze egy másodpercet veszítettünk. Ilyen volt a tempó!”
Grosjeannak azért jobban alakult a versenye, a 13. helyről rajtolva öt pozíciót javított, pontot szerzett.
“A mostani aerodinamikai csomaggal igen nehéz volt egy másik autót követni, de a 13. helyről rajtolva kihoztuk a maximumot. Sajnos a bokszkiállás lassú volt, elektronikai probléma akadt, ott elveszett pár másodperc. Anélkül szerintem ki tudtunk volna jönni a két McLaren és a Toro Rosso elé, ami jócskán megkönnyítette volna a helyzetet és valószínűleg jobb eredményt hozott volna. Az utolsó körben aztán volt még egy jó csatám Lewisszal. Azt hiszem, mindent kihoztunk Monzából, emellett remélem, hogy Szingapúrra visszatérhetünk a Magyarországon tapasztalt versenyképességünkhöz!” – mondta a francia pilóta.
A Belgium utáni újabb nullázással Räikkönen bajnoki esélyei végképp elszálltak, Vettel előnye immár 88 pont vele szemben.

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.