F1: Műszaki hiba sem állíthatta meg Vettelt

2013-as Forma-1-es Olasz Nagydíj

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.09.08. 15.45

Az Olasz Nagydíjon Sebastian Vettel újabb ellentmondást nem tűrő győzelmet aratott, a mindkét Red Bullnál jelentkező sebességváltó-hiba ellenére is. A Ferrari-szurkolóknak Fernando Alonso második helyével kellett beérniük. A 3. Mark Webber lett.

Sebastian Vettel nem kegyelmezett, a hazai pályán sem engedte nyerni Fernando Alonsót a monzai Olasz Nagydíjon. A német pilóta a mindkét Red Bullnál fellépő sebességváltó-problémák ellenére is magabiztos rajt-cél győzelmet aratott. 
Vettel monzai diadala pályafutása 32. győzelme, ezzel pedig beérte az eredményességi örökranglistán Fernando Alonsót, holtversenyben állnak a 4. helyen. A spanyol most a második lett, miután sikerült megelőznie Merk Webbert, Felipe Massa pedig elengedte. A spanyolnak a győzelemre esélyes sem volt, Vettel végig menedzselte kettejük közti távot.
Webber végül a 3. lett, a sebességváltó nála is kibírta a célig.
Massa a 4. helynek örülhetett, míg Nico Hülkenberg a vártnál jobban tartotta magát, az 5. pozícióban sikerült behoznia a Saubert. Hatalmas eredmény az idén vergődő csapatnak.
Nico Roserg a 6., Lewis Hamilton a 9. lett, a Mercedes Monzában nagyon nem volt otthon. Hamilton helyzetét a rádió elromlása és lassú defekt is nehezítette. 
A két mercedeses között a jövőre Red Bullhoz előrelépő Daniel Ricciardo és a lotusos Romain Grosjean zárt – a francia öt helyet javított.
Az utolsó pontocskát Jenson Button szerezte meg az alapításának 50. évfordulóját ünneplő McLaren számára.
Kimi Räikkönen rögtön az elején esélytelenné vált, a rajtnál ütközött, utána már csak a kármentésen dolgozott. Spa utáni újabb nullázásával gyakorlatilag kiszállt az egyéni bajnoki küzdelemből, de nagyjából ez igaz Hamiltonra is.
Vettel tovább növelte előnyét a pontversenyben, a két hét múlva a Szingapúri Nagydíjjal kezdődő tengerentúli hajrában már egyre nyugodtabb lehet a címvédést illetően.

Hogyan zajlott a futam?
Szürke, de a korábbi eső után már száraz és meleg (25 C) időben kezdődött a 2013-as Forma-1-es idény utolsó európai versenye, az Olasz Nagydíj Monzában.
A pole-ból a címvédő Sebastian Vettel indult, mellőle csapattársa, Mark Webber, a második sorból a szombat délután nagyot villantó sauberes Nico Hülkenberg és a ferraris Felipe Massa várta a rajtot. A két Red Bull sebességváltóját szerelni kellett, Massánál pedig motort is cseréltek a futam előtt, de egyik esetben sem járt hátrasorolás.
A hazaiak favoritja, Fernando Alonso csak az 5. rajkockában állt, de úgy tűnt, a kérdés nem az, hogy elengedi-e majd Massa és Hülkenberg, hanem csak az, hogy mikor. Hátrébb a két McLaren, Nico Rosberg és a Toro Rosso autói sorakoztak, míg Kimi Räikkönen csak a 11., Lewis Hamilton pedig a 12. helyről startolt.
A top10-ben mindenki a lágyabb, közepes keveréket tette fel, a mezőnyből csak Räikkönen, Hamilton és Esteban Gutierrez választotta a keményet. 
A rajtnál mindkét Red Bull jól eljött, de annyira el voltak foglalva egymással, hogy Felipe Massának sikerült befűznie magát közéjük, Webber elé lépett. Alonso a 4. helyre, az ausztrál mögé került. Hülkenberg az 5. helyre esett vissza.
Räikkönen első szárnya a rajtnál megsérült, a finn nekiszaladt Sergio Perez McLarenjének, az első kör végén ki is ment új orrkúpért.
Paul di Resta is elfékezte magát, ráfutott Romain Grosjean Lotusára, eltört a felfüggesztése, kiesett.
A 3. körben Alonso megelőzte Webbert, ezután a sorrend a top10-ben Vettel, Massa, Alonso, Webber, Hülkenerg, Rosberg Ricciardo, Perez, Vergne és Hamilton volt  a 8. körig, amikor Massa átadta a 2. helyet Alonsónak.
Egy kicsit hátrébb Vergne, Hamilton és Button küzdött, a mclarenesnek sikerült is megelőznie volt csapattársát, fellépett az utolsó pontszerző helyre. Hamilton sorsa később még rosszabbra fordult, a rádiója nem működött, és hiába tervezett a kemény keverékkel hosszú első etapot, a 12-13. körben a csapat kihívta kerékcserére. A Mercedes-pilóta “rajtpartnere”, Räikkönen mellé ért vissza a 19. helyre.
A 15. körben meglett a futam második kiesője: Jean-Eric Vergne műszaki hiba miatt húzódott ki a 9. pozícióból.
Az élmezőny első tervezett kerékcseréjét Grosjean teljesítette a 21. körben, utána Button, Ricciardo, Perez is kint járt, a mexikói veszített, Button mögé került.
A vezető Vettel és rögtön mögötte Webber is a 24. körre vett fel friss gumikat. Massa és Hülkenberg a következő körben járt a bokszban, Alonso még kint maradt. A Red Bull villámgyors munkájának köszönhetően Webber Massa elé került a kiállás után.
A 28. körre végül Alonso is kiment a kemény keverékért, ezután Vettel, Alonso, Webber, Massa, Räikkönen, Hülkenberg, Rosberg, Hamilton, Ricciardo és Button volt a sorrend a pontszerző helyeken. Azonban Räikkönenre és Hamiltonra még várt egy-egy kiállás.
A finn a 31. körben vette fel az utolsó szettjét, közepest kapott, közben kint a pályán Hamilton megelőzte Hülkenberget.
20 körrel a vége előtt Vettel 11 másodperccel vezetett Alonso előtt, mögöttük Webber, Massa, Hamilton, Hülkenberg, Rosberg, Ricciardo, Button és Perez haladt a top10-ben. Az utolsó pontszerző helyen a 38. körben történt változás, amikor Grosjean megelőzte Perezt.
Hamilton a 39. körre ment ki a második kerékcseréjére, megint Räikkönen mögé került, ezúttal a 14. helyre. Az angol kiállása után Perez újra a 10. lett.
A Red Bull-pilótáit, főképp Webbert a csapat többször is rövid váltásokra kérte, úgy tűnik, a verseny előtti javítások nem sikerültek tökéletesen.
A 44-46. körben Räikkönen és Hamilton átfűzte magát Adrian Sutilon, majd a mercedeses a finnt kezdte támadni. A 11-12. pozícióban küzdöttek. Hamiltonnak a harmadik próbálkozásra, a 49. körben sikerült a manőver az első sikánban. Az angol ment is tovább, két körön belül megelőzte a két McLarent is megelőzte, a 9. helyre kapaszkodott fel.
Räikkönen követte Hamiltont, megelőzte Perezt, de Buttont már nem tudta elkapni. Előrébb Hamilton próbálkozott Grosjeannal, de vele már nem bírt.
Vettel a végére visszavett egy kicsit, de magabiztosan vitte be a célba az autót, megnyerte az Olasz Nagydíjat. Alonso lett a második, Webber váltója is kibírta a végéig, így harmadikként intették le.
A további pontszerző helyeken Massa, Hülkenberg, Rosberg, Ricciardo, Grosjean, Hamilton és Button osztozott.

Olasz Nagydíj, Monza, 2013.09.07.

Kommentek

Menekülő halálos gázolót fogtak a zsaruk

Egy gyalogos halálra gázolása után megállás nélkül menekült az az autós, akit pár órával később elfogtak a rendőrök.

Bevezetik a szürke rendszámot

Külön rendszámtáblát lehet igényelni tavasztól a kerékpárszállításhoz a kormány tervei szerint.

Csúnya kamionbaleset Zalában

Két kamion ütközött Zala megyében, az M70-es autópálya felét lezárták.

Lerohadtál? Így vontassál!

Itt a tél, a hideg, a hó: megnőtt az esélye, hogy akár kocc, akár lemerült akku, akár befagyott üzemanyagszűrő miatt kötélvégre kerüljön az autós.

Beültünk az új Ford Fiestába

Nagyobb külső, modernebb belső, fejlettebb technológia, de ezzel párhuzamosan várhatóan magasabb ár jellemzi majd a 2017 nyarán, Magyarországon is bemutatkozó új Ford Fiestát. Üléspróbát vettünk a B szegmens európai kedvencében.

F1: Ecclestone gyáva változtatni a versenyeken

Bernie Ecclestone az, aki ellenzi a radikális változásokat a Forma-1-ben, a hétvégék átalakítása sem az ő ötlete volt.

F1: Ki ülhet Rosberg helyére a Mercedesnél?

A Mercedes hétfőn nekilát, hogy megtalálja a visszavonulását meglepetésszerűen bejelentő világbajnok, Nico Rosberg utódját. Elcsábítják Alonsót vagy Vettelt? Pascal Wehrleinból csinálnak másodhegedűst?

F1: A Red Bull esélyes mindkét vb-címre

Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója úgy érzi, hogy a csapata mindkét vb-címre esélyes jövőre.

F1: Kiszáll a világbajnok, Nico Rosberg visszavonul!

Óriási meglepetés: a friss Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg bejelentette, hogy kiszáll a száguldó cirkuszból. Elért a csúcsra, ennyi elég volt.

Filmbe illő balesetet okozott a féktelen kamion

Elromlott fék miatt tarolt mindent, ami az útjába került ennek a kamionnak.

70 év után leltek rá ezekre az autókra

Kőbánya mélyén rejtették el ezeket az autókat a németek elől, egy belga tesitanár fedezte fel újra az elfeledett múltat.

Két hét múlva kész az első 2017-es Forma-1-es

A Sauber-csapat nem lazsál, elvileg már két hét múlva összerakják a 2017-re szánt versenyautójukat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.